برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-20

نویدنو  30/05/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • من اینجا ایستاده ام نه به خاطر آن که می خواهم در قدرت باقی بمانم. من یک ربع قرن، جوانی، بهترین سال های عمرم را برای خدمت به شما و میهن صرف کرده ام. مشکلی نیست! رئیس جمهور ها می آیند و می روند. پلیس ضد شورش خواهد رفت، ما ارتش را منحل خواهیم کرد و دوباره در میدان می نشینیم. در اینجا منتظر چه چیز و چه کسی خواهیم بود؟

     

 

 

دو سخنرانی از لوکاشنکو

سقوط اولین رئیس جمهور آغاز پایان شما خواهد بود

مینسک 17 اوت –خبرگزاری بلاروس – سخنان لوکاشنکو:" آن ها(اعتراض کننده ها) فریاد می زنند "استعفا". مسئله ای نیست! عزیزمن گوشن کن! من اینجا ایستاده ام نه به خاطر آن که می خواهم در قدرت باقی بمانم. من یک ربع قرن، جوانی، بهترین سال های عمرم را برای خدمت به شما و میهن صرف کرده ام. مشکلی نیست! رئیس جمهور ها می آیند و می روند. پلیس ضد شورش خواهد رفت، ما ارتش را منحل خواهیم کرد و دوباره در میدان می نشینیم. در اینجا منتظر چه چیز و چه کسی خواهیم بود؟  برای چه کسی آماده خواهیم شد ؟ آزادکردن جنایتکارها و گانگسترها... مشکلی نیست! اما آن ها ما و بچه های ما را خواهند کشت و غارت خواهندکرد. به خاطر داشته باشید! آن ها تشنه قدرتند.

ما قبلا وارد این وضعیت شده ایم. بعضی آن را تجربه نکرده اند، بعضی آن را فراموش کرده اند. چرا باید آن (وضعیت) را تکرار کنیم ؟ من دوباره عرض می کنم : ما هرگز نباید آن(وضعیت) را تکرار کنیم ! بایستید، آینده خود را، آینده کودکان خود را با دستان خود هلاک نکنید.

ما لقمه مطلوبی برای آن ها ( کسانی که کاملا علیه کشور بلاروس هستند) هستیم ،اما این لقمه خیلی بزرگ نیست. آن ها آن را خواهند بلعید  و حتی  راه نفسشان را  نخواهد بست. درباره آن فکر کنید! وقت آن رسیده است که فکرتان را درست کنید. من مایلم بپرسم : بلاروسی ها، چه اتفاقی برای شما می افتد؟ شما می خواستید آبرو مندانه زندگی کنید! به یاد داشته باشید: سقوط اولین رئیس جمهور به معنی آغاز پایان شما خواهد بود. شما همیشه ما نند اکرایین و دیگر کشور ها ، روی زانوی های خود خواهید ایستاد و به کسی دعا خواهید کرد.

 

لوکاشنکو : باید از مغزتان استفاده کنید نه تلفن هایتان

لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس از مردم خواست تصمیم های اندیشیده ای بگیرند و تنها به اطلاعات برخی منابع اینترنتی تکیه نکنند. رئیس جمهور این بیانات را پس از دیدار از شرکت MZKT ، در گفتگو با کارگران تراکتور سازی ام ای زد MAZ بیان کرد.

لوکاشنکو با ذکر جوک های زیادی که درباره دارایی ها و منابع مالی که به اصطلاح متعلق به اوست گفته می شود، گفت :" بنا براین، من می گویم :اگر آن ها را پیدا کردید می توانید بردارید."

امروز شما باید به جای تلفن های هوشمند مغز های خود را به کار بیندازید. فکر کنید! به همه بگویید که هیچ کس برای متقاعد کردن دیگری تلاش نخواهد کرد. همین است. شمابه یک خط قرمزی نزدیک می شوید. اگر از آن بگذرید، با پی آمد های آن مواجه خواهید شد. اگر به خیابان ها بریزید، ما آن را جمع خواهیم کرد. اگر خراب کردن چیز ها را آغاز کنید، پاسخ گو خواهید بود. این یک گفتگوی مردانه است. "

رهبر کشور با اطمینان توضیح داد که آرامش و تصمیم های اندیشیده برای ثبات وضعیت لازم است. اما، هرکسی قادر به آن نیست، رفتار گله ای اغلب غلبه می کند. یکی از کارگران که با رئیس جمهور صحبت می کرد درباره آن(رفتار گله ای) سخن گفت. وقتی که رئیس جمهور از او مستقیم پرسید، مرد پذیرفت که در جمعیت بزرگی بود،و شعارهای اعتراض کننده ها را همراه با جمعیت فریاد می کرد. لوکاشنکو با اشاره به تاثیر رفتار گله ای گفت " من می دانم معنی فریاد کردن وقتی همه فریاد می زنند چیست. اگر شما ساکت بمانید ، بد به نظر خواهید آمد."

رئیس جمهور تاکید کرد که کارگران باید به جای شرکت در فعالیت های سیاسی مجدانه کار کنند." می خواهید وارد سیاست بشوید؟ پیش بروید، کسی مانع آن نیست. اما، سیاست قاعده های مختلفی دارد که رفتار گله ای یکی از آن ها است. برو جلو و انجامش بده، اما به یاد داشته باش که رئیس جمهور ترا بر شانه اش سوار نخواهد کرد." رئیس جمهور با توجه به تجربه غنی خود گفت:" من به اندازه کافی در قدرت بوده ام.اما اگر بروم، می دانم چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد: شما به کسی که راه مرا دنبال خواهد کرد" زنده باد" خواهید گفت، اما خیلی زود، به معنای واقعی کلمه در 2 -3 سال ."

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست