نویدنو:09/1/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

اطلاعیه حزب کمونیست ترکیه

برگردان : هاتف رحمانی

 

 حزب کمونیست ترکیه به تروز ایجاد شده از سوی حزب عدالت وتوسعه اعتراض می کند.

 حزب عدالت وتوسعه از قواعد پیروی نمی کند

حزب عدالت وتوسعه دشمن کارگران است

حزب عدالت وتوسعه دشمن نیروهای چپ است

حزب عدالت وتوسعه حامی واقعی امریکا است

حزب عدالت وتوسعه ارتجاعی است

حزب عدالت وتوسعه ضد انقلاب است

 

 حزب کمونیست ترکیه ضمن اعتراض به ترور ایجاد شده  به وسیله تحقیقات علیه مخالفین حزب عدالت وتوسعه – تحقیقاتی که از کنترل خارج واعتبار خودرا از دست می دهد- اعلام می دارد که تنها قدرتی که قادر به متوقف کردن حزب عدالت وتوسعه ، هر دشمن ملی  یا محافل  همدست آن است طبقه کارگر است وحزب کمونیست ترکیه تنها تماشاگر روند تبدیل مردم به ناظر ستیز بین جناح های مختلف دولت در راستای یک پارچگی آن  نخواهد بود .

 حزب عدالت وتوسعه دشمن زحمتکشان است .به نظر ما ، کودتا ها همیشه علیه مردم زحمتکش رهبری می شوند.حذف سیستم تامین اجتماعی ، فسخ جبران خسارت به خاطر کبر سن، خصوصی سازی ورفتارهای مشابه عناصر اصلی سیاست های اقتصادی حزب عدالت وتوسعه هستند.از دل این سیاست ها هیچ دموکراسی ای بیرون نخواهد آمد.کسانی که ادعا می کنند که حزب عدالت وتوسعه در حال حفظ دموکراسی است محافلی هستند که چشم انتظار مزایای آن سیاست ها وکسانی  هستند که از آن محافل تبعیت می کنند . 

 حزب عدالت وتوسعه مجری دستورات امریکا واتحادیه اروپا است. امروز ، حتی صاحبان ناچیز ترین بینش ها  متوجه روابط بین اروغان وواشنگتن وسایر مراکز امپر یالیستی هستند. امریکا از کی مخالف کودتا شده است ؟ از کی مبارزه برای دموکراسی با همدستی امپریالیسم وجود دارد؟دموکراسی ای که حزب عدالت وتوسعه از آن دفاع می کند چیزی جز دیکتاتوری بازار نیست که امریکا  سرا سر جهان را به وارد شدن به داخل آن مجبور می کند. 

حزب عدالت وتوسعه از تاریکی دفاع می کند وبرای تسلیم بیشتر وبیشترزندگی سیاسی واقتصادی ترکیه به مذهب ووصل آن ها به قواعد مذهبی تلاش می کند. در چنین شرایطی نشانی از دموکراسی نخواهد بود. تنها چیزی که از این وضعیت حاصل می شود فاشیسم اسلامی است .با کارزار راه اندازی شده تحت ماسک مبارزه علیه کودتا وجنایتکاران، میل به  کودتای جنایتکاران خود حزب عدالت وتوسعه مخفی نگه داشته می شود.   

 طیب اردوغانی که از جنایتکاان صحبت می کند، به جای یاد آوری ادعاهای جزیی ، بهتر است در باره  عملیات سی آی ا( CIA) در اول ماه می 1977صحبت نماید .او بهتر است در باره قتل عام در قهرمان ماراس KAHREMANMARAS وکروم CROUM سخنرانی نماید . بهتر است در باره کشتار7عضو جوان حزب زحمتکشان ترکیه ( TIP) ، ازحمله گلوله باران علیه دانشجویان در 16 مارس 1978، از عملیات سیاه  باند بنیادگرایان ارتجاعی  که ده ها نفر از مردم را زنده سوزاندند ،سخن بگوید . طیب اردوغان بهتر است  درباره کشتاروداد آیدین VEDAT AIDINوده ها تن از سایر سیاستمداران کرد سخن بگوید . او نمی تواند چنین کند ...چون در تمام این موارد شریک جرم است ، علاوه بر آن در تمام این موارد امریکا نقش مستقیم دارد. او نمی تواند در باره این حوادث صحبت کند ، چون MHP ( حزب جنبش ملی ) که همراه با حزب عدالت وتوسعه برای " دموکراسی" می جنگد کارهایی برای انجام دادن با آن قتل ها وقتل عام ها دارد.

 اکنون ، آنها جرا ت می کنند  به این حقیقت  که رهبران کودتا وجنایتکاران را بر چیده اند مباهات کنند!آنچه  آنها عملا آنجام داده اند  پیش بردن ترکیه به سمت دیکتاتوری فاشیستی بعنوان یک حامی مطلق امریکا ، اقتصاد بازار وارتجاع است.

 ما هرگز چنین اجازه ای نخواهیم داد!

کمیته سیاسی حزب کمونیست ترکیه

21 مارس 2008

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics