برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-04-05

نویدنو 17/01/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما تضمین حقوق کارگران، بیکاران، نیمهشاغلان و فقیرترین قشرهای اجتماعی را بهعنوان یک حرکت انسانی و حمایتی که درعینحال حفظ اساس فعالیتهای اقتصادی را تضمین میکند، ضروری میدانیم. باید پرداخت دستمزد و همینطور حداقل دستمزد برای کلیۀ کارگران غیررسمی تضمین شود.

     

 

 

 

 

 

 

بیانیۀ مشترک حزبهای کمونیست امریکای جنوبی دربارۀ کووید- ۱۹

به مناسبت گسترش کووید- ۱۹ حزبهای کمونیست امریکای جنوبی امروز (۳۰ مارس ۲۰۲۰) بیانیۀ مشترکی صادر کردند و نقش تعیینکنندۀ کارگران بخش بهداشت و سایر بخشها را در مبارزه با همهگیری ویروس کرونا برجسته کردند.

متن کامل بیانیه:

ما حزبهای کمونیست در امریکای جنوبی با غرور طبقاتی نقش تعیینکنندۀ کارگران بخشهای مختلف و بهطورعمده بخش بهداشت را در نبرد با بیماری همه گیر کووید- ۱۹ که جهان را ویران میکند، برجسته میکنیم.

ما از برگزاری کنفرانس تلفنی وزیران بهداشت و وزیران امور خارجی جامعۀ کشورهای امریکای لاتین و کارائیب (CELAC) که توسط ریاست نوبتی آن، مکزیک فراخوانده شده است، استقبال میکنیم، با توجه به اینکه این یگانه فضایی است که همۀ کشورهای «امریکای ما» میتوانند با حضور ارزشمند کوبا، پیشگام جهان در نوآوری پزشکی و بیوشیمیایی و اخلاق اومانیستی، و همچنین سازمان بهداشت پانامریکا و هیئت بلندپایۀ جمهوری خلق چین گردهم آیند.

پاندمی کووید- ۱۹ بهطرزغمانگیزی کاستیهای اساسی در سیستمهای بهداشت عمومی در اکثر کشورهای منطقه را نشان میدهد که پیش از ظهور ویروس کرونا شناخته شده بودند. این کاستیها نتیجۀ سیاستهای ضد مردمی است که دولتها در خدمت سرمایههای بزرگ برای سوداگری و خصوصیسازی مراقبتهای بهداشتی بهکار میبرند و از سودآوری گروههای انحصاری حمایت میکنند.

افزونبراین، این سیاستها ظرفیتهای علمی و تکنولوژیکی موجود برای تأمین نیازهای پیشگیرانه و مراقبت گسترده از مردم را تضعیف کرده است. تجربۀ کنونی ماهیت ضد اجتماعی و انگلی نئولیبرالیسم و برتری مداخلۀ دولت در حوزههای حیاتی هر ملتی و برنامهریزی براساس نیازهای مردم را برجسته میکند، همچنین ثابت میکند که آنها را نمیتوان با منطق مسکین سرمایهداری اداره کرد. این امر مسایل بهداشتی، ارائۀ مراقبتهای اولیه و پیشگیری، بیمارستانهای مناسب، آزمایشگاههای مجهز، پزشکان و پرستاران، داروها، دستگاههای تنفسی، آزمایشها و معاینهها و هر آنچه را که برای تأمین نیازهای مداوم و فوری مردم مورد نیاز است، دربرمیگیرد.

ما تضمین حقوق کارگران، بیکاران، نیمهشاغلان و فقیرترین قشرهای اجتماعی را بهعنوان یک حرکت انسانی و حمایتی که درعینحال حفظ اساس فعالیتهای اقتصادی را تضمین میکند، ضروری میدانیم. باید پرداخت دستمزد و همینطور حداقل دستمزد برای کلیۀ کارگران غیررسمی تضمین شود. اینها [کارگران و قشرهای کمدرامد] نباید هزینۀ بحران را بپردازند. به این منظور، سیاستهای ریاضت مالی باید معکوس شود و دولت باید مسئولیتهای فوقالعادهای برای حفظ فعالیت اقتصادی، ازجمله تضمین سهم سیستمهای بانکی مالی بهعهده بگیرد.

لازم است یکبار و برای همیشه به تحریم و سایر اقدامهای سرکوبگرانه و یکجانبه علیه کوبا و ونزوئلا و نیکاراگوئه که در این اوضاع بحرانی خصلت خودپسندانه، تبعیضآمیز و ناعادلانۀ آنها برجستهتر است، پایان داده شود. در همین راستا، ما به سخنان رییس جمهور آرژانتین، آلبرتو فرناندز که افزونبر اتخاذ مجموعهای از اقدامهای مناسب در این موقعیت اضطراری، بهطورشایسته و درخور در این زمینه صحبت کرده است، ارج مینهیم.

ضروری است که بهطورقطعی و فوری بدهیهای کشورهای ما به صندوق بینالمللی پول و بانکهای بینالمللی نزولخور بخشیده شود.

ما به پزشکان و پرستاران، کارکنان بیمارستانها و واحدهای درمانی که درحالمبارزه با مشکلات بزرگی هستند، سپاس صمیمانۀ خود را ارسال میکنیم. ما همبستگی خود را با همۀ کسانیکه مبتلا به کووید- ۱۹ هستند، ابراز میکنیم و برای آنان بهبودی سریع آرزو میکنیم.

ما به کشورهایی مانند چین، کوبا و روسیه که با آسیبدیدهترین کشورها درحال انجام اقدامهای همبستگی مانند ارسال مواد محافظتکننده، دستگاههای تهویه و متخصصان حوزۀ بهداشت هستند، درود میفرستیم. اقدامهایی که با اقدامهای ایالات متحد امریکا مغایر است. ایالات متحد و ناتو که همچنان مصرانه به نقلوانتقال نیروهای نظامی خود ادامه میدهند، همانطور که بهتازگی در چندین کشور در اروپا انجام دادند، از بودجههای هنگفت نظامی پشتیبانی میکنند که مغایر با سلامت و رفاه اجتماعی است.

ما برای دگرگونیهای بنیادی که از اتحاد کارگران و خلقها حاصل میشود، مبارزه میکنیم. موضع ما بر احساس مسئولیت و انسانیت استوار است. ما برای مبارزه در جهت اقدامهای فوری برای حمایت از سلامت و حفظ حقوق همۀ خلقها در همۀ گوشههای کرۀ زمین حضور داریم.

 

حزب کمونیست آرژانتین

حزب کمونیست بولیوی

حزب کمونیست برزیل

حزب کمونیست برزیلی

حزب کمونیست کلمبیا

حزب کمونیست شیلی

حزب کمونیست اکوادور

حزب کمونیست پاراگوئه

حزب کمونیست پرو

حزب کمونیست پرو- میهن سرخ

حزب کمونیست اوروگوئه

حزب کمونیست ونزوئلا  

 

سایت حزب تودهٔ ایران

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست