نویدنو:02/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

اطلاعیه در بارهی ضبط مدارک و اسناد مرکز فرهنگی زنان

 

 

مرکز فرهنگی زنان، انجمن مستقلی است که از سال 1378 فعالیتهای فرهنگی خود را در چارچوب قوانین و ضوابط موجود آغاز کرده و از سال ۱٣٨۱ نیز رسما به ثبت رسیده است. مرکز فرهنگی زنان در طول سالها فعالیت خود بر محورهای: خشونتهای خانگی و اجتماعی علیه زنان، ارتقاء آگاهی اعضای خود و دیگر زنان، ترویج پیشگیری از بیماریهایی مانند ایدز که سلامت زنان را بهخطر میاندازد، برگزاری سمینارها و کارگاههای مختلف دربارهی جایگاه نابرابر زنان در قوانین و سنتهای موجود، و تقویت روحیهی حقخواهی زنان، متمرکز و فعال بوده است و همواره گزارش کلیهی فعالیتهای خود را در سایت‎‎های مرکز، مجلات و روزنامههای رسمی کشور و دیگر تریبونهای موجود در اختیار زنان و مردان هموطن قرار داده است.
طلعت تقی
نیا، منصوره شجاعی و فرناز سیفی از فعالان جنبش زنان و عضو مرکز فرهنگی زنان، ۷ بهمن ماه 1385 ، هنگام خروج ازمرز هوایی در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. اتهام آنان اقدام علیه امنیت از طریق شرکت در یک کارگاه آموزشی روزنامه نگاری در هند بود. مرکز فرهنگی زنان و خود آنان به این اتهام و دستگیریشان اعتراض کردند، و آنان پس از ٣۶ ساعت آزاد شدند. از آنجا که طبق اظهارات اعلام شده اتهام آنان ارتباطی با عضویتشان در مرکز فرهنگی زنان یا فعالیت آنان در کتابخانه نداشت اما بر خلاف قانون آیین دادرسی کیفری، ماموران و ضابطان قضایی به کتابخانه زنان رفته و اقدام به ضبط اسناد و مدارک، مهر و آرشیو مرکز فرهنگی کرده اند.
ما پس از مشورت با خانم شیرین عبادی که وکالت آنان را نیز برعهده دارد، برای باز پس گرفتن اسناد و مدارک ضبط شده، طی نامه
ای رسمی، فهرست ریز مدارک و آرشیو و اسناد خود را مکتوب و به شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی (واحد امنیت) ارائه کردیم. متاسفانه مسئولان شعبه مذبور با این استدلال که هنوز پرونده آنها به دادگاه ارجاع نشده است، از تحویل گرفتن نامهی ما، سر باز زدند. و اعتراض ما در این خصوص به جایی نرسیده است و چون مراجعات مکرر هم مفید فایده نبوده است بنابراین ناگزیر از اطلاع رسانی هستیم، زیرا مرکز فرهنگی زنان یک نهاد مدنی ثبت شده است و هرگونه نقصانی در اموال آن متعلق به همه اعضا است لذا ناگزیر با طرح رسانه ای این موضوع مجددا درخواست می کنیم اموال زیر که متعلق مرکز فرهنگی زنان است مسترد شود.
از جمله اسناد ضبط شده: مهر مرکز، کیس کامپیوتر، آرشیو فیلم
های مرکز، اسناد مالی و گزارش جلسات مرکز و... است. در عین حال، قسمتی از اسناد مرکز فرهنگی زنان در منزل خانم طلعت تقی نیا بود که ضمن اموال شخصی ایشان (همچون دو زن دیگر) ضبط شده است.
از آنجا که مهر مرکز فرهنگی زنان نیز درمیان اموال ضبط شده است، بدین وسیله اعلام می کنیم که مهر مرکز فرهنگی زنان از تاریخ ۷ بهمن 1385 ماه از اعتبار ساقط است زیرا از دسترس مرکز فرهنگی زنان خارج شده است.

مرکز فرهنگی زنان

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics