نویدنو:14/12/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

 

سایت فرهنگ توسعه وبه تبع آن سایت های عدالت ودنیای ما متنی پرخاشگرانه علیه نویدنورا- اگرچه نویسنده از ذکر صریح نام نویدنو طفره رفته است - از بابک پاکزاد منتشر کرده اند که در آن از جمله خطاب به نوید نو آمده است :" اگر شما ادعای «چپ» بودن دارید تمام اظهار نظرهای هویت‌های کمونیستی جهان که در قالب بیانیه‌های احزاب کمونیست  تجلی پیدا می‌کنند با اظهار نظرهای شما در تضاد قرار می‌گیرند. این اظهار نظرها بنا به قرائن، مربوط به یک چپ واقعی نیست بلکه بیشتر دیدگاه محافظه کاران آمریکایی را بازتاب می‌دهد."

نویدنو برای عیار سنجی این اتهام بدون هیچ توضیحی بخشی از مصاحبه دبیرکل حزب کمونیست اسرائیل ، یکی از درگیرترین نیروهای چپ درجهان با مسئله فلسطین راجهت اطلاع خوانندگان نقل می کند:" متأسفانه بخش بزرگی از جمعیت اسرائیل توسط تبلیغات گمراه‌کننده رسمی که جنگ استعماری در نوار غزه را یک ”اقدام تدافعی“ تشریح کردند، اغفال شدند. سانسور و خود سانسوری رسانه‌های محلی نیز به این روند کمک کرد. تماشاگران تلویزیون در اسرائیل آن صحنه‌های وحشتناکی را که هر شب مردم در مادرید یا بارسلونا می‌دیدند، روی صفحات تلویزیون خود نمی‌دیدیند. به علاوه، سیاست ماجراجویانه و تحریک مداوم حماس نیز کمک کرد که جمعیت غیرنظامی غالباً فقیر جنوب اسرائیل به قربانیان موشک‌های پرتاب شده از نوار غزه تبدیل شوند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که از مبارزه برضد اشغال نظامی - از مبارزه سیاسی و توده‌ای مردم فلسطین - حمایت می‌کنیم؛ ولی ما حمله به جمعیت غیر نظامی در هر دو سوی مرز را محکوم می‌کنیم. ما بارها و بارها تصریح کرده‌ایم که هیچ راه حل نظامی برای مسئله فلسطین وجود ندارد؛ تنها راه حل، پایان دادن به اشغال نظامی و ایجاد یک کشور فلسطینی است. ما این موضع را پیش از حمله، در جریان حمله، و پس از حمله جنایتکارانه اسرائیل در ژانویه اعلام کرده‌ایم."(تاکید از نویدنو)

نویدنو ضمن آرزوی این که حزب کمونیست اسرائیل ازمواضع محافظه کاران امریکایی دست بردارد وبه راه "راست " پیشنهادی حضرات به پیوندد ،توجه خوانندگان گرامی را به متن کامل این مصاحبه در همین شماره نویدنو جلب می کند.!!

مصاحبه با رفیق محمد نفاع،

 دبیر کل حزب کمونیست اسرائیل



 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics