نویدنو:10/07/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

حزب کمونیست امریکا رفتار قلدرمابانه دولت بوش نسبت به بولیوی وهمسایگانش را محکوم می کند. 

 اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی برای  اصلاح بی عدالتی عظیم تاریخی در کشور خود از طریق توزیع عادلانه زمین ومنافع ناشی ازگاز طبیعی وسایر صادرات بولیوی تلاش کرده است . نخبگان ثروتمندی که فرمانداری چندین ایالت ثروتمند بولیوی را در اختیار دارند ، در پاسخ به این تلاش ها در تاسیسات استخراج گاز طبیعی خرابکاری کرده ، سوابق زمین هارا از بین یرده ، روستائیان بومی را قتل عام کرده وآشکارا نیروهای مسلح را به سرنگونی مورالس ، که اخیرا در یک رفراندوم 67 درصد آرا را کسب کرده است فرا خوانده اند .

 دولت کنونی ایالات متحده امریکا ، که عاشق سخنرانی در باره دموکراسی وحاکمیت قانون برای کشورهای دیگراست ، آشکارا از نیروهای ضد دموکراسی وتجزیه طلب جانبداری می کند. دولت بوش به سازمان های خصوصی بولیوی پول تزریق کرده واز روشن کردن آن که چه گرو ه هایی وبه چه منظوری پول را دریافت کرده اند خود داری می کند . نباید تعجب آور باشد که موراالس به خاطر تامین مالی اپوزیسیون راست گرا به بوش مظنون باشد ، وبه همین خاطراو در حال حاضر  سفیر امریکا در بولیوی را اخراج کرده است . متاسفانه اخراج سفیر به تهدید های  زشتی از جانب وزارت خارجه امریکا منجر شد . این ترس واقعی وجود دارد که دولت بوش برای مهندسی یک کودتای نظامی برای براندازی دولت برگزید ه وبه شدت محبوب بولیوی اقدام خواهد کرد .این امر در هر کجا به ویژه در بولیوی ، کشوری که همین اواخر از سلطه کنترل یک رشته طولانی از دیکتاتوری های جنایتکار بیرون آمده است می تواند رقت انگیزباشد .

 این رفتاری است که از سوی دولت بوش نسبت به دیگر کشور های منطقه مثل ونزوئلا، پاراگوئه، نیکاراگوا، والبته کوبا که سلطه امپریالیسم را ردمی کنند ، اعمال می شود . مایه خشنودی است که دولت های منطقه ای برای حمایت از بولیوی همانطور که در همایش اخیر موندا پلیس در سانتیاگو شیلی مشاهد شد ، صف آرایی کرده اند

 حزب کمونیست امریکا شهروندان امریکارا به طرد رفتارهای دولت بوش وهمایی برای متوقف کردن مداخله امریکا در بولیوی وتمام کشور ها ی منطقه فرا می خواند .

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics