نویدنو:18/1/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

بیانیه فدراسیون جهانی جوانان دموکرات

در خصوص پیروزی جبهه آزادیبخش فارابوندو مارتی در السالوادور

نویدنو

 

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات وتمام جوانان مترقی جهان با خشنودی بسیار خبر پیروزی تاریخی جبهه آزادیبخش فارابوندومارتی ونامزد آن رفیق ماوریسیو فونس را با 51.3 درصد آرادر السالوادوردریافت داشتند، که نشان دهنده پیروزی تمام کسانی است که با هدایت رهبرتاریخی آن شفیق هاندال(1) برای ساختن آینده ای بهتر برای خلق خود مبارزه کرده اند.

مبارزه تاریخی هدایت شده ازسوی نیروهایی که جبهه را ایجاد کردند، جبهه ای که نام  آن  الهام گرفته از نام یکی ازسازمان دهندگان شورش 1932بومیان  و مزرعه داران السالوادور (آگوستین فارابوندو مارتی)است، که به قتل رسید، نشان گرعزم مبارزه برای فقرا وبومیان درکشوری با نابرابری های عظیم است ، پا گذاشتن به مرحله دوم مبارزه پس از قرار داد صلح امضا شده در چاپولتپک ، لحظه مناسبی برای جبهه آزادیبخش فارابوندو مارتی درتبدیل شدن به حزب سیاسی قانونی وادامه مبارزه آن تا دست یابی به پیروزی قاطع کنونی بود.  

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات شادباش های خودرا، به ویژه به جوانان وبه همه اعضا جبهه آزادیبخش فارابوندو مارتی تقدیم می نماید ، و برحمایت همه جانبه خودازدولت جدید تاکید نموده وتمام اعضا خودوسازمان های دوست را همراه با تمام جوانان ترقیخواه جهان به بزرگ داشت این پیروزی مهم ،که بیانگر پیروزی کسانی است که برای ساختن دنیایی بهتر مبارزه می کنند ، که ستایش آشکاری است ازرفیق شفیق هاندال که همواره مبارزات حلق خودرا رهبری خواهد کرد،  فرامی خواند.

 

دبیرخانه فدراسیون جهانی جوانان دموکرات

بوداپست – بلغارستان

March 17, 2009

 

1- شفیق هاندال رهبرفلسطینی تبار فارابوندو مارتی متولد 1930که در سال 2006 در اثرسکته قلبی در گذشت. شفیق هاندال از1973تا1994 دبیر اول حزب کمونیست السالوادور بود که پس ازگردهمایی 5گروه چپگرای السالوادور جبهه فارابوندومارتی را بنیان گذاشتند. رفیق هاندال در سال 2004 نامزد ریاست جمهوری ازسوی فارابوندو مارتی بود که مغلوب حزب راست گرای آرنا شد.  (نویدنو)

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics