برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-20

نویدنو 29/12/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران، ضمن شادباش مجدد فرارسیدن نوروز و سال ۱۳۹۹،‌ و با تجدیدعهد با آرمان‌های همهٔ جان‌باختگان راه آزادی و عدالت اجتماعی،‌ هم‌صدا با میلیون‌ها ایرانی، آزادیِ فوری و بدون قیدوشرط همه زندانیان سیاسی- عقیدتی، پایان دادن به روند سرکوب معترضان و دگراندیشان را خواهان است. ما با آرزوی پیروزی‌های بزرگ برای جنبش مردمی میهن‌مان به استقبال بهار و سال نو می‌رویم.

     

 

 

 

 

 

 

پیام کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران، به‌مناسبت فرارسیدن سال نو

هم‌میهنان گرامی!

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ‌ ایران فرارسیدن سال ۱۳۹۹ و فصل بهار را- باوجود شرایط بسیار دشوار و بحرانی حاضر در میهن‌مان- به شما تبریک می‌گوید و امیدوار است که سال نو سال پایان تاریکی و حکومت ضحاکیان و سالی تعیین کننده‌ در پیروزی مبارزهٔ  مردم ما برای رهایی از زنجیرهای استبداد و حرکت به سمت استقرار آزادی، دموکراسی و عدالت باشد. "نوروز" ما ایرانیان همواره نماد روشن فرارسیدن بهار، جشن نو شدن طبیعت، و جوانه زدن نهال امید مردم به آمدن روزگاری روشن و سرشار از سلامت، پیشرفت، و شادکامی بوده است.

سال ۱۳۹۹ در اوضاع و احوالی فرامی‌رسد که میهن ما به‌خاطر سیاست‌های ضد مردمی و بی‌کفایتی سران حکومت جمهوری اسلامی از یک سو با بحران شدید اقتصادی‌ای ناشی از سیاست‌های نادرست و ضد مردمی رژیم که تا کنون در راستای منافع کلان‌سرمایه‌داران بوده و درعین‌حال با سیاست تحریم‌های غیر انسانی آمریکا روبه‌روست که جملگی این سیاست‌ها به فقر و محرومیت ده‌ها میلیون تن از مردم ایران منجر شده‌اند، و از سوی دیگر هم با فاجعهٔ شیوع همه‌گیر ویروس کرونا که حتی بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت شمار مبتلایان به آن از مرز ۱۴هزار نفر گذشته و تا کنون ۸۰۰ نفر نیز بر اثر آن جان باخته‌اند درگیر است.

البته بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و شماری از مسئولان حکومتی، پزشکان، و پرستارانی که با از جان‌گذشتگی و شهامت درتلاش مداوا و نجات جان مبتلایان‌اند معتقدند که، شمار واقعی مبتلایان به کرونا در کشورمان سر به ده‌ها هزار نفر می‌زند و سیستم بهداشتی کشور در بسیاری از شهرها- خصوصاً در شهرهای شمالی -  توان مقابله با این ویروس و یاری رسانی به این شمار از بیماران را در خود ندارد. سیاست سال‌ها بی‌اعتنایی به سیستم بهداشتی کشور و تخصیص ندادن بودجه ضروری به امر حیاتی بهداشت مردم- درحالی‌ که صدها میلیارد تومان به نهادهای مذهبی که درواقع به جیب سران رژیم می‌رود تخصیص داده می‌شود- در شرایط بسیار بحرانی کنونی خطراتی جدی و بی‌درنگ برای شمار کثیری از هم‌میهنان ما پدید آورده است.

 

هم‌میهنان گرامی!

سالی که گذشت سال پرحادثه و در مجموع دشواری در تاریخ چهار دههٔ اخیر میهن ما بود. سال ۱۳۹۸، سال تعمیق بحران اقتصادی در کشور، سال سقوط آزاد ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی، سال افزایش شدید قیمت‌ها و افت درآمد و قدرت خرید واقعی مردم، سال کمبود دارو و وسایل پزشکی، سال سیل و زلزله که  به دلیل سیاستهای سودجویانه و ویرانگر محیط زیستی رژیم لطمات جبران ناپذیری را برای مردم میهن مان به‌بار آورد،  سال ورشکستگی شمار زیادی از واحدهای تولیدی کشور و افزایش بیکاری خصوصاً در میان جوانان کشور، سال تشدید تحریم‌های بی‌رحمانه و ضد انسانی دولت ترامپ،  سال موشک پرانی های تبلیغاتی علیه نیروهای آمریکایی در عراق  و سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی و کشتار ۱۴۸ تن از هم میهنان مان، سال تشدید فزایندهٔ اعتصاب‌های کارگری،‌ حرکت‌های اعتراضی جوانان و دانشجویان، معلمان و بازنشستگان کشور و سال اعتراض‌های شما مردم جان‌به‌لب رسیده در ۲۷ استان از ۳۱ استان و ۱۳۰ شهر کشور به سیاست‌های ضد مردمی حکومت جمهوری اسلامی، و همچنین سال مقابله سرکوبگرانه و خونین با این اعتراض‌ها از سوی سپاه و دیگر دستگاه‌های امنیتی حکومت به جای پاسخگویی به اعتراض‌‌ها بود.

سال ۱۳۹۸ همچنین سال حرکت موفق نیروهای مردمی و مترقی در تحریم یکپارچهٔ انتخابات نمایشی یازدهمین دورهٔ‌ مجلس شورای اسلامی در "نه تاریخی"شان به فرمان‌ها و توصیه‌های علی خامنه‌ای و دیگر سران حکومت به شرکت مردم در این نمایش انتخاباتی بود. رژیم نگران از این تحریم گسترده حتی شیوع ویروس کرونا در ایران را   تا روز پس از برگزاری انتخابات از مردم پنهان کرده بود.  این "نه تاریخی"، پایین‌ترین میزان شرکت مردم در انتخابات در چهل سال تاریخ حکومت جمهوری اسلامی را موجب شد و نشانگر ابعادی تازه از بی‌اثر شدن نفوذ و توصیه‌های رهبران رژیم و شکست آنان و موفقیت کارزار جنبش مردمی و نیروهای مترقی و آزادی‌خواه کشور است.

 

هم‌میهنان گرامی!

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران، ضمن شادباش مجدد فرارسیدن نوروز و سال ۱۳۹۹،‌ و با تجدیدعهد با آرمان‌های همهٔ جان‌باختگان راه آزادی و عدالت اجتماعی،‌ هم‌صدا با میلیون‌ها ایرانی، آزادیِ فوری و بدون قیدوشرط همه زندانیان سیاسی- عقیدتی، پایان دادن به روند سرکوب معترضان و دگراندیشان را خواهان است. ما با آرزوی پیروزی‌های بزرگ برای جنبش مردمی میهن‌مان به استقبال بهار و سال نو می‌رویم.

 

 کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران

۲۶ اسفندماه ۱۳۹۸

 

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست