برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-24

نویدنو  03/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • نارضایتی مدتی است که در سطح عموم مردم زیاد شده است، محدودیت های زندگی روزمره به طور فزاینده ای سفت تر و سخت تر می شود، به تدریج رسانه های مستقل خاموش می شوند، افرادی که صدای خود را بلند می کنند بدون هیچ اثری ناپدید می شوند یا از کشور بدلیل تهدید به انتقام جویی، می گریزند. علاوه براین، باید بر علل اجتماعی بحران اقتصادی و مقابله ناکافی با بیماری همه گیر کرونا هم انکشت گذاشت

     

 

 

نویدنو: انتشار بیانیه ها به معنای موافقت کامل با محتوای آن ها نیست

بیانیه ی حزب چپ آلمان در همبستگی با اعتراضات و اعتصابات مردم بلاروس

  • اخبار روز

حزب چپ آلمان در همبستگی با اعتراضات و اعتصابات برای انتخابات آزاد و دمکراتیک – آزادی برای زندانیان سیاسی در بلاروس، بیانیه ای به تاریخ ۱۵ اوت منتشر کرده است. متن این بیانیه را در زیر می خوانید:

تصمیم کمیته اجرایی حزب چپ آلمان   15 آگوست ۲۰۲۰

الکساندر لوکاشنکا از سال ۱۹۹۴ به گونه ای اقتدارگرا بر کشور اروپای شرقی بلاروس فرمانروایی کرده و در سالهای اخیر یک دیکتاتوری تمام عیار بنا کرده است، که در آن وی با تحکم فرمانروایی می کند. طبق آمار رسمی، وی در انتخابات اخیر ۸۰٪ آرا را به دست آورد. نتیجه ای که ظاهرا جعلی بود و موج اعتراضی را برانگیخت.

انتخابات ریاست جمهوری در شرایط نقض آشکار و رو به گسترش حقوق بشر در کشور برگزار شد. بسیاری از شهروندان از ترس انتقام جویی، به ویژه مخالفان مستقیم رئیس جمهور، زندگی می کنند.

نارضایتی مدتی است که در سطح عموم مردم زیاد شده است، محدودیت های زندگی روزمره به طور فزاینده ای سفت تر و سخت تر می شود، به تدریج رسانه های مستقل خاموش می شوند، افرادی که صدای خود را بلند می کنند بدون هیچ اثری ناپدید می شوند یا از کشور بدلیل تهدید به انتقام جویی، می گریزند. علاوه براین، باید بر علل اجتماعی بحران اقتصادی و مقابله ناکافی با بیماری همه گیر کرونا هم انکشت گذاشت. لوکاشنکا خطر ابتلا به ویروس را انکار کرد، وضعیت سیستم بهداشتی اسفناک است.

صدها بلاروس در جریان مبارزات انتخاباتی دستگیر شدند. فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، کارکنان پزشکی و دیگر نمایندگان جامعه مدنی به دلیل صحبت کردن، شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز یا جمع آوری امضا برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده اند.

پس از انتخابات روز یکشنبه، دولت اقدامات خودسرانه و وحشیانه ای علیه مردم انجام داد و چندین هزار تظاهرکننده را دستگیر کرد که خواستار استعفای رئیس جمهور شدند. از جمله دستگیر شدگان  پاول کاتارژوشکی، عضو رهبری  “جهان عادلانه” حزب خواهر ما در بلاروس و معاون رئیس حزب سبز بلاروس، بوده اند که از همینجا همبستگی خود را با آنان اعلام می‌کنیم.

ما از خود سازماندهی در مراکز اقتصادی، اجتماعی و مناطق پشتیبانی می کنیم.  کارگران بیمارستان ها، کارخانه های اتومبیل سازی، راه آهن، کارخانه های تراکتورسازی و بسیاری از بخش های دیگر در اعتصاب شرکت می کنند.

ما خواستار:

آزادی فوری همه زندانیان سیاسی،

پایان دادن به خشونت علیه معترضین مسالمت جو،

حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی: حق آزادی اجتماعات، بیان و آزادی مطبوعات و انتخابات آزاد

و دخالت ناظران مستقل انتخابات از سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا و نمایندگان محلی اعتراضات و اعتصابات اخیر، برای کشف هرگونه بی نظمی و تقلب در انتخابات و اطمینان از بازشماری شفاف برگه های آرا هستیم.

مسئولان این سرکوب ها باید شناسایی و آنان با مجازات های فردی و یا تحریم هایی پاسخگو باشند. که فقط باید علیه آنها اعمال شود، نه علیه کل جمعیت.

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست