برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-04-05

نویدنو 17/01/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • هلین بولک خواننده گروه موسیقی مردمی یورم ،پس از 288 روز اعتصاب غذا در اعتراض به ممنوعیت گروه از سوی دولت جانش را از دست داد.

     

 

 

 

 

 

هلین بولک عضو گروه یورم پس از 288 روز اعتصاب غذا در گذشت

هلین بولک خواننده گروه موسیقی مردمی یورم ،پس از 288 روز اعتصاب غذا در اعتراض به ممنوعیت گروه از سوی دولت جانش را از دست داد.

هلین بولک خواننده گروه موسیقی مردمی یوروم در ترکیه،  در 288 مین روز اعتصاب غذای خود در 28 سالگی در گذشت. دو عضو گروه یوروم با درخواست لغو ممنوعیت کنسرت، پایان دادن به حمله ها علیه مرکز فرهنگی آیدیل ، آزاد کردن اعضا دستگیر شده گروه و حذف دادخواست ها علیه اعضا گروه تا مرگ به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

هلین  به دنبال اعلام اعتصاب غذای ابراهیم گوکچک هم گروه خود در روز 20 ژانویه اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا می زند، و گزارش شده بود که در 257 مین روز اعتصاب حال او وخیم شده بود.

گوکچک هنوز به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد. دو موسیقی گر اعتصاب غذای خود را در زندان اعلام کرده بودند. آن ها در ماه نوامبر آزاد شدند و در خانه به اعتصاب غذای خود ادامه دادند. آن ها  در 11 مارس با حمله پلیس به بیمارستان منتقل شدند، و یک هفته پس از آن که از پذیرش درمان خود داری کردند مرخص شدند.

گروه از سال 2016 از اجرای برنامه در ترکیه ممنوع شده بود و برخی از اعضا گروه، به اتهام تروریسم از سوی دولت دستگیر و زندانی شده بودند.

پلیس امروز از مراسم دفن هلین بولک جلوگیری کرد. افراد زیادی، از جمله مرال هیر عضو دیگر گروه دستگیر شدند.

نشریه اینترنتی چپ (حزب کمونیست ترکیه)

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست