نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-10-10

نویدنو  17/07/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • مسلم گفت که تاکنون تماسی با دمشق نداشته اند ، اما ممکن است تماس بگیرند. او در پرسش از این که در برابر عملیات ترکیه چه خواهند کرد گفت " ما با تمام قوا مقاومت خواهیم کرد ."

 

 

صالح مسلم سخنگوی حزب اتحاد دموکراتیک :

 "ما به همکاری با امریکا ادامه می دهیم"

صالح مسلم سخن گوی پی ی د (حزب اتحاد دموکراتیک) در گفتگو با بی بی سی ترک گفت که همکاری با امریکا در مناطقی خارج از خط مرزی ادامه دارد .

او گفت : " نیروهای امریکایی هنوز در سوریه اند .جنگ علیه هسته های داعش ادامه دارد .آن ها در دیرالزور و رقه با نیروهای دموکراتیکسوریه  SDF همکار می کنند. اما نیروهایشان را از مرز خارج کرده اند . چنین چیزی که سربازان امریکایی از جاهای دیگر خارج می شوند وجود ندارد."

طبق اعلام بی بی سی ترک ، اخبارمنابع محلی نیز حاکی از آن است که سربازان امریکایی به عملیات در سوریه شمالی ، به استثنای نقاط معینی در مرز ادامه می دهند.

صالح مسلم در اظهارات خود گفت ترجیح می دهد تصمیم امریکا را " خیانت ، سرخوردگی ، خنجر از پشت زدن " ارزیابی نکند.

او گفت " ائتلاف بین المللی" وعده انجام سه کار را برای خروج از سوریه داده بود، اما به وعده خود عمل نکرد . او اضافه کرد " اول داعش باید پایان گیرد، دوم، ثبات تضمین شود، و سوم راه حلی سیاسی وجود داشته باشد . هیچ یک از این وعده ها عملی نشد . آن ها به وعده خود وفا دار نماندند، منصرف شدند."

" ما با تمام قوا مقاومت خواهیم کرد"

مسلم هم چنین گفت که اتهامات بر سر گفتگوها بین نیروهای دموکراتیک سوریه و ترکیه حقیقت داشت. او گفت " سازو کار امنیت  مرزی توافق بین تل ابیاد و رسولیان است . آن توافق چندین هفته در حال اجرا بود و ما همه آن را مراعات می کردیم . ما موافقت کامل داشتیم . "

مسلم گفت که تاکنون تماسی با دمشق نداشته اند ، اما ممکن است تماس بگیرند. او در پرسش از این که در برابر عملیات ترکیه چه خواهند کرد گفت " ما با تمام قوا مقاومت خواهیم کرد ."

"روابط نزدیک اشتباه نبود، یک همکاری بود"

مسلم در پاسخ به پرسش " آیا فکر می کنید دربرقراری چنین روابط نزدیکی با امریکا اشتباه کرده اید ؟ " گفت "ما آن را اشتباه تلقی نمی کنیم ، چون این یک شراکت است . آن ها می خواستند ما را نابود کنند ،منافع آن ها با منافع ما موازی شد. اگرشما آن را انجام ندهید مربوط به شماست . اما در طی سال ها یک روابط قابل اعتماد (بین ما)وجود داشته است . ما به راه خودمان ادامه خواهیم داد."

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: