نویدنو:21/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی:
در انتخابات فرمایشی و کارفرمایی شوراهای اسلامی کار شرکت نمی کنیم!  

 


با حقوق خود آشنا شویم و از حقوق خود دفاع کنیم!
برای دفاع از حقوق خویش، در انتخابات فرمایشی و کارفرمایی شوراهای اسلامی کار شرکت نمی کنیم!

سلام به شما همکاران آگاه، شریف و زحمتکش
احتراما به آگاهی می رساند:
طبق ماده ۱٣۱ قانون کار و اصل ۲۶ قانون اساسی و مقاوله نامه ی بنیادین ٨۷ سازمان بین المللی کار، سندیکای کارگران شرکت واحد بدون دخالت کارفما و دولت و با اراده ی کارگران مطابق استانداردهای کارگری تشکیل شده است و از طرف سازمان بین المللی کار (
ILO) و اتحادیه بین المللی کارگران (ITUC) و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) به رسمیت و عضویت پذیرفته شده است و سندیکا با پذیرش همه سختی ها از حقوق کار دفاع نموده و می نماید.
همانطوریکه شما همکاران عزیز به خوبی آگاهید، شوراهای اسلامی کار به دلیل دخالت کارفرما و وزرات کار در تعیین اعضای آن به هیچ وجه نمی توانند نمایندگان واقعی کارگران باشند و به دلیل همین دخالت ها شوراهای اسلامی کار از نظر قوانین داخلی و بین المللی به عنوان نماینده کارگر رسمیت نداشته و مردود هستند.
شوراهای اسلامی کار آن چنان که در شانزده سال گذشته نشان داده اند همیشه مطیع و گوش به فرمان مدیریت بوده اند و در جریان حمله ناجوانمردانه به سندیکا در تاریخ ۱۹/۲/۱٣٨۴ و اعتراضات بعدی کارگری در همان سال اعضای شوراها در سرکوبی کارگران با مدیریت، حراست و پلیس امنیتی کاملا همکاری داشته و به طور مثال اکبر عیوضی، علی مهدوی خواه، حسن بهرامی و حسین خدایی از شوراهای اسلامی مناطق ۱ و ۵ و ۶ برگه های مربوطه، علیه بیش از ۵۰ نفر از همکاران شما را امضا کرده و حقوق آن ها را پایمال نمودند.

همکاران گرامی!
طبق ماده ی ۱۷٨ قانون کار، هیچ مقامی نمی تواند شما را با زور و تهدید وادار به شرکت در رای گیری شوراهای اسلامی کار نماید.
گرفتن تعرفه ها یا کارت حضور و غیاب یا هر اقدام دیگری نظیر آن در جهت مجبور کردن شما به شرکت در رای گیری صددرصد غیرقانونی و تخلف محسوب شده و شما حق دارد متخلف را تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار دهید.
بنابر این:
برای دفاع از حقوق خویش در انتخابات نمایشی و کارفرمایی شوراهای اسلایم کار شرکت نمی کنیم!
شایسته است مدیریت شرکت واحد به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه ناآرامی و نارضایتی کارگری و اخلال در امور از انجام هر اقدام غیرقانونی مبنی بر اجبار کارگران در شرکت کردن در رای گیری جدا خودداری نماید.
مسئولیت ایجاد هرگونه بی نظمی و ناآرامی با مدیریت شرکت واحد خواهد بود.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics