برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-07-24

نویدنو03/05/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • اگر کسی بتواند سربازان ساده امریکا در(مناطق) "چکمه های ما روی خاک"، از(جنگ های ساختگی) اول و دوم عراق و افغانستان، را مطالعه کند نژاد و طبقه نزدیک به اکثریت آن ها را می بیند. صورت های سیاه و قهوه ای، عمدتا از مناطق کم در آمد امریکا (فیلم درخشان فارنهایت 911 ساخته 2004 مایکل مور را ببینید) به همتایان سفید پوست به اندازه خودشان کم در آمد، صرفا برای پول و دستمزد می پیوندند ، تا فرصتی برای خروج از گتو به دست آورند.

     

سگ های امپراطور!

فیلیپ ا.فاررجیو- برگردان : هاتف رحمانی

لازم است تمام امریکایی ها با هر اعتقادی بایگانی های هولوکاست نازی و جنبش حقوق مدنی دهه 1950-1960 را مورد پژوهش قرار دهند. جوینده، استفاده ازسگ های آموزش دیده، سرسخت و خشن علیه شهروندان غیر مسلح را کاملا واضح مشاهده خواهد کرد. در آلمان یهودی ها و رقبای سیاسی (کمونیست ها و سوسیال دموکرات ها) بودند که از سوی مردان چماق و شلاق به دستی که  هدایت کننده  آن سگ های شرور بودند مورد حمله قرار می گرفتند. در جنوب حدود دهه های 50 و 60، همان سناریوبه حقیقت پیوست. خوب، تحت حاکمیت جناح ماورا راست،  دولت نئوفاشیست ها(نئو نازی ؟)، شرکت های خصوصی مزدورهای نوع بلک واتر را همراه با سلاح ها و سگ های آموزش دیده آن ها تامین کرده اند( کتاب بلک واتر. ظهور قدرتمند ترین ارتش مزدور جهان،  اثر درخشان جرمی شیل چاپ 2007 را بخوانید). موضوع مورد نظرچیزی است که در سپتامبر 2016 در داکوتای شمالی در محل خط لوله دسترسی داکوتا رخ داد. عضو های قبایل بومی، همراه با دیگر معترضین مسالمت جو، نگران آسیب رسیدن به زمین ها و آب آشامیدنیشان، سر و صدایی را در مبارزه ای طولانی برای متوقف کردن خط لوله به راه انداختند. اراذل استخدام شده و سگ هایشان، همراه با مقدار زیادی اسپری فلفل، به گروه غیر مسلح، مسالمت جو، اما سرسخت حمله کردند. همه حمله ها در یک روز کاری؟ آری!

تیتر نوشته من ظاهرا به سگ ها اشاره می کند. در واقعیت، کدام سگ ها مورد پرسشند؟ بهترین دوست انسان تولد معنی نبود بلکه باید تدریس باشد. فکر می کنم همان را می توانید در باره مزدور هایی که همیشه برای انجام دادن دستورهای امپراطوری در دسترس هستند بگویید.  بعضی وقت ها مزدور ها از همان نژاد و طبقه ای هستند که به آن ها حمله می کنند. می توان هند قبل از استقلال را بررسی کرد، و دید که بریتانیایی ها چگونه  ازپلیس های بومی سطح پایین برای حفظ موقعیت خودشان استفاده می کردند. بریتانیایی ها بیشتر از ما در امریکا تکه پاره  بودند. خدا می داند(آن روش) چه زمانی به اینجا رسید، که طبق آن سفید ها همه جا، ازجمله در بخش های اقلیت نشین شهرها سیاست گذاری می کردند. اگر کسی به فیلم اعتراض خط لوله داکوتای شمالی نگاه کند، هیچ سفید پوستی را در حال شلیک اسپری فلفل نمی تواند ببیند چون آن ها به سگ هایشان دستور می دادند.

به نظر می رسد امپراطور ما همیشه  ذخیره کاملی از "سگ ها" برای انجام فرمان هایش دارد. متاسفانه، اگر کسی بتواند سربازان ساده امریکا در(مناطق) "چکمه های ما روی خاک"، از(جنگ های ساختگی) اول و دوم عراق و افغانستان، را مطالعه کند نژاد و طبقه نزدیک به اکثریت آن ها را می بیند. صورت های سیاه و قهوه ای، عمدتا از مناطق کم در آمد امریکا (فیلم درخشان فارنهایت 911 ساخته 2004 مایکل مور را ببینید) به همتایان سفید پوست به اندازه خودشان کم در آمد، صرفا برای پول و دستمزد می پیوندند ، تا فرصتی برای خروج از گتو به دست آورند. آن ها تنها بچه های خیلی وطن پرستی که می خواستند اعراب را بکشند( درصد کوچکی از این نوع وجود داشتند، اما از نظر تعداد زیاد نبودند) نیستند. نه، بین بچه های بزرگ شده در کشور خودمان و مزدور های حقوق بالا بگیر امپراطور از شرکت های امنیتی خصوصی مانند بلک واتر (که اکنون خدمات Xe خوانده می شود)، که در واقع 10 تا 20 برابر بیشتر از افراد یونیفورم پوش حقوق دریافت می کنند، امپراطور سگ های جنگ بسیاری دراختیار خود دارد... و آن کلمه مناسب به نظر می رسد.

در گفتگوی جدید من با دکتر تی پی ویلکینسون در باره تاریخ پلیس در امریکا، در یافتم که این "سگ های" اصیل در جنوب گشت برده خوانده می شدند. آن ها از سوی صاحبان مزارع به مدت یک فصل برای پیگیری و پیدا کردن برده های فراری و باز گرداندن آن ها ... استخدام می شدند. بعد از جنگ داخلی پلیس محلی در تمام بخش های امریکا عمدتا برای مراقبت از کارخانه ها و شرکت های ابر ثروتمندان، ونیز، حفظ  اطاعت خرگوش ها( اتحادیه ها و کارگران اعتصابی) مورد استفاده قرار می گرفتند. این کار، از مناطق معادن ذغال ، مزارع کشاورزی، خطوط مونتاژ کارخانه... تا هر جایی که ابر ثروتمندان کارگران ارزان را برای تولید محصولات برای کسب سود های عظیمشان استخدام می کردند دهه ها ادامه یافت. آن (روش) هرگز تغییر نکرد.چرا؟ خوب ، وقتی شما خریدی دارید وبرای دو حزب / یک حزب همکار پرداخت می کنید، جای اندک یا چیزی برای نمایندگی سختی های کار کردن باقی نمی ماند. هرگز نمی ماند. آدم امیدوار است که روزی، همان طور که در فیلم کلاسیک ماتاوان جان استیل ساخته 1987، در باره اعتصاب معدنکاران ذغال ویرجینیای غربی درشهر مینگودر سال 1920  رخ می دهد ، کسانی که تصورمی کنند  کار"خدمت و حفاظت" انجام می دهند اول برای سختی های کارکردن چنین کنند!

تنها سگ های امپراطوری را سرزنش نکنید...کسانی را هم که آن ها را به انجام آن عمل های شیطانی ترغیب کرده اند سرزنش کنید.

درباره نویسنده:

 فیلیپ ا. فارروجیو معاون سردبیرگرین ویل پست است. او اغلب در سایت های Global Research, Nation of Change, Countercurrents.org,  و  Off Guardianنیز می نویسد. از سال 2000 تا کنون او بیش از 400 مقاله در باره امپراطوری صنعتی نظامی و دیگرجنبه های زندگی در امریکای زیر و رو شده نوشته است.

https://countercurrents.org/2020/07/the-dogs-of-empire/.

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست