برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-03

نویدنو12/05/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • کارگران پروژه ای در پالایشگاه پارسیان سپهر لامرد ، شرکت اکسیر صنعت در فاز ۱۳ در اسکله تنبک، شرکت سینا صنعت در پتروشیمی پارس فنل، شرکت آذران گستر و شرکت آویژه صنعت در پالایشگاه نفت سنگین قشم، سیکل ترکیبی ارومیه، پتروشیمی سبلان، شرکت تناوب در فاز ۱۴، شرکت پتروهمگام ماهشهر، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی هنگام، پالایشگاه آبادان شرکت  Igc ، دست از کار کشیده یا در خوابگاههای خود ماندند و یا درمحوطه نشسته اند.

     

 

 

اطلاعیه حزب تودهٔ ایران

درود به کارگران و کارکنان پروژه ای مبارز و قهرمان صنایع  نفت و گاز و پتروشیمی در  سراسر ایران!

مبارزه کارگران قهرمان هفت تپه همچنان ادامه دارد!

 

بر اساس آخرین گزارش های رسیده کارگران و کارکنان پروژه یی شرکت نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب ایران در اعتراض به وضعیت اسفبار فقر و محرومیت،‌حقوق معوقه، وضعیت بد خوابگاه هایشان، و بی توجهی مدیران به خواست های کارگران پروژه یی از امروز تا به خواست های آن ها جامه عمل پوشانده شود دست از کار کشیده و دست به اعتصاب زدند. کارگران پروژه ای در پالایشگاه پارسیان سپهر لامرد ، شرکت اکسیر صنعت در فاز ۱۳ در اسکله تنبک، شرکت سینا صنعت در پتروشیمی پارس فنل، شرکت آذران گستر و شرکت آویژه صنعت در پالایشگاه نفت سنگین قشم، سیکل ترکیبی ارومیه، پتروشیمی سبلان، شرکت تناوب در فاز ۱۴، شرکت پتروهمگام ماهشهر، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی هنگام، پالایشگاه آبادان شرکت  Igc ، دست از کار کشیده یا در خوابگاههای خود ماندند و یا درمحوطه نشسته اند. این در شرایطی است که گرمای دما در این مناطق بیداد می کند و به ۶۰ درجه رسیده است. [«کارگران پروژه‌ای» کارگرانی هستند که کارگاه ثابت ندارد و برای یافتن کار از کارگاهی به کارگاه دیگر و از شهری به شهر دیگر در رفت و آمد است. این بخش از نیروی کار از حمایت و ثبات شغلی برخوردار نیست و با افول وضعیت اقتصادی در معرض بیکاری قرار دارد.]

بر اساس اخبار منتشره در بولتن های سندیکا  های کارگری کارگران خواستار حقوق در خور کارشان، وضعیت مناسب خوابگاه ها و حمام و سرویس های بهداشتی و از همه مهمتر عقب نیافتادن حقوق هایشان به مدت چندین ماه، رد شدن لیست بیمه با حقوقی که کار می کنند نه  با دستمزد کارگر ساده هستند. آنان قبل از اعتصاب لیست حقوق های مصوب خود را به کارفرمایان ارایه داده بودند تا قبل از اعتصاب اجرایی شود. کارگران عهد کرده اند تا دستیابی به همه حقوقشان به پروژه ها باز  نخواهند گشت. هم‌ زمان با انتشار این خبر، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به‌نقل از یکی از مدیران شرکت پالایشگاه نفت سنگین قشم، ادعاهای مطرح شده پرداخت نشدن دستمزدهای کارگران را رده کرده است.

به‌نوشته ایلنا، یکی از مدیران شرکت پالایشگاه نفت سنگین قشم درباره دلایل تجمع کارگران این پالایشگاه گفته: «کارگران صرفا خواهان افزایش حقوق خود هستند، نه اینکه معوقات داشته باشند. البته پیش از این کارگران بر سر میزان دستمزد خود با مدیریت شرکت به توافق رسیده بودند اما حالا مدعی هستند که مجدد باید افزایش دستمزد داشته باشند

آغاز این اعتصاب های گسترده کارگری در مراکز حساس نفتی کشور کلید می خورد  که کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ۲۳ خرداد ماه با وجود همه تهدید ها و فشارهای نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی همچنان در حال اعتصاب هستند. بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز اعتصاب، نه تنها دولت ارتجاعی روحانی نسبت به خواسته های آنان بی اعتنایی می کند بلکه قوه قضائیه و نیروهای امنیتی قصد دارند با بازداشت برخی از کارگران اعتصابی  و برپا کردن بیدادگاه های فرمایشی صدای هزاران کارگر نیشکر هفت تپه را خاموش کند. از جمله خواست کارگران هفت تپه دریافت سه ماه حقوق و دستمزد معوقه، تمدید شدن دفترچه‌های تامین اجتماعی و روشن شدن وضع در مورد بلاتکلیفی وضعیت شغلی شان است. کارگران مبارز هفلت تپه افزون بر این خواهان بازگردانده شدن کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش دولتی، بازگشت کارگران اخراجی، ‌آزادی کارگران دستگیر شده هستند.

دفاع و همبستگی با مبارزات رو به رشد کارگران در سراسر کشور و پیوند زدن آن با اعتراض های گسترده اجتماعی بر ضد سیاست های ضد مردمی رژیم، وضعیت بشدت بحرانی اقتصادی و تشدید فقر و محرومیت بخش های وسیعی از مردم میهن ما موضوع مهمی است که باید همه نیروهای مترقی و آزادی خواه کشور در راه آن از تمام توان خود استفاده کنند. کارگران مبارز و قهرمان که با همه تهدید ها و فشارهای نیروهای امنیتی به مبارزه خود ادامه می دهند باید بدانند که تنها نیستند و گسترده ترین قشرهای اجتماعی، از معلمان و بازنشستگان، زنان و دانشجویان مبارز و کارگران دیگر صنایع در کنار آنها هستند. تنها با این مبارزه مشترک است که می توان رژیم استبدادی و ضد مردمی را وادار به عقب نشینی و تسلیم در مقابل خواست کارگران و زحمتکشان کرد.

 

حزب تودهٔ‌ ایران

۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست