برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-05-02

نویدنو 12/02/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • میلیون ها کارگر شغل خود را از دست می دهند، و حقوق کارلغو می شود، هزاران کارگر، به ویژه پیران که در خطر هستند جان خود را از دست می دهند، و سیستم های بهداشتی در مواجهه با این بیماری فراگیرناتوان هستند، اقتصاد جهان در بحران عظیمی قرار دارد، در حالی که دولت های سرمایه داری با کمک به شرکت های بزرگ انحصاری سرمایه داری با دادن تریلیون ها دلار به شرکت های آن ها برای محافظت از سیستم های سرمایه داری تلاش می کنند، و میلیون ها نفر که از فقر، بیکاری و حاشیه نشینی رنج می برند به حال خود رها می شوند.

     

 

 

 

 

 

 

حزب های کمونیست و کارگری روز جهانی کارگر را گرامی می دارند

 برگردان : هاتف رحمانی

حزب های کمونیست و کارگری امضا کننده این بیانیه مشترک، مایلند موضع مشترک جهانی خود را به مناسبت اول ماه می روز جهانی کارگر بیان کنند. با وجود این واقعیت که بسیج امسال کارگران مانند سال های گذشته، به خاطرتاثیربیماری همه گیر کووید 19 گسترده نخواهد بود،اما کارگران از شکل های مختلف مبارزه برای گرامی داشت روز جهانی خود به عنوان روزاعتصاب استفاده خواهند کرد، وهدف ها و خواسته های خود را ، در مخالفت با بهره کشی سرمایه داری مطرح خواهند کرد.

حزب های کمونیست و کارگری ما فعالیت های متنوعی را به این مناسبت علاوه بر فعالیت های جهانی سازمان می دهند و این بیانیه مشترک یکی از آن فعالیت ها است.  

امسال، در شرایطی که تاثیربیماری فراگیر کووید-19 قوی تر می شود، سیستم سلامت عمومی در اکثر کشورهای سرمایه داری در حال سقوط است و نمی تواند از امنیت انسان محافظت کند.

میلیون ها کارگر شغل خود را از دست می دهند، و حقوق کارلغو می شود، هزاران کارگر، به ویژه پیران که در خطر هستند جان خود را از دست می دهند، و سیستم های بهداشتی در مواجهه با این بیماری فراگیرناتوان هستند، اقتصاد جهان در بحران عظیمی قرار دارد، در حالی که دولت های سرمایه داری با کمک به شرکت های بزرگ انحصاری سرمایه داری با دادن تریلیون ها دلار به شرکت های آن ها برای محافظت از سیستم های سرمایه داری تلاش می کنند، و میلیون ها نفر که از فقر، بیکاری و حاشیه نشینی رنج می برند به حال خود رها می شوند.

بحران جهانی جدید نتیجه بیماری فراگیر کووید-19 نیست . ما به عنوان حزب های کمونیست و کارگری جهان اعلام می کنیم که این بحران نتیجه تضادهای غیر قابل عبور سیستم بهره کش است، در عین حال  ظهور بیماری فراگیر کووید -19 بر مشخصه طبقاتی سیاست ضد مردمی دولت های بورژوازی و اقتصاد بازار سرمایه داری تاکید می کند که سیاست هایی را که به بهداشت و آب و هوا و پژوهش علمی خدمت می کند نا دیده می گیرد . 

در این شرایط جدید ما به عنوان حزب های کمونیست و کارگری در کشورهای خود علیه دیکتاتوری ،راست افراطی، فاشیسم جدید و به طور کلی رژیم های سرمایه داری که طبقه کارگر و دیگر لایه های مردمی را مورد بهره کشی قرار می دهد مبارزه می کنیم. ما علیه طرح های امپریالیستی و دخالت های امریکا، ناتو، اتحادیه اروپا و متحدان آن ها مبارزه می کنیم . هم زمان، همراه هم برای سوسیالیسم که توسعه واقعی را بر قرار خواهد ساخت، که به نیازهای مردم خدمت خواهد کرد، سبب صلح خواهد شد، و بهره کشی انسان از انسان را لغو خواهد کرد مبارزه می کنیم .  

سرمایه داری پایان تاریخ نیست ،و حزب های کمونیست و کارگری برای هماهنگی مبارزه بین المللی برای سرنگونی آن تلاش می کنند.

مبازه برای صلح، حقوق کارگران، نجات محیط زیست، حفظ سلامت عمومی، پایان دادن به فقر و بیکاری،  به قدرت کارگران، سوسیالیسم، و مبارزه مشترک حزب های کمونیست و کارگری، طبقه کارگر و خلق ها نیازمند است.

اول ماه می روز جهانی کارگر انگیزه مبارزه ما برای سوسیالیسم که آینده روشن بشریت است باقی می ماند.

حزب های امضا کننده :

1-حزب کمونیست آلبانی ، 2- حزب کار اتریش، 3- تریبون مترقی بحرین ،4- حزب کمونیست بنگلادش ،5-حزب کارگران سوسیالیست کرواسی، 6-حزب کمونیست در دانمارک ،7- حزب کارگران مجارستان ،8-حزب کمونیست ایرلند، 9- حزب کمونیست اسرائیل، 10- حزب کمونیست یونان، 11- حزب کمونیست متحد گرجستان،12 – حزب کمونیست اردن،13- حزب کمونیست کردستان – عراق ، 14- حزب کارگران ایرلند،15- حزب کمونیست مکزیک ،16-حزب کمونیست نپال، 17-حزب کمونیست فلسطین،18- حزب کمونیست فیلیپین، 19-حزب کمونیست سودان، 20- حزب کمونیست نوین یوگسلاوی ،21- کمونیست های صربستان، 22- حزب کمونیست کارگران اسپانیا،23- حزب کمونیست خلق های اسپانیا،24- کمونیست های کاتالونیا،25- حزب کمونیست سوئیس، 26- حزب کمونیست سریلانکا،27- حزب کمونیست ترکیه، 28- حزب کمونیست امریکا، 29- حزب کمونیست ونزوئلا

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست