نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-11-09

نویدنو  18/08/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما همچنین اعلام می کنیم که موضع ما در باره موضوع گفتگو با دولت در دمشق مولود این لحظه نیست، واز زمان آغاز بحران سوریه ادامه داشته است. اگر دمشق به موضغ ما واکنش مثبتی نشان دهد، ما به آن احترام خواهیم گذاشت و آن را گام ضروری برای مقاومت مردم ما و آمادگی آن ها برای آزادی هر اینچ از خاک خود تلقی خواهیم کرد .

     

 

بیانیه شورای دموکراتیک سوریه  برای افکار عمومی

شورای دموکراتیک سوریه بیانیه ای منتشر کرد که موضع آن در باره تجاوز وحشیانه ترکیه ، اهمیت ادامه گفتگو های بی قید و شرط با دولت سوریه را در بر می گیرد ، و بر رد تصور غلط در باره تلاش شورا برای تفکیک یا جدایی ، و قرین شدن قربانیان ارتش سوریه همراه با قربانیان رزمندگان کرد تاکید می کند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

در شورای دموکراتیک سوریه ، ما به دنبال مصاحبه رئیس جمهور بشاراسد که شب پنجشنبه گذشته 31/10/2019منتشر شده بود، با وجود عدم موافقت با بسیاری از موضوعاتی که او مطرح کرد، به ویژه موضوعاتی که به قسمت های شمالی و شرقی سوریه مربوط بود، ما از سخنان او تمایل به ورود به روند گفتگوی واقعی برای مواجه شدن با خطرها و تهدیدها برای تقسیم سوریه و جداکردن بخش هایی از آن به سود مزدوران فاشیست ترکیه دیده ایم .

سوریه در حال تجربه این بزرگترین لحظات روند سوء استفاده است و مردم سوریه هدف انواع مختلف سرکوب و ویرانی هستند.

به همین دلیل، شورای دموکراتیک سوریه، یک بار دیگر، به عنوان بزرگترین چهارچوب ائتلاف برای نیروهای اپوزیسیون دموکراتیک سوریه، آمادگی خود را برای تشکیل پلتفرم واقعی اپوزیسیون سوریه اعلام می کند که کسانی را که خارج از شورای دموکراتیک سوریه از داخل یا خارج سوریه هستند، کسانی که در روند های ژنو وآستانه حذف شده بودند، یا کسانی که از به اصطلاح کمیته قانون اساسی غایب بودند، و تمام کسانی را که اعلام کرده اند که در حل بحران سوریه درگیرند در بر می گیرد.

ما همچنین اعلام می کنیم که موضع ما در باره موضوع گفتگو با دولت در دمشق مولود این لحظه نیست، واز زمان آغاز بحران سوریه ادامه داشته است. اگر دمشق به موضغ ما واکنش مثبتی نشان دهد، ما به آن احترام خواهیم گذاشت و آن را گام ضروری برای مقاومت مردم ما و آمادگی آن ها برای آزادی هر اینچ از خاک خود تلقی خواهیم کرد .

ما تفاهم نظامی را که بین نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوریه ( تحت نظارت مسکو) انجام گرفت آغاز ساختن اقدام های اعتمادی تلقی می کنیم که برای تکمیل آزادی سرزمینمان از اشغال ترکیه تا آزادی مقاومت عفرین ضروری است ، و در این موقعیت ما به شهدای ارتش سوریه که خون آن ها در دفاع از سوریه شمالی ریخته شده است، خونی که با حون نیروهای دموکراتیک سوریه با کردها، عرب ها و آسوری های آن ترکیب شد درود می فرستیم، و درصمیمیت خون شهیدان و از اصول خود، تمایل ما به گفتگو می تواند هر تصور غلط و هر ادعای گمراه کننده ای را که خود مختاری را تقسیم و تلاش برای جدایی می خواند باطل کند. در واقع، نیروهای دموکراتیک سوریه اراده شهروندان و شهروندان قطعات سوریه در شمال و شرق را نشان می دهد. خود گردانی تحقق مولفه های خود را برای سوریه تجسم می بخشد، نقطه عطفی در دستاوردهای تعلق آن ها به سرزمینی است که با احترام ومسالمت در آن زندگی می کنیم. برای دست یابی به این پایان، ما تمایل خود را به حمایت عربی یا بین المللی از روند های گفتگو، در اسرع وقت، همراه با هر طرف دیگری که برای این روند آمادگی دارد اعلام می کنیم .

شورای دموکراتیک سوریه

2 نوامبر 2019    

برگرفته از روزنامه النور ارگان حزب کمونیست سوریه 5 نوامبر 2019

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: