نویدنو:2/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

خطاب به گردانندگان روز آنلاین

توضیح سیامک طاهری بر خبر منتشر شده در روز آنلاین

دوستان عزیز

متاسفانه اندکی دیر هنگام مطلع شدم که سایت اینترنتی روز آنلاین گزارشی از فعالین سیاسی و اجتماعی در منزل آقای قابل منتشر کرده است.

در این گزارش خانم پریسا حاتمی درباره سخنان من در این جمع چنین نوشته است " طاهری ، فعال کارگری نیز گفت معمولا در همه دنیا اول تحقیقات می کنند و بعد متهم را دستگیر می کنند و هدف ما از اینگونه فعالیت  در این است که بتوانیم این روند را در کشور اصلاح کنیم."[1] پریسا حاتمی روز انلاین16 مهر 1386

1- من « سیامک طاهری »، به هیچ عنوان "فعال کارگری " نیستم و نمی دانم ایشان این عنوان را از کجا به دست آورده است.

2- مطلب عنوان شده از سوی من متاسفانه به گونه ای نقل شده است که کاملا بی معنی جلوه می کند. آنچه درآن روز عنوان کردم به این شرح بود :" امروز ما در اینجا بدین علت جمع شده ایم تا مراتب همدردی خود را با خانواده آقای قابل ابراز داریم. معمولا در همه جای دنیا رسم بر این است که ماموران ابتدا تحقیق می کنند و سپس متهم را دستگیر می کنند، اما ظاهرا وضع در اینجا به گونه ای دیگر است واول متهم دستگیر می شود و سپس مدت ها در بازداشت به سر می برد تا در مورد او تحقیق شود.

متاسفانه تعداد دستگیری ها در روز های اخیر به شدت گسترش یافته ، اما آنچه که امروز جریان دارد پدیده تازه ای نیست.هنوز روزهای آغازین انقلاب بود که سعید سلطان پور، شاعر ، نویسنده و کارگردان تاتر از سر سفره عقد ربوده وبه جوخه های اعدام سپرده شد. پس از آن وقایع سال 60وسپس کشتار زندانیان سیاسی در سال 67را داشتیم که طی آن هزاران زندانی قتل عام شدند و در گور های جمعی به خاک سپرده شدند. به دنبال آن قتل های زنجیره ای و دیگر وقایع را داشتیم و امروز نیز در اینجا ییم . در میان دستگیری های سال های اخیر افرادی از میان سه نحله جریان روشنگری در ایران یعنی ، روشنگران مذهبی، ملی گرایان و هواداران سوسیالیسمِ علمی و برابری خواهان ایرانی وجود دارند.امیدواریم که با این گونه حضور ها و همراهی همدلی همه نیروهای آزادی خواه بتوانیم اندکی از روند در حال گسترش بکاهیم."

متشکرم

سیامک طاهری

 


1-   http://www.roozonline.com/archives/2007/10/post_4226.php

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics