نویدنو:22/11/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

سخنگوي وزارت امور خارجه:
توافق جنبش‌هاي حماس و فتح، گامي درجهت تحكيم صفوف فلسطينيان است

ایسنا

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از امضاي توافق تشكيل دولت وحدت ملي بين جنبش‌هاي حماس و فتح در نشست مكه، استقبال كرد و آن را به عنون گامي در چارچوب تحكيم صفوف و حفظ حرمت خون فلسطينيان، سازنده قلمداد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد محمدعلي حسيني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از هر اقدامي كه به تحقق وحدت صفوف فلسطينيان كمك كند استقبال كرده و آن را اقدامي در راستاي منافع ملت فلسطين و امت اسلامي به شمار مي‌آورد و از همكاري‌هاي تمامي طرف‌هاي فلسطيني و دولت سعودي براي رسيدن به توافق جاري قدرداني مي‌كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: ملت فهيم و مجاهد فلسطين به خوبي آگاه است كه عامل اصلي بحران‌آفريني و ناامني، اقدامات و رويكردهاي دشمن اشغالگر رژيم صهيونيستي بوده و ما خرسنديم كه مفاد توافق اخير به سوي حل مشكلات دروني و خروج از بحران داخلي و سمت‌گيري اصلي توافق در جبهه معالجه فتنه‌انگيزي‌هاي ناشي از مداخله‌ي آمريكا و رژيم صهيونيستي متمركز است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران اميدوار است سلسله اقدامات مسوولانه طرف‌هاي مختلف فلسطيني و كشورهاي اسلامي و عربي براي ايجاد وحدت، زمينه‌ي تحقق اهداف عاليه و آرمان‌هاي ملت بزرگ و ايثارگر فلسطين و آزادي فلسطين عزيز را فراهم سازد.

سيدمحمدعلي حسيني تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران تنها راه مقابله با تجاوزات و توطئه‌هاي دشمن صهيونيستي را حفظ وحدت و انسجام داخلي ميان تمامي گروه‌هاي مبارز فلسطيني و كشورهاي اسلامي دانسته و تهديدات و اقدامات تجاوزكارانه‌ي اخير رژيم صهيونيستي عليه مسجدالاقصي ايجاب مي‌نمايد تدابير و اقدامات عاجل را در چارچوب خنثي‌سازي تخريب آثار اسلامي در قدس تسريع بخشيد.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics