نویدنو:23/07/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

طومار سندیکای کارگران شرکت واحد

دفاع از آزادی کارگران سندیکایی در بند ، دفاع از حقوق وآزادی های سندیکایی است


 

قریب سه سال است که سندیکای کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مورد تهاجم ،سرکوب و محدودیت های غیر قانونی قرار گرفته است . کارگران سندیکایی به خاطر عضویت در سندیکا و هواداری از فعالیت آزادانه ومستقلانه صنفی تهدید، اخراج، دستگیر و زندانی شده اند . در حال حاضر  رییس و نایب رییس این سندیکا ، بدون اثبات اتهامات وارده زندانی هستند  و ازحق برخورداری از وکیل مدافع بنا به دلایل نامعلوم محروم شده اند . خانواده های کارگران زندانی و اخراجی سندیکا دربد ترین شرایط روحی و سخت ترین شرایط اقتصادی قرار دارند . این درحالیست که مطابق اصل 26  قانون اساسی ، احزاب ،جمعیت ها و انجمن های سیاسی وصنفی آزادند  و برابر با مقاوله های بنیادین کار مصوب سازمان بین المللی کار از جمله مقاوله نامه 87 این سازمان حق آزادی سازمان های سندیکایی  در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و دولت ها ی عضو وغیر عضو باید این حقوق را رعایت کنند.

دفاع از آزادی کارگران سندیکایی آقایان منصور اسالو رییس هیات مدیره و ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی ، دفاع از حقوق وآزادی های سندیکایی است .

ما امضا کنندگان این طومار خواهان رعایت اعلامیه حقوق بشر ، مقاوله های بنیادین کار واز جمله مقاوله نامه 87 سازمان بین المللی کار، اجرای بی کم وکاست میثاق های بین المللی که مطابق با ماده 9 قانون مدنی در حکم قوانین مصوب کشور است و اجرای اصل 26 قانون اساسی  و آزادی بی قید وشرط کارگران زندانی از جمله کارگران سندیکایی آقایا ن  ابراهیم مددی و منصور اسالو هستیم.

ما از طریق ارسال رونوشت این طومار به قوه قضاییه، مجلس و دولت جمهوری اسلامی برآوردن سریع این خواسته ها را طلب می کنیم و با ارسال رونوشت این طومار به سازمان بین المللی کار حمایت بی دریغ آن ها را خواستاریم .

 

سندیکای کارگران شرکت واحد

اتوبوسرانی تهران و حومه

16 مهر 1386


رونوشت:
رهبر انقلاب اسلامی ایران
ریاست محترم قوه قضائیه

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسبامی
سازمان بین المللی کار
سازمانهای کارگری جهان

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics