برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نودینو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-06

نویدنو 16/10/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • کاروان سلیمانی در حالی که در حال ترک همایشی در فرودگاه بغداد با هدف تظاهرات ضد ایرانی و ضد امریکایی در عراق بود با موشک های امریکایی مورد حمله قرار گرفت . حامیان یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در ازای موافقت دولت با طرح اخراج 5.000 سرباز امریکایی در مجلس، برای خروج از مجموعه دیپلماتیک امریکا  موافقت کرده بودند. 

     

 

 

 

 

 

 

پس از آن که موساد سلیمانی را هدف گرفت، ترامپ ماشه را کشید

جفرسون مورلی برگردان : هاتف رحمانی

اکتبر گذشته یوسی کوهن ، رئیس موساد اسرائیل ، آشکارا در باره ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی ، رئیس  نخبه سپاه قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سخن گفت .

کوهن در مصاحبه ای[1] گفت " او به خوبی می داند که این ترور غیر ممکن نیست " سلیمانی افتخار کرده بود که اسرائیل برای ترور او در سال 2006 تلاش کرده و شکست خورده بود.

کوهن گفت " با همه احترام به هیاهوی او،او لزوما  هنوز مرتکب اشتباهی که بتوان او را در لیست معتبر ترور موساد قرار داد نشده است."

من در 24 اکتبر پرسیدم " آیا اسرائیل ژنرال برجسته ایرانی را هدف ترور قرار می دهد؟[2] روز پنجشنبه، سلیمانی در حمله هوایی به دستور رئیس جمهور ترامپ کشته شد.

کاروان سلیمانی در حالی که در حال ترک همایشی در فرودگاه بغداد با هدف تظاهرات ضد ایرانی و ضد امریکایی در عراق بود با موشک های امریکایی مورد حمله قرار گرفت . حامیان یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در ازای موافقت دولت با طرح اخراج 5.000 سرباز امریکایی در مجلس، برای خروج از مجموعه دیپلماتیک امریکا  موافقت کرده بودند. 

پنتاگون عملیات نظامی را که " به دستور رئیس جمهور" و با" هدف  خنثی کردن طرح های حمله آینده ایران "انجام شد تایید کرد . پنتاگون طی بیانیه ای[3] ادعا کردکه ژنرال سلیمانی " به صورت فعالی درگیر توسعه طرح هایی برای حمله به دیپلمات های امریکایی و اعضا ارتش امریکا در عراق و در سراسر منطقه بود."بی بی ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، زیر کیفر خواست برای اتهامات جنایی ، اولین و تنها رهبری بود که از اقدام ترامپ پشتیبانی کرد، در حالی که ادعا می کرد ترامپ کاملا خودش اقدام ( به عملیات) کرد .

ناتانیاهو در یونان به خبرنگاران[4] گفت " همان طور که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، ایالات متحده هم دقیقا همان حق را دارد، قاسم سلیمانی مسئول مرگ شهروندان امریکایی و دیگر بیگناهان است ، و برای حملات بیشتر برنامه ریزی می کرد." حسن روحانی رئیس جمهور ایران قول تلافی مرگ ژنرال را داد، و توئیت [5]کرد که " ایران انتقام این جنایت شنیع را خواهد گرفت."

دشمن قدر

سلیمانی قدرترین دشمن امریکا و اسرائیل در منطقه بود.سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس[6] استاد استراتژی جنگ نامتقارن ایران بود، از نیروهای نیابتی برای به خون کشیدن دشمنان ایران استفاده می کرد، در عین حال توانایی دولت برای انکار احتمال درگیری را حفظ می کرد. پس از تجاوز امریکا به عراق ،او شبه نظامیان ضد امریکایی را که حملات سطح پایینی علیه نیروهای اشغال گر امریکایی به راه انداختند تربیت کرد، که بیش از 600 ارتشی امریکایی را کشتند و برای خروج امریکا ایجاد فشار کردند.

در سال های اخیرسلیمانی دو عملیات موفق نظامی ایرانی را هدایت کرد: کارزار بیرون راندن داعش از عراق غربی در سال 2015 و کارزار در هم کوبیدن نیروهای جهادی مخالف بشار اسد سوریه . امریکا و اسرائیل نقش ایران در هر دو عملیات را محکوم کردند اما نتوانستند ایران را از پیروزی ادعایی باز دارند .

سلیمانی  در سال گذشته نقش برجسته ای را در سیاست های عراقی ایفا کرد . کارزار ضد داعش بر شبه نظامیان عراقی ، که ایران با پول، اسلحه و آموزش از آن ها حمایت می کند متکی بود. پس از شکست داعش ، این شبه نظامیان نقش برجسته ای در عراق به دست آوردند که بسیاری از(عراقی ها از) آن ها متنفر بودند و منجر به تظاهرات و شورش شد. سلیمانی زمانی که کشته شد برای ثبات دولت و کانالیزه کردن اعتراض ها علیه ایالات متحده امریکا تلاش می کرد.

در همان دوران ، اسرائیل برنامه هدف ترور قرار دادن او را تعقیب می کرد. موساد در دهه ی گذشته، طبق اعلام رونن برگمن روزنامه نگار اسرائیلی، حداقل 5 دانشمند هسته ای ایران را در تلاش برای خنثی کردن برنامه هسته ای ایران ترور کرد[7] . یوسی ملمن، روزنامه نگار دیگر اسرائیلی، می گوید که موساد 60-70 دشمن[8] را در خارج از مرز های اسرائیل از زمان تاسیس خود در سال 1947 ترور کرده است، اگر چه هیچ یک از آن ها به برجستگی سلیمانی نبودند.

سال گذشته اسرائیل نیز حمله به شبه نظامیان مورد حمایت ایران را آغاز کرد. ایالات متحده همان کار را در 29 دسامبر، با کشتن 19 رزمنده [9] ومسببین تظاهرات ضد امریکایی بزرگتر از اعتراضات ضد ایرانی یک ماه پیش انجام داد.

اکنون کشتن سلیمانی اگر نه جنگ آشکار، وعده نا آرامی های بیشتر را می دهد. این فکر که (کشتن سلیمانی)ازحملات ایرانیان جلوگیری خواهد کرد احمقانه است .

اندرو اکسون مقام سابق دپارتمان دفاع نوشت " این به معنی جنگ نیست، به جنگ منجر نخواهد شد، و خطر جنگ را ندارد. هیچ یک از آن ها نیست. خود جنگ است[10] ."

الجریده روزنامه کویتی یک سال پیش گزارش داد که واشنگتن برای ترور سلیمانی به اسرائیل چراغ سبز[11] داده است . الجریده ، که در سال ها اخیر گزارش های اختصاصی از اسرائیل منتشر کرده است ، از منبعی در اورشلیم نقل کرد که "توافقی امریکایی – اسرائیلی" که سلیمانی " تهدیدی برای منافع دو کشور در منطقه است " وجود دارد. به صورت کلی در دنیای عرب تصور می شود که روزنامه به عنوان پلتفرم اسرائیلی برای مبادله پیام با کشورهای دیگر در خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ترامپ اکنون به آرزوی موساد تحقق بخشیده است. پس از اعلام قصد خود برای پایان دادن به "جنگ های بی پایان احمقانه ی"[12] امریکا ، رئیس جمهور در همبستگی با اسرائیل ،کم جمعیت ترین کشور خاورمیانه ، به بزرگترین کشورمنطقه به عملا اعلام جنگ کرده است.

 سرچشمه : TheDeepStateBlog


 

[2] -https://deepstateblog.org/2019/10/24/is-israel-targeting-irans-top-general-for-assassination/  

[7]- https://www.politico.com/magazine/story/2018/03/05/israel-assassination-iranian-scientists-217223 

[9] https://www.theguardian.com/world/2019/dec/30/us-airstrikes-iran-tehran-militia-iraq

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست