نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

اعمال کامل و بدون تاخیرتحریم‌های شورای امنیت علیه ایران

نویدنو:04/11/1385

وزیران خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا موافقت کردند:
اعمال کامل و بدون تاخیرتحریم‌های شورای امنیت علیه ایران

 

• وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل با اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل "به طور کامل و بدون تاخیر" و در صورت نیاز اعمال تحریم‌های بیشتر از آنچه در قطعنامه ۱۷۳۷ آمده موافقت کردند. به گزارش رویتر، این اقدام اتحادیه اروپا تازه‌ترین گام غرب برای اعمال فشار بر ایران می‌باشد. وزیران خارجه اتحادیه اروپا از "همه کشورها اجرای کامل و بدون تاخیر اقدامات علیه ایران" را خواستار شدند ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه 
۲ بهمن ۱٣٨۵ -  ۲۲ ژانويه ۲۰۰۷

 

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل با اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل "به طور کامل و بدون تاخیر" و در صورت نیاز اعمال تحریم‌های بیشتر از آنچه در قطعنامه ۱۷٣۷ آمده موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویتر، این اقدام اتحادیه اروپا تازه‌ترین گام غرب برای اعمال فشار بر ایران می‌باشد. وزیران خارجه اتحادیه اروپا از "همه کشورها اجرای کامل و بدون تاخیر اقدامات علیه ایران" را خواستار شدند.
وزیران امور خارجه‌ی اتحادیه اروپا توافق کردند که اتحادیه‌ی اروپا باید از صادرات و واردات کالاهایی که در فهرست گروه تامین کنندگان هسته‌یی و رژیم کنترل فناوری موشکی قرار دارند به ایران جلوگیری کنند، تبادلات با افراد و شرکت‌هایی که قطعنامه ۱۷٣۷ ذکر کرده را منع و سرمایه‌های شان را مسدود کنند، سفر این افراد به اتحادیه‌ی اروپا را ممنوع کنند و معیارهایی را برای جلوگیری از تحصیل افراد دارای ملیت ایرانی در رشته‌های حساس مربوط به اشاعه درون اتحادیه اروپا اتخاذ کنند.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مارگارت بکت که پیش از این نشست صحبت می‌کرد گزارش داد: وزیران خواهند دید که "چگونه می‌توان به طور کامل قطعنامه شورای امنیت را اجرا کرد به طوری که فشار بر ایران به گونه‌ای حفظ شودم که خواسته‌های جامعه بین الملل را بپذیرد.
وی درباره این که چه زمانی انگلیس این تحریم‌ها را اعمال خواهد کرد گفت: مانند هر کشور دیگری ما هرچه سریع‌تر و موثرتر آنها را اجرا خواهیم کرد.
فرانک والتر‌ اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان نیز که کشورش ریاست دوره‌یی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در بدو ورودش به این نشست گفت که وی از "خواسته‌های شدید" شورای امنیت حمایت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics