نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

خیلی اتفاق ها از زمان فرو گذاری صدای ما رخ داده است .

نویدنو:00/8/1385

توضیح نویدنو:

دموکرات ها در انتخابات امریکا پیروز شدند. این پیروزی نه به دلیل برتری قطعی برنامه وسیاست های دموکرات ها ، که ناگزیری تنها انتخاب در بزرگترین دموکراسی جهان است .سیستم یا این حزب یا آن حزب در سلطه دلار های انتخاباتی راه هر گونه امکان گزینشی را از نیروهای به واقع مترقی سلب ومردم را در دور باطل جمهوری خواه دموکرات اسیر نگه می دارد.

اما در زیر این سلطه گری حزبی دردهای فراوانی هست که از گلوی نیروهای مترقی ودردمندان جامعه امریکا بی پژواک گسترده ای فریاد می شود. نامه زیر یکی از این فریادهاست که شاید به شائبه تبلیغی برای انتخابات وپیروزی دموکرات ها منتشر شده است .نویدنو برای نشان دادن جنس فریادهای مردمی ومتلاشی شدگان سیستم امریکایی وجدایی کامل آن از شعارهای هر دو حزب اقدام به ترجمه وانتشار آن نموده است .باشد که سینه چاکان دخالت امریکا در تعیین سرنوشت کشور را آیینه عبرتی باشد.

 

خیلی اتفاق ها از زمان فرو گذاری صدای ما رخ داده است .

سند ی قوی وخواندنی ازیک ارتشی سابق امریکا

نویسنده کوین تیلمن

6نوامبر 2006

منبع : گلوبال ریسرچ

برگردان : هاتف رحمانی

کوین تیلمن به همراه برادرش پت در سال 2002 به ارتش پیوستند ودر عراق وافغانستان خدمت کردند.پت در 22آوریل 2004در افغانستان کشته شد .کوین که در سال 2005اخراج شد سندی بسیارقوی وخواندنی را نوشته است .

6نوامبرروز تولد پت است وفردا روزانتخابات .این امر مرا به فکر گفتگویی می اندازد که قبل از پیوستن به ارتش با پت داشتم .او از مخاطرات امضا ورقه ها صحبت کرد. این که ما چطور یکباره می توانیم مورد لطف رهبری امریکا ومردم امریکا باشیم ؟ ما چطور به راهی هدایت می شویم که مورد رضایت ما نیست ؟این که چگونه جنگیدن به عنوان یک سرباز،مادامی که از ارتش بیرون نیامده ایم صدایمان را خاموش می کند؟

خیلی اتفاق ها از زمان فرو گذاری صدای ما رخ داده است :

به نوعی ما به تاخت وتاز علیه ملتی اعزام شده ایم  چون تهدید مستقیمی علیه مردم امریکا ، یا جهان بود، یا مامن تروریست ها بود،یا درحمله 11سپتامبر دست داشت ، یا اورانیوم غنی شده با درجه ساخت سلاح هسته ای از نیجردریافت کرده بود یالابراتوارهای متحرک هسته ای داشت ، یا سلاح های کشتار جمعی ، یانیازمند آزادسازی بود، یا ما احتیاج به استقرار دموکراسی داشتیم، یا متوقف کردن شورشی بود، یا متوقف کردن جنگی غیر نظامی ساخته ما که هنوز هم نمی تواند با آن چیزی که هست جنگ مدنی خوانده شود. یا چیزی درهمین مایه ها .  

به نوعی رهبران انتخابی ما قوانین بین المللی را با به راه انداختن زندان های مخفی در سراسر جهان ، با آدم ربایی مخفیانه،مخفی نگهداشتن نامحدود آن ها،مخقیانه متهم کردن آن ها به چیزی ، مخفیانه شکنجه دادن آن ها واژگون کرده اند

.به نوعی که سیاست شکنجه آشکار شد، گناه آن به گردن «سیب های گندیده » ارتش انداخته شد .

 به نوعی بازگشت به میهن ، معنای حمایت از سربازان داشتن نقاشی بدخط  بچه کودکستانی 5ساله با مداد رنگی وارسال آن به خارج کشور،یا چسباندن برچسب روی ماشین ها، یا اعمال نفوذ کنگره برای لایه ای اضافه در کلاه خودسربازان است .بامزه است که سرباز در سومین یا چهارمین سفر خودمجبوراست به نقاشی کودکی 5ساله ،یاچسباندن بر چسب روی اتوموبیل ها علاقمند باشد در حالی که رفقایش در اطرافش می میرند ، یا به لایه ای  اضافی در کلاه خود، به این خاطرکه فرضا در انفجاری که وسیله نقلیه اورا 50متر به هوا پرت می کند وبدن او تکه تکه می شود وپوست او روی صندلی ذوب می شود از اومحافظت خواهد کرد.

به نوعی سربازان بیشتری که می میرند،تاخت وتاز غیر قانونی مشروعیت پیدا می کند.

به نوعی رهبران امریکا ،که تنها اعتبارشان دروغ گویی به مردمشان است ،وملتی را به صورت غیر قانونی مورد حمله قرار می دهند، به دزدی شجاعت ،تقوا واحترام سربازان خوددر روی زمین مجاز شده اند.

به نوعی کسانی که دهه های قبل از مبارزه در تهاجمی غیر قانونی می ترسیدند، به فرستادن سربازان به مرگ برای تهاجم نامشروعی که آن ها  آغاز کرده اند اجازه یافته اند.

به نوعی با شخصیت های جعلی،تقوا وقوت مدارا شده است  

به نوعی بهره برداری ازمصیبت وبیزاری تحمل شده است .

به نوعی مرگ دهها هزارنفر از مردم ،اگر صدها نباشد ، تحمل شده است .

به نوعی واژگونی سند حقوق وقانون اساسی تاب آورده شده است .

به نوعی تعلیق حکم احضاربازداشت شدگان به دادگاه حفظ امنیت کشور قلمداد شده است .

به نوعی شکنجه تحمل شده است .

به نوعی بادروغگویی مدارا شده است . 

به نوعی عقل ازایمان ،اصول عقاید ومهملات دور انداخته شده است.

به نوعی رهبران امریکا برای ایجاد دنیایی بسیار خطرناک تلاش کرده اند.

به نوعی قصه گویی مهمتر از واقعیت است .

به نوعی امریکا به کشوری تبدیل شده است که برای هر آن چیزی که نیست نقشه می کشد وهر آن چیزی را که هست محکوم می کند.

به نوعی ، خیلی معقول ،مطمئن ترین ومورد احترام ترین کشور جهان به یکی از غیرعقلانی ترین ،دشمن کام ترین وغیر قابل اعتمادترین کشورها در جهان تبدیل شده است .

به نوعی مطلعین سیاسی ،سخت کوش وشک گرا بابی عاطفگی تام جهالت فعال جایگزین شده اند.

به نوعی همان بی لیاقتی،خودشیفتگی، بی تقوایی،تهی بودگی ،بداندیشی حنایتکارانه هنوز عهده دار این کشور هستند.

به نوعی این همه تحمل شده است .

به نوعی هیچکس مسئول این وضعیت نیست

در یک دموکراسی ،سیاست رهبران سیاست مردم است .بنابراین وقتی که بچه بزرگ های ما بسیاری ازاین نسل را به عنوان خائن به ملت،جهان وانسانیت به خاک می سپارند شوکه نشو.به احتمال زیاد،آن ها خواهند دانست که « به نوعی»با ترس ، ناامنی وخونسردی ، رهاکردن کشورزخم حورده برای انگل های مقابله نشده به مبارزه طلبیده نشده تربیت شده بود .

این کشور خوشبختانه هنوز یک دموکراسی است.مردم هنوز صدایی دارند.مردم هنوز می توانند اعتراض کنند.این اعتراض می تواند بعد از تولد پت آغاز شود.

برادر ودوست پت تیلمن

کوین تیلمن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics