برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-22

نویدنو  01/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • طرح، یک اپوزیسیون سیاسی هم دارد که برنامه ی نئو لیبرال آن تشویق خصوصی سازی، پایان دادن به شرکت های دولتی، خارج کردن بلاروس از وضعیت اتحادیه که آن را با روسیه متحد می کند، ترک اتحادیه اوراسیا و اتحادیه گمرکی، تکیه بر تامین گازمایع از امریکا و رها کردن گاز روسیه، اجرای شدید "کمونیست زدایی"، همانند طرحی که دولت های راست افراطی لهستان و اکرایین تایید کردند، و، در نهایت پیوستن بلاروس به ناتو را شامل می شود: برنامه کاملی که به نظر می رسد در واشنگتن نوشته شده است، اما برنامه ای است که اتحادیه اروپا هم از آن دفاع می کند.

 

 

نویدنو: انتشار بیانیه ها به معنای موافقت کامل با محتوای آن ها نیست

حزب کمونیست اسپانیا : اتحادیه اروپا بلاروس را آزار می دهد

اگرچه انتظار تصمیم های شورای اروپایی در باره بلاروس وجود داشت، اما اتحادیه اروپا یک بار دیگرقدم زدن در مسیر اطاعت از درخواست های امریکا را ترجیح داده است.

پس ازسخنان رئیس کمیسیون اروپا، اورسلا ون در لین، بیانیه چارلز میشل ، رئیس شورا رسید که اعلام می کرد اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را که در 9 اوت برگزارشد به رسمیت نمی شناسد. چارلز میشل از طرف شورا، ابراز داشت که انتخابات " عادلانه یا آزاد" نبود ، و درباره "تقلب انتخاباتی" صحبت کرد اماهیچ شاهدی ارائه نکرد. او همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای تحمیل تحریم ها علیه اعضا دولت بلاروس برای تسهیل "انتقال مسالمت آمیز" تلاش خواهد کرد.

چارلز میشل به زبان ریاکارانه خود از تشدید تلاش ها برای یافتن " راه حل مسالمت آمیز" در بلاروس سخن می گوید اما خیلی خوب می داند که برخی از کشورهای عضواتحادیه اروپا با دخالت قلدرمابانه، با تلاش مذبوخانه برای ایجاد یک میدان جدید ، وضعیتی آشفته برای سرنگونی دولت لوکاشنکو، اعتراض ها را در کشور تشویق می کنند. بروکسل و کمیسیون(اروپا) کاملا اطلاع دارند که چند کشورعضو (اتحادیه) (لهستان، لیتونی، جمهوری چک) برای ایجاد تمرکز جدید بحران در مرزهای روسیه کار می کنند، برای این کار آن ها حمایت دیگر کشورهای اروپایی، و نظارت دقیق و حمایت سیاسی و دیپلماتیک امریکا را دارند. تصادفی نیست ، در حالی که این کارها در بلاروس اجرایی می شود، ماشین نظامی ناتو، عمدا برای کمک به فشار روی مینسک و افزایش تنش در منطقه در حال انجام رزمایش در مرزهای کشوراست.

این سیاست مداخله گرایانه، که اتحادیه اروپایی همیشه از آن حمایت می کند، ربطی به دفاع از حقوق بشرندارد، و شرم مجری فرعی بودن تصمیم های واشنگتن را نیز حمل می کند.

طرح آزار بلاروس با تحریک اعتراض های خشونت بار، انتشار اطلاعات غلط در باره به اصطلاح اعتصاب ها، حمایت اجتماعات خارج از کارخانه های بلاروس برای گسترده وانمود کردن اعتراضات کارگران، حمایت به اتفاق آرا از رسانه های مخافظه کار برای یک اعتراض فرضی از اکثریت بزرگی از مردم، همراه بوده است، در عین حال تظاهرات ها در حمایت از دولت مینسک با سکوت (رسانه ها)همراه بوده است. طرح، یک اپوزیسیون سیاسی هم دارد که برنامه ی نئو لیبرال آن تشویق خصوصی سازی، پایان دادن به شرکت های دولتی، خارج کردن بلاروس از وضعیت اتحادیه که آن را با روسیه متحد می کند، ترک اتحادیه اوراسیا و اتحادیه گمرکی، تکیه بر تامین گازمایع از امریکا و رها کردن گاز روسیه، اجرای شدید "کمونیست زدایی"، همانند طرحی که دولت های راست افراطی لهستان و اکرایین تایید کردند، و، در نهایت پیوستن بلاروس به ناتو را شامل می شود: برنامه کاملی که به نظر می رسد در واشنگتن نوشته شده است، اما برنامه ای است که اتحادیه اروپا هم از آن دفاع می کند.

بیرحمی پلیس، که رهبران اتحادیه اروپا، در این مناسبت در بلاروس مشاهده کرده اند، در سرکوب خونین تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه، که سبب مرگ یازده نفر، زخمی  شدن بیش ازچهار هزار نفر و دستگیری سیزده هزارنفر شد دیده نشد. آن ها بی رحمی پلیس را در برخورد پلیس ترکیه با پناهجویان  ندیده اند و به آن (بیرحمی) در فعالیت گارد ساحلی لیبی ( که همدست بازار برده نیز هست) که از سوی بروکسل تامین مالی می شود خیلی کم توجه کرده اند.

اتحادیه اروپا که اکنون به آزار دولت بلاروس یاری می کند، همان اتحادیه ای است که در 2014 از طراحان کودتا در اکرایین حمایت و آن را تامین مالی کرد، همان اتحادیه ای است که از خوان گوایدو برای سرنگونی دولت ونزوئلا حمایت کرد، همان اتحادیه ای است که توطئه گران بولیوی را که رئیس جمهور اوو مورالس را برکنار کردند به رسمیت شناخت، و همان اتحادیه ای که اکنون می خواهد خود را با تقوای دموکراتیک بپوشاند، در حقیقت دست خط دخالتگرای امریکای شمالی را دنبال می کند، همان طورکه مایک پمپئو در 12 اوت در پراگ اعلام کرد، واز اتحادیه اروپا خواست تحریم ها علیه بلاروس را اعمال کند. تحریم ها به مثابه تنبیه پذیرفته و از سوی چارلز میشل اعلام شد، که به هیچ وجه به ایجاد فضای مسالمت آمیز، هماهنگ و مشترک در اروپای شرقی کمک نخواهد کرد.

حزب کمونیست اسپانیا از دولت کشورمان می خواهد تصمیم خود را، جدا از هر اقدام دخالت گرایانه ی تصویب شده از سوی بروکسل یا واشنگتن اتخاذ کند، و کارگران، شهروندان و سازمان های دموکراتیک را به بیان رد این ماجراجویی دخالت گرایانه، این بار علیه بلاروس فرا بخواند. این امر فقط لیست بلند کشورهای مورد حمله با اشتیاق امپراطوری ایالات متحده با یاری کشورهای اتحادیه اروپا را افزایش می دهد، چون، زندانی تحت هدایت امپرتوری واشنگتن، اتحادیه اروپا، یکبار دیگر وضعیت پیروی و اطاعت از امریکا را اتخاذ و موضعی گرفته است که سیاست خارجی ما را بی ربط و شرم آور می کند. 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست