برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-13

نویدنو 24/12/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ایشان می گوید البته هشتاد درصد مردم این بیماری را می گیرند و رد می کنند. برای بیست درصد بقیه هم فقط سه تا چهار درصد به دلیل نبودن امکانات می میرند ، اما نه صرفن به دلیل کهولت سن و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن. اگر این بیماری را مردم جوری می گرفتند که کم کم بود، جوری که امکانات فعلی از پس این بر می آمد که سه روزی که یک عده به شیوه سختی نفس می کشند، می شد به همه دستگاه اکسیژن وصل کرد، می شد همه را تحت نظارت داشت، این همه کشته نمی شدند.

     

 

 

 

 

 

 

نکات مهمی در باره مقابله با کرونا از آلمان

عکس تزئینی است

پرفسور دکتر دروستن در مصاحبه دیروز و امروزش با رادیوی شمال آلمان می گوید علت اینکه مردم بر اثر کرونا می میرند، خطرناک بودن این بیماری نیست. نبودن امکانات است. امکانات حتی در جوامع پیشرفته و مدرن هم کم است. چون هیچ دولتی نرفته از قبل برای یک روز مبادایی که پاندمی(شیوع همه گیری) رخ می دهد، هزار تا بیمارستان بسازد. در ثانی سنگی که با برداشتنش سیاست های صرفه جویی اقتصادی اتخاذ و باعث کاهش تعداد پرسنل بیمارستان ها شد، الان روی پای جامعه افتاده است. شما نمی توانید وقتی حالتان خوب بود و به نفع شما نبود پرستارها را بیکار کنید، الان جادو کنید و خیل پرستار پیدا کنید. نمی شود. جامعه امکانات ندارد.

ایشان می گوید البته هشتاد درصد مردم این بیماری را می گیرند و رد می کنند. برای بیست درصد بقیه هم فقط سه تا چهار درصد به دلیل نبودن امکانات می میرند ، اما نه صرفن به دلیل کهولت سن و ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن. اگر این بیماری را مردم جوری می گرفتند که کم کم بود، جوری که امکانات فعلی از پس این بر می آمد که سه روزی که یک عده به شیوه سختی نفس می کشند، می شد به همه دستگاه اکسیژن وصل کرد، می شد همه را تحت نظارت داشت، این همه کشته نمی شدند. لذا تمام فلسفه قرنطینه این است. ما قرنطینه نمی کنیم با رویای اینکه گویا می شود جلو ویروس را گرفت. چون نمی شود جلویش راگرفت. مگر می شود جلو انفولانزا را گرفت؟ ما صرفن به این خاطر قرنطینه می کنیم که در لحظه مناسب خودش ویروس را بگیریم. خودمان تعیین کنیم کی بگیریم. قرنطینه هیچ وقت جلوی ویروس را نمی گیرد. فقط حرکتش را کند می کند. کند شدن حرکتش باعث می شود امکانات ما برسد. باعث می شود ما بیشتر آماده شویم، تست تولید کنیم و بیمارستان ها آمادگی پیدا کنند. کادر بیمارستان استراحت و تجدید قوا کنند. بطور مثال درست وقتی که در ووهان چین این همه می مردند در نزدیکی ووهان مردم در شهرکی به نام هوبای کرونا گرفتند ولی چون امکانات بیشتر و به خاطر قرنطینه، تعداد بیماران کمتر بود، نیم درصد هم تلف نشدند.

 پرفسور دکتر دروستن می گوید ما الان مطمئنیم که این ویروس، امسال تابستان هم می ماند و در پائیز به اوج خودش می رسد. به همین خاطر می خواهیم سیاست قرنطینه نقطه به نقطه را ادامه بدهیم. یک جا را قرنطینه می کنیم. به مردم می رسیم. بعد از مدتی وقتی همه خوب شدند قرنطینه را برمی داریم، سراغ نقطه دیگری می رویم. ما همپای ویروس می رویم تا همه لایه های اجتماع بگیرند، خوب بشوند و از این طریق ایمنی اجتماعی در هشتاد درصد مردم حاصل بشود. اگر هفتاد درصد بگیرند و خوب بشوند یا تلفات اندک باشد، سی درصد بقیه که نگرفته اند، هم خفیف تر می گیرند، هم اینکه رسیدگی به آنها راحت تر است. ما اگر بتوانیم تا آخر سال جاری کاری کنیم که برای نمونه جوانها که سیستم ایمنی قویتری دارند تابستان بگیرند و خوب بشوند، شانس بهتری داریم با برآمد جدید ویروس در پائیز بجنگیم که بطور قطع سالمندان را اذیت بیشتری می کند.

ایشان می گوید تمام حرف ما به مردم در باره رعایت اتیکت سرفه و عطسه و شستن دست ها و غیره ایجاد این توهم نیست که اینطوری شما کرونا نمی گیرید. ما می گویم این اقدامات را انجام دهید تا الان نگیرید. عقب بیندازید.

دکتر دروستن می گوید دو تا نکته مهم که ما بدست آوردیم این است که ویروسی که از مدفوع بیماران پیدا شده نشان می دهد که ویروس ها مرده هستند. این نشان می دهد که اسید معده یا باکتری های درون روده توانایی کشتن آنها را داشته است. این برای ما مهم است چون تا الان چین معتقد بود ویروس از طریق مدفوع می تواند در کانال های آب شهرها رسوخ کند. نکته دیگری که ما کشف کردیم و به اطلاع مراکز و ژورنال های علمی هم رساندیم این است که ویروس در مراحل اولیه در گلوی افراد بسیار بسیار فعال است. فعال ترین دوره زندگی ویروس کرونا در گلوی افراد است. بعد از این که بیمار خوب شد و از بیمارستان مرخص شد، هنوز ویروس کرونا در ریه های بیمار وجود دارند منتهی سیستم ایمنی بدن آن ها را برای خود بیمار دفع می کند، این به معنای این است که بیمار دیگر نمی تواند ویروسی را متتقل کند. ویروس درون خلط ریه بیماری که خوب شده، ویروس مرده است. در عین حال برای امنیت جامعه توصیه می کنیم بیماران بعد از مرخص شدن از بیمارستان لااقل هنوز در خانه خود دو هفته قرنطینه شده دوران نقاهت را بگذرانند. دکتر دروستن می گوید یک واکسنی هست که مخصوص عفونت ریه در پاره ایی از آنفولانزاها هست. این واکسن همه جا موجود است. تجربه این مدت ما نشان داده کسانی که این واکسن را می زنند به خاطر اینکه برای یک بیماری عفونی دیگری در ریه غشای ایمنی ایجاد می شود، همان غشا شاید کمک می کند که برای این عفونت ریه، مراحل بیماری ساده تر بشود. ایشان می گوید هر کسی واکسن انفولانزا را نزده هم الان و هم برای تجدید آن در پائیز حتما بزند.

پرفسور دکتر دروستن در پاسخ به سئوال خبرنگار که می گوید مورد ایتالیا را چگونه توضیح می دهید؟ چرا این همه در ایتالیا تلفات دادند؟ نوع ویروس متفاوت است؟ جریان چیست؟ می گوید اصلا متفاوت نیست. ما در آزمایشگاه مطالعه کردیم. عینا همین ویروسی است که ما در مونیخ داشتیم. ایشان می گوید ایتالیائی ها جدی نگرفتند. خیلی دیر اقدام کردند. ما جدی گرفتیم. تک به تک موارد را دنبال کردیم. اتوبان حرکت ویروس را قطع کردیم. ما از تجربه ووهان درس های خوبی گرفتیم. ایتالیا خیلی دیر متوجه شد. در ایتالیا افرادی به علت این بیماری مردند، دکتر در برگه مرگ آنها نوشته بود انفولانزا داشتند.

پرفسور دکتر دروستن می گوید برای هشتاد درصد مردم می تواند این اپیدمی در حد یک گریپ و سرماخوردگی باشد. برای افرادی که سابقه بیماری های دیگر دارند و برای سالمندان سخت است. کاری که جامعه می تواند بکند این که تلاش کند ارتباط کمتری با آنها داشته، بیشتر به آنها سرویس بدهد که مجبور به خرید یا بیرون رفتن نباشند.

در هر حال باید جهان خودش را روی این تنظیم کند که امسال تا آخر سال کرونا می ماند. یک هیئت علمی گفته است در ژاپن به دستاوردهای خوبی رسیده اند، ما به تلاش ژاپنی ها پیوسته ایم. امیدواریم زودتر بتوانیم به نتایج خوبی برای درمان دست پیدا کنیم.

برگرفته از تلگرام

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست