نویدنو:07/1/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

توضیحی از احمد سپیداری

سایت محترم نوید نو

جناب سر دبیر

آقای بابک پاکزاد بر مطالب اینجانب پیرامون انتخابات چیزی نوشته به نام "نقدی بر نظرات احمد سپیداری پیرامون انتخابات" و در سایت فرهنگ توسعه .... اش درج کرده است.

نوشته ی آقای بابک پاکزاد نشان از آن دارد که مقالات انتخاباتی اینجانب بحث برانگیز بوده و همانطور که قابل پیشبینی می باشد، بحث انتخابات نیز با این "آخرین انتخابات" به پایان نرسیده است. به همین دلیل تلاش برای ادامه بحث پیرامون انتخابات و بویژه نتایج آن هم کارساز است و هم مفید. اینجانب نیز اگر فرصتی دست دهد به نوشتن مطلبی در این زمینه خواهم پرداخت.

سه تحلیل اینجانب در مراحل مختلف انتخابات- و نه یک "سه گانه" - بر یک پایه استوار است: مخالفان و منتقدان سیاست های حاکم در میان مردم ما مدت هاست به دو گروه شرکت کننده و تحریم کننده ی انتخابات تقسیم شده اند، اگرچه به تدریج بخش تحریم کننده به درستی و به دلایل واقعی افزایش یافته است. ( این نکته ی محوری در نوشته ایشان حذف شده است.)

انتخاب بخشی از مستقل ها و اصلاح طلبان– تنها گزینه های ممکن برای شرکت کنندگان -  در شهرستان های مختلف علیرغم سیر وقایع و اقدامات به غایت غیر دمکراتیک و مهندسی شده، و نیز کاهش تعداد شرکت کنندگان در مجموع نشان می دهد، این فرض هنوز و تا حدی قابل قبول درست بوده است.

آقای بابک پاکزاد با نشر مطلبی به حذف این محور و جدا کردن نقل قول هایی از مقالات اینجانب مبادرت ورزیده که با  ترفند های مختلف نیز در جهت نظرات او یک دست نشده اند و آنگاه بدون حد اقل آگاهی از بحث "منطق فازی"، به تحریف مواضع اینجانب پرداخته است. من اینگونه نوشته ها را "نقد" نمی دانم که پاسخ بدهم و قبلا نظرات خود را در مورد "نقد" در مطالب مختلف و ازجمله آخرین مطلبم با نام "عیب می جمله بگفتی ..." نوشته ام.

متاسفانه حب و بغض هایی بر برخی افراد و سایت ها حاکم است که باعث می شود اینگونه تحریف ها را به نام نقد بنویسند، برچسب بزنند و پرونده سازی کنند. من نه مدافع "مشارکت" هستم و نه به "سوسیالیسم احمدی نژادی" (اصطلاحی که آقای بابک پاکزاد بکار می برند) باور دارم. بارها هم متذکر شده ام که یک روشنفکر هستم و ایشان خوب می دانند که همین هم در فرهنگ دیکتاتور زده ای مثل ما می تواند آخر و عاقبت خوشی نداشته باشد. من چون بنا ندارم دیگر در سایت فرهنگ توسعه چیزی حتی بعنوان جواب بنویسم، این مختصر را برای اطلاع خوانندگان ارسال می کنم تا اگر صلاح دانستید در نوید نو درج شود.

در همین جا نیز از پوشش بسیار ارزنده و افشاگرانه ی کارزار انتخاباتی در آن سایت محترم تشکر می کنم.

 

احمد سپیداری

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics