برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2019-12-30

نویدنو 06/10/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • میدانم. از او همه آن سروهای سربلند را بو می کشیدم. از او و در او  ِآنها را هم جستجو می کردم تا زخمهای خود را التیام دهم. اینک تمام شد. ما ماندیم و یادها‌ . باری از آموزه ها و یادگارها.

     

 

 

 

 

 

 

ما ماندیم و یادها!

 

به همه دوستان عزیزم تسلیت می گویم. ملکه محمدی بازمانده نسلی از مبارزان با فضیلت، صادق و مردم دوست بود. آنها عصاره رنجها و آرزوهای تاریخ یک ملت بودند. برای او که از قافله جامانده بود تحمل این ‌دوران تنهایی بسیار دشوار بود اما خم به ابرو نیاورد. ما که در مکتب او و یارانش پرورش یافتیم کوله بارمان از آموزه های علمی و رفتاری و انسانی آنها سنگین است. آیا حاملان خوبی برای این بارهای سنگین خواهیم بود؟

امروز او رفت. در این یک سال اخیر به ویژه شرایط جسمی بدی داشت و زجر زیادی متحمل شد. آن چنان دوستش داشتیم که راضی به ادامه این رنجها نبودیم. پس چرا انقدر قلبم می سوزد و آرام نمی گیرد؟

میدانم. از او همه آن سروهای سربلند را بو می کشیدم. از او و در او  ِآنها را هم جستجو می کردم تا زخمهای خود را التیام دهم. اینک تمام شد. ما ماندیم و یادها‌ . باری از آموزه ها و یادگارها.

در این سی سال پس از زندان هیچگاه حاضر نشد که برایش بزرگداشت گرفته شود. همیشه می گفت مگر که هستم؟ با مردم عادی فرقی ندارم. امروز که مدعیان سیاسی به دنبال حضور دائم در هر رسانه ای هستند و شهوت شهرت و دیده شدن  همه را به رقابت واداشته است. فروتنی و بی ادعایی او مارا مبهوت می کرد. به دنبال زیبایی بود اما نه تجمل و پول. از او ثروتی باقی نمانده. ده سال پیش که بابت ترجمه برترش بارها بر نده سکه شده بود همه را به من داد و گفت اگر در وضعیتی قرار گرفتم که نیاز به پول بود برایم هزینه کن وگرنه بعد از مرگم به یک رفیق حزبی کارگر نیازمند بده و اگر چنین کسی در اطرافت نبود به یک خانواده کارگر بده‌ . طنز تاریخ را ببین . فرهیختگانی که عمری آماج دشنام های خوشگذرانی و ثروت و... بودند از هیچکدام نه مالی نه ملکی و نه ارثی باقی نماند. و باز جالب اینجا بود که هیچگاه در مقابل چنین اتهاماتی حاضر به دفاع و پاسخ نشدند. مادر در جواب من می گفت ما دفاع فردی نداریم. دفاع ما از عقیده و نظراتمان است که در ارگانها بیان می شود. آیا تیر این اتهامات آزرده شان نمی کرد؟ هیچگاه شکایت نکردند.

ملکه محمدی یک سال پس از اعدام خسرو روزبه  در سال ۱۳۳۸ از ایران خارج شد و با انقلاب بی تاب بازگشت و تا پایان بر اعتقاداتش پایبند بود.

فدای همه شما رفقای عزیزم

برگرفته از تلگرام

****

بنا به اطلاع رسیده به نویدنو جمعه خاکسپاری رفیق ملکه محمدی است. تشییع از کنار منزلش به بهشت زهرا خواهد بود. احتمالا خانواده اش مراسم ختم نخواهند داشت . مراسمی از طرف دوستان برایش برپا خواهد شد که اطلاع رسانی می شود.

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست