برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-12

نویدنو 22/12/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • این ویروس واقعی است، از نظر ساختاری توسط انسان ساخته نشده است و انتقال آن در مقایسه با سایر ویروس هایی که می شناسیم بسیار زیاد است. هرکدام از ما باید برای جلوگیری از ابتلا و آلوده کردن دیگران احتیاط کنیم. با گفتن این موضوع ، متوجه می شوید که ویروس تنها بخشی از داستان است.

     

 

 

 

 

 

 

چه چیزهای دیگری در ووهان هست؟

 موارد مشکوک در پایگاه داده های فراگیری COVID-19 چین

 وی تی پادمانابهان - برگردان : ف. پرتونیا

با موارد گزارش شده در بیش از 100 کشور، بیماری ویروسی کرونا 2019 (covid-19) اکنون یک بیماری فراگیرجهانی به شمار می رود. این بیماری ناشی از ویروسی به نام SARS-Cov-2  است که گمان می رود از خفاش، پرنده پستانداری که به صورت غیر قانونی در بازار دریایی هونان واقع در ووهان (مرکز استان هوبه در جنوب مرکزی چین) به فروش می رسد منتقل شده باشد. هرچند، دو مورد شناسایی شده در طول هفته اول دسامبر 2019 هیچ ارتباطی را با این بازار دریایی گزارش نکرده اند.

ووهان با جمعیتی حدود 11 میلیون نفری، دومین شهر فن آوری پیشرفته در بازار چین و دارای دانشگاه ها و مراکز علمی فراوانی است. ووهان یکی از اولین شهرهای چین است که آزمایش شبکه 5G را در تاریخ 1 نوامبر 2019 با 300 ایستگاه فعال دارای آنتن کامل 5G به انجام رسانده است.

به دلیل نرخ بالای سرایت، شهر در 23 ژانویه 2020 قرنطینه شد، اما قبل از آن حدود 5 میلیون مسافرت به شهرها و استان های دیگر چین انجام شده بود. گمان می رود این افراد و مسافرانی که از کشور های دیگر به ووهان آمده اند ویروس را به سراسر دنیا پخش کرده باشند.

آمار مبتلایان درشهر ووهان، استان هوبه به جز شهر ووهان، کشور چین به جز استان هوبه و کره جنوبی در جدول زیر آمده اند. نرخ حمله نمایانگر تعداد مبتلایان به کل جمعیت شهر یا استان و نرخ مرگ و میر نشان دهنده درصد بیماران مرده (از کل مبتلایان) می باشد.

جدول -  SEQ جدول_- \* ARABIC 1: همه گیری Covid-19 در کشور چین تا 16 فوریه 2020

 

همانطور که جدول نشان می دهد 47% بیماران از شهر ووهان، 29% از استان هوبه به جز شهر ووهان و 24% از بقیه چین هستند. هنگامی که به نرخ حمله ووهان نگاهی می اندازیم ، 2228 در میلیون نفر (یا 2.2 در هزار) تحت تاثیر قرار گرفته اند ولی در استان هوبه 317 و در کل کشور چین 9 در میلیون.

تا 8 مارچ 2020، کره جنوبی 7134 مورد ابتلا و 50 مرگ را گزارش کرده است.

نرخ مرگ و میر در ووهان 5.1% ، در هوبه 2.5 % و در بقیه چین 0.6% می باشد. نرخ مرگ و میر در کره جنوبی 0.7% است که از مورد مشابه چین کمتر است. ووهان با 0.8% جمعیت کل چین 47% موارد ابتلا و 73% مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا را دارد.

حدودا 1400 میلیون نفر در چین زندگی می کنند، که هر ساله 10 میلیون نفر جان خود را از دست می دهند. تا 8 مارچ 2020 مرگ 3100 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است، در طول این 60 روز که مرگ و میر ناشی از کرونا اتفاق افتاده، 1.6 میلیون نفر بر اثر مرگ طبیعی جان خود را ازدست داده اند که سهم مشارکت ویروس کرونا در این مرگ و میر ها 0.12% کل مرگ و میر ها در این دوره 60 روزه می باشد.

گزیده مطالب زیر از گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین در مورد بیماری ویروس کرونا  2019 (COVID-19) حاکی از آن است که :

1.     آزمایش ها تایید کرده اند که تقریبا 80%  مبتلایان علایم خفیف تا متوسط داشته اند.

2.     افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ هستند افراد بالای 60 سال هستند وکسانی را که دارای شرایط اولیه مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی عروقی، بیماری مزمن تنفسی و سرطان هستند در بر می گیرد.

3.     به نظر می رسد بیماری در کودکان نسبتاً نادر و خفیف است و تقریبا 2.4% از کل موارد گزارش شده در بین افراد کمتر از 19 سال است.

4.     بخش بسیار کمی از افراد زیر 19 سال به بیماری شدید (2.5٪) یا بیماری بحرانی مبتلا شده اند.

5.     مرگ و میر با افزایش سن، بیشترین میزان مرگ و میر در بین افراد بالای 80 سال است.

6.     مدت زمان متوسط از زمان شروع بهبودی در موارد خفیف تقریباً 2 هفته است و برای بیماران مبتلا به بیماری شدید یا بحرانی 3-6 هفته است. در بین بیمارانی که فوت کرده اند ، زمان شروع علائم تا نتیجه بین 2-8 هفته است.

جمعیت کرالا(استانی در هند - مترجم) 35 میلیون نفر است. با فرض ضربان حمله 100 و میزان مرگ و میر 1٪ ، 3500 فرد آلوده وجود خواهد داشت که وضعیت 350 نفر از این تعداد وخیم خواهد بود که به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند و 35 بیمار نیز خواهند مرد. اگر فرض شود میزان حمله 300 و میزان مرگ و میر 3٪ باشد ، حدود 10.000 نفر به ویروس آلوده خواهند شد و حدود 300 نفر نیز خواهند مرد.

در کرالا در سال 2018 ، در حوادث جاده ای 45000 نفر زخمی شدند که 4300 نفر از آنها جان باختند.

آلودگی پایگاه داده:

چرا از 15 فوریه 2020 به عنوان تاریخ قطعی برای چین و 8 مارس برای سایر نقاط جهان استفاده کردم؟

تعاریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) درباره موارد تایید شده و احتمالی کووید 19 در زیر بازگو می شود:

مورد تأیید شده : فرد با تأیید آزمایشگاهی عفونت COVID-19 ، صرف نظر از علائم و نشانه های بالینی

مورد احتمالی : مورد مشکوکی که آزمایش آن برای COVID-19 نتیجه ای ندارد. ( منفی بودن نتیجه آزمایش گزارش شده توسط آزمایشگاه.)

در ووهان تعداد زیادی از مبتلایان به علائم مشابه کووید 19 وجود داشتند. از آنجا که تست های مکرر آزمایش اسید نوکلئیک منفی بود، این گروه از بیماران تا 11 فوریه 2020 در دسته موارد مشکوک قرار گرفتند. طی 12 تا 15 فوریه، کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) 17410 مورد مظنون ووهان را در دسته بندی تایید شده قرار دادند.

سازمان جهانی بهداشت از زمان شیوع بیماری، روزانه تعداد عفونت ها و مرگ و میرها را منتشر می کند. سازمان جهانی بهداشت تا 16 فوریه ، موارد مشکوک (احتمالاً طبق تعریف آنها) را در گزارش وضعیت قرار نداده است. در 17 فوریه، آنها همه تأییدهای "غیرقانونی" توسط کمیسیون بهداشت ملی چین را نیز درج كردند. سازمان جهانی بهداشت از سایر نقاط جهان فقط مواردی که به تایید آزمایشگاه رسیده اند را گزارش كرده است.

من از کمیسیون بهداشت ملی چین و سازمان جهانی بهداشت خواسته ام تا این اغتشاش داده ها را حذف و آسیب شناسی علی این بیماری ها را که از ویروس تقلید می کند بررسی کنند. ممکن است در ووهان چیزی وجود داشته باشد که در ایجاد بیماری موثرتر باشد. طبق نظر من حدود 25.000 تا 30.000 نفر در بیمارستان هایی با این بیماری اسرارآمیز بستری شده اند. این امر می تواند تا حدی مسئول بالاترین میزان حمله و میزان مرگ و میر در ووهان و شهرهای اطراف آن باشد. لطفا جزئیات بیشتر را اینجا و اینجا بخوانید.

نتیجه گیری :

این ویروس واقعی است، از نظر ساختاری توسط انسان ساخته نشده است و انتقال آن در مقایسه با سایر ویروس هایی که می شناسیم بسیار زیاد است. هرکدام از ما باید برای جلوگیری از ابتلا و آلوده کردن دیگران احتیاط کنیم. با گفتن این موضوع ، متوجه می شوید که ویروس تنها بخشی از داستان است. از 29 فوریه 2020 ، 660،000 تماس نزدیک از موارد تایید شده در چین قرنطینه شد. کل موارد تائید شده تاکنون فقط در حدود یک دهم این موارد است. قرار گرفتن در معرض ویروس دلیل اصلی ابتلا به آن است، اما این بیماری فقط در بین افرادی که  سیستم ایمنی آن ها در معرض خطر است ایجاد می شود.

 

VT Padmanabhan یک اپیدمیولوژیست است. وی انجام مطالعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک ژنتیکی در بین افرادی که در مناطق پرتابش در کرالا زندگی می کنند ، در میان کارگران زمین های نادر هند و گوالیور ریونز در ناگدا ، مادیاپرادش و بازماندگان از نشت گاز در کارخانه Union Carbide (که اکنون نام آنDOW chemicals است) در بوپال انجام داده است.

شناسه پست الکترونیکی: vtpadman@gmail.com

سرچشمه : کانتر کیورنت

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست