نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-11-03

نویدنو  11/08/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • پیوستن من به حزب کمونیست گامی منطقی در زندگی، و کارم است، که به آن‌ها معنای خویش را می‌دهد. من از طریق طراحی و رنگ، تلاش کرده ام که دانش جهان و انسان را عمیق‌تر درک کنم تا این دانش بتواند ما انسان ها را آزاد سازد.

     

 

 پابلو پیکاسو : چرا کمونیست شدم

 برگردان: آمادور نویدی

پیوستن من به حزب کمونیست گامی منطقی در زندگی، و کارم است، که به آن‌ها معنای خویش را می‌دهد. من از طریق طراحی و رنگ، تلاش کرده ام که دانش جهان و انسان را عمیق‌تر درک کنم تا این دانش بتواند ما انسان ها را آزاد سازد.

 گفته ام که من همیشه درمسیر خود درست ترین، منصفانه ترین و بهترین، و بنابراین، زیباترین را درنظر گرفته ام. اما احساس می‌کنم که این در هنگام ستم‌گری و شورش، کافی نیست و باید مبارزه کنم، نه فقط با نقاشی، بلکه با تمام وجودم.

پیش‌تر، خارج از نوعی از «معصومیت»، من این را درک نکرده بودم. من بدین‌دلیل کمونیست شدم که حزب ما بیش از هر کس دیگری تلاش می‌کند که جهان را بشناسد و آ‌‌ن‌را تغییر دهد تا این‌که از انسان ها اندیش‌مندان بارزی بسازد، که آزادتر و شادتر باشند.

من بدین‌‌‌جهت کمونیست شدم که کمونیست‌ها در فرانسه، و اتحاد جماهیر شوروی شجاع‌ترین هستند، همان‌گونه که در کشورم اسپانیا می‌باشند. من هرگز چنین احساس آزادتر و کامل‌تری نداشتم تا این‌که به عضویت حزب کمونیست درآمدم.

  درحالی‌که منتظر زمانی هستم که اسپانیا بتواند دوباره مرا بپذیرد، حزب کمونیست فرانسه برای من سرزمین پدری است. که در آن، من دوباره تمام دوستانم - دانش‌مندان بزرگی مانند پل لانگیون و فردریک خولیتو- کیوری، نویسندگان بزرگی هم‌چون لوئیس آراگون و پل ایلوارد، و بسیاری دیگر از شخصیت های زیبای شورشی پاریس را می بینم.

 من دوباره درمیان برادرانم هستم.

اکتبر ۱۹۴۴.

درباره نویسنده:

پابلو روئیس پیکاسو، اسپانیایی الاصل و مستقر در فرانسه بود. او نقاش، شاعر، طراح، پیکرتراش، گراوساز و سرامیک کار، و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم میلادی بود. او به همراه ژرژ براک - نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد.

جهت اطلاعات بیش‌تر، لطفا به ویکی پیدیا، دانش‌نامه آزاد در لینک زیر مراجعه نمايید:

https://fa.wikipedia.org/wiki/پابلو_پیکاسو

برگردانده شده از:

Why I became a Communist

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: