نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-08-28

نویدنو  06/06/1398 

 

  •  انتشار نظر، انتقاد و خواست‌های مدنی و سیاسی در جوامع برخوردار از آزادی بیان شیوه‌ای مرسوم است و کسی بابت آن نه تنها بازداشت که مواخذه هم نمی‌‌شود. در ایران اما این معمول‌ترین شکل آزادی بیان، این پایه‌ای‌ترین حق آدمی با دستگیری و زندان پاسخ می‌گیرد

 

 

 

 

 

 

کانون نویسندگان ایران : تشدید سرکوب آزادی بیان

به‌تازگی گیتی پورفاضل نویسنده، حقوقدان و عضو کانون نویسندگان ایران در شرایطی مبهم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. پیش از این اتفاق او و چند تن از شهروندان نامه‌ا‌‌ی سرگشاده‌ حاوی خواست‌های سیاسی منتشر کرده بودند. تا امروز چند تن از امضاکنندگان  آن نامه از جمله گیتی پورفاضل بازداشت شده‌اند.

 انتشار نظر، انتقاد و خواست‌های مدنی و سیاسی در جوامع برخوردار از آزادی بیان شیوه‌ای مرسوم است و کسی بابت آن نه تنها بازداشت که مواخذه هم نمی‌‌شود. در ایران اما این معمول‌ترین شکل آزادی بیان، این پایه‌ای‌ترین حق آدمی با دستگیری و زندان پاسخ می‌گیرد. فارغ از قضاوت در باره‌ی محتوای خواست‌های امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده، انتشار آن حق هر شهروند است و مقابله با آن سرکوب آزادی بیان.

کانون نویسندگان ایران بازداشت گیتی پورفاضل و همه‌ی کسانی را که به سبب ابراز نظر و عقیده زندانی شده‌اند محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران

5 شهریور 1398

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: