نویدنو:15/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

تلاش های ضدسندیکایی در حال عقب نشینی است
اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد تهران به مناسبت اول ماه مه

فرارسیدن روز جهانی کارگر را به عموم کارگران به ویژه کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شادباش می گوئیم .
طبق یک سنت صد و ده ساله همه کارگران در سراسر جهان در روز جهانی کارگر فریاد دادخواهی، عدالت جویی و اعتراضات خود را نسبت به بی عدالتی ها و نابرابری ها به گوش جهانیان می رسانند. کارگران ایران هم بیش از صد سال است که هم صدا با دیگر کارگران در جهت بهبود شرایط کار و زندگی تلاش و مبارزه کرده اند. سندیکای کارگران شرکت واحد با حمایت و پشتیبانی عمومی کارگران با سابقه بیش از چهل سال، در جهت بهبود بخشیدن به شرایط کار و زندگی زحمتکشان حمل و نقل درون شهری تهران کوشش و پیکار نموده اند.
شصت و دو روز عیدی و پاداش، بیمه تامین اجتماعی، طبقه بندی مشاغل، تاسیس باشگاه ورزشی، تاسیس تعاونی های مصرف و مسکن و اعتبار، برقراری سرویس ایاب و ذهاب، دریافت سهمیه شیر، کت و شلوار، لباس کار و کفش ایمنی، وایجاد سرویسهای بهداشتی و حمام در مناطق و تعمیر گاهها و دریافت ۲۵% مزد تکمیلی حوادث ناشی از کار تنها بخش کوچکی از دستاوردهای این تلاش و کوشش بوده است که تا امروز نیز دارای اعتبار قانونی هستند.

کارگران گرامی!
هم اکنون که در آستانه روز جهانی کارگر هستیم تعداد نزدیک به پنجاه نفر از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد از زمان اعتراضات کارگری زمستان ۱٣٨۴ در حالت تعلیق از کار به سر می برند. بعد از یازده ماه پیگیری و کوشش جانکاه شکایت های این کارگران در مراجع وزارت کار در حال رسیدگی است و از طرف دیگر به دستور مقام عالی دادگستری استان تهران دستور پرداخت ۵۰% دستمزد ایام تعلیق چهارده ماهه آنها طبق مواد ۱۷ و ۱٨ قانون کار صادر گردیده است، که در آخر اسفند ماه ۱٣٨۵ کارگران موفق به گرفتن این حق خود شدند. تلاشهای غیرقانونی محافل ضدسندیکایی روز به روز در حال عقب نشینی است. پایداری فعالان سندیکایی صفحه جدیدی را در سال های اخیر در جنبش کارگری باز نموده است که اگرچه سختی ها و مشکلاتی را برای این تلاشگران در پی داشته است اما نتیجه سودمندی برای کارگران ایران به همراه داشته است. با همبستگی و آگاهی و متشکل شدن در سندیکاها، حقوق کارگران و عدالت اجتماعی بهتر تامین می شود.
سندیکای کارگران شرکت واحد به عنوان نماد خواسته های عمومی کارگران ایران تلاش می نماید که همه کارگران ایران به حق قانونی تشکیل سندیکاهای کارگری آگاهی یافته و نسبت به ایجاد و بازگشایی سندیکاهای کارگری از هیچ کوششی فروگذار ننماید.
وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران موظف است بنا بر ادعای رعایت حقوق کارگران ایران برابر منشور جهانی حقوق سندیکایی ومقاوله نامه های بنیادین حقوق کار و اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل ۲۶ قانون اساسی و ماده ۱۰۱ برنامه توسعه چهارم و اجرای برنامه توسعه هزاره سازمان ملل متحد بر مبنای حکمرانی مطلوب و دیگر تعهدات عمومی، شرایط بوجود آمدن سندیکاهای مستقل کارگری را طبق استانداردهای جهانی فراهم آورد!

با امید به ایجاد سندیکاهای مستقل کارگری ایران در آینده ای هرچه نزدیکتر!
برقرار باد عدالت اجتماعی، صلح، دموکراسی و آزادی در سراسر جهان
پیروز باد اتحاد کارگران سراسر جهان
                                                                                 
سندیکای کارگران شرکت واحد توبوسرانی تهران و حومه
۱۰/۲/۱٣٨۶

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics