نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه
 نامه به یک رفیق

نویدنو:19/8/1385

 نامه به یک رفیق

نامه ای به فریبرز رئیس دانا

سیامک طاهری

 فریبرزعزیز                                                                                                                                      

دو مصاحبه از تو را خواندم.اولی سرشار از شور و عاطفه ودومی بر بلندای قله های عدل و انصاف.

خطا پددیده ای انسانی است و آدمیان از دیر باز تاریخ به مدد آزمایش و خطا راه خویش را از میان سنگلاخهای نادانسته ها گشوده اند.واز گله میمون-انسان های اولیه به فتح کهکشانها وستارگان  ودیگر اجزای هستی ره سپرده اند.                                                                                                          

این تنها انسان هاهستندکه خطا می کنندوحیوانات از این پدیده بری هستند.انکه خودرا بی خطا می نمایاند درواقع به نفی انسان بودن خودرای می دهد.علی رغم این واقعیت بدیهی خود خواهی انسان که ریشه در گذشته حیوانی اش دارد او را وامی داردکه ازفاشگویی خطاهای خود بپرهیزد.وبی توجه به این امر خود را حیوانی بنمایاند.

وجود انواع حسد ها تنگ نظری ها نفع جویی ها لحظه نگری ها و........در میان دیگر نیروها ازجمله عواملی است که گهگاه مبارزان راه بهروزی مردم را وا می دارد که از پذیرش خطاهای خود بپرهیزند.تا مبادا صداقت انان ,دستمایه سو استفاده رقیبان ازیکسو وبد خواهان از سوی دیگر قرار گیرد.

هواداران سوسیالیزم اما بنا به باور عمیق خودبه دو اصل انتقادوانتقاداز خود-که از اصول اساسی وبنیادین دیدگاهای انان است.-باید از این کاسب کاری ها بری باشند.چرا که آنان اعتقاد دارند.هرچند که سوء استفاده دیگران از بیان و اعتراف علنی و صریح آنان  به خطاهایشان  اجتتنا ب ناپذیر است. اما این آتش گدازان آنان را چون پولادی آبدیده خواهد کرد.ازسوی دیگرهواداران سوسیالیزم انسانهایی زمینی هستندکه به همه ی پلشتی های دیگر انسان ها آلوده میشوند.

صف شکنی تو رفیق عزیز که غبار از آیینه  اصل انتقاد از خود زدودی بار دیگر نشان داد که هواداران سوسیالیزم از گونه ای دیگر هستند.باشد که شیوه وراه تو-که در شجاعت وجسارت وفداکاری همواره سرمشق بوده ای-اینبار هم الگوی نسل جوان ما قرار بگیرد.تااز فاشگویی خطاهای خود  نپرهیزند.چرا که بزرگترین بیماری ای که طی سالهای گذشته ودر دوران رکود.تن وروان جنبش را فرا گرفته وهم اکنون چونان ترمزی سد راه حرکت نیروهاو پالایش وباروری انان شده است.همان غرور بیجا.خود خواهی هاو انداختن گناه خطاهای خود بر گردن دیگران است.امید آنکه. این پیشاهنگی تو.سرآغازی برای درس آموزی ماودیگران باشد.

 

                       با درودهای رفیقانه

سیامک

 

لینک های مرتبط :

"گنجی و هیستری چپ ستیزی" در گفتگو با فریبرز رئیس دانا

 

چاوز و احمدی نژاد در گفتگو با فریبرز رئیس دانا:

 

 رییس دانا، به معنای «انتقاد از خود» عینیت بخشید

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics