نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه
دولت تمام امكاناتش را براي برگزاري يك انتخابات سالم و باشكوه بسيج كرده است

نویدنو:20/9/1385

رييس‌جمهور در بازديدازشبكه خبر:
دولت تمام امكاناتش را براي برگزاري يك انتخابات سالم و باشكوه بسيج كرده است
بايد در عرصه اطلاع‌رساني‌ قدم‌هاي بيشتري برداريم

يكشنبه شب دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان به صورت سرزده به سازمان صدا و سيما رفت و از شبكه خبر بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مراسم كه تعدادي از اعضاي تيم رسانه‌اي رييس‌جمهور وي را همراهي مي‌كردند، رييس‌جمهور از بخش‌هاي مختلف اين شبكه بازديد كرد و با خبرنگاران شاغل در اين شبكه به گفت و گو نشست.

رئيس‌جمهور در ادامه‌ي بازديد خود از صدا و سيما در جمع اعضاي هيأت تحريريه‌ي شبكه خبر حضور پيدا كرد و با آنها درباره اهميت رسانه و اهميت خبر سخن گفت.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با ابراز خوشحالي از حضور در جمع اعضاي هيات تحريريه شبكه خبر اظهار داشت: در حال حاضر اهميت خبر به مانند اهميت هوا و غذا است و همانطور كه انسان نمي‌تواند بدون هوا و غذا زندگي كند، گويي زندگي بدون خبر نيز امكان‌پذير نيست و ما هرچه جلو مي‌رويم اهميت خبر براي ما بيشتر مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر در سطح رسانه‌هاي خبري جهان،‌ رقابت براي تحت تاثير قراردادن فضاي خبري وجود دارد،‌گفت: شما خوب مي‌دانيد كه نظام سلطه بخشي از سلطه خود را با استفاده از شبكه‌هاي رسانه‌اي انجام مي‌دهد و يكي از راه‌هاي مقابله با نظام سلطه، گسترش فعاليت‌ها در عرصه اطلاع‌رساني است به نحوي كه بتوانيم الگوي درست و مناسب را در سطح جهان گسترش دهيم.

دكتر احمدي‌نژاد با تقدير از خبرنگاران و مسولان شبكه خبر گفت: سرعت رشد و بالندگي شما بسيار بالاست و امروز مي‌توانيم بگوييم كه شبكه خبر در حال رقابت با شبكه‌هاي خبري جهاني است و در عرصه رقابت در برخي مواقع جلو زده است و توانسته تاثيرگذاري زيادي داشته باشد.

وي با بيان اينكه ما بايد در عرصه اطلاع‌رساني،‌ قدم‌هاي بيشتري را برداريم، گفت: در حال حاضر به نظر مي‌رسد،‌ تجهيزات شبكه خبر براي رقابت با شبكه‌هاي جهاني كم است و ما اميدواريم اين تجهيزات گسترش پيدا كنند؛ به نحوي كه وقتي شبكه خبر را مشاهده مي‌كنيم ببينيم كه خبرنگاران آن از اقصي نقاط جهان مثلا از آمريكاي جنوبي و آفريقاي جنوبي و شرق آسيا گزارش‌هاي لحظه ارسال مي‌كند.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ما يك كشور آرماني هستيم و بدون حاكميت عدالت نمي‌توانيم آسايش داشته باشيم، گفت: حضرت امام خميني (ره)، عزيز، مي‌فرمودند: تا زماني كه ظلم هست مبارزه هست و تا زماني كه مبارزه هست ما هستيم و ما اكنون مي‌گوييم تا زماني كه حقيقت و عدالت در دنيا حاكم نشده ماموريت ما پابرجاست و بايد در راستاي عدالت و حقيقت حركت كرد.

وي با بيان اينكه ما دعوا و جنگي نداريم، گفت: ولي فرهنگ ما مقدس است و ما نمي‌خواهيم اين فرهنگمان در مرزهاي جغرافيايي محصور بماند و دوست داريم اين فرهنگ گسترش پيدا كند.

احمد‌ي‌نژاد گفت: سرعت شما در عرصه اطلاع‌رساني بسيار خوب بوده و به سرعت مي‌توانيد ديگر شبكه‌هاي خبري را در عرصه جهاني پشت سر بگذاريد، شما داراي صداقت ايمان و تقواي الهي هستيد و اين خود باعث مي‌شود، وقتي شما يك قدم برمي‌داريد،‌ صد قدم به پيش مي‌رويد.

رئيس جمهور كشورمان در ادامه بازديد خود از شبكه خبر، در استوديو خبري اين شبكه حضور پيدا كرد به سؤالات مجري اين شبكه پاسخ داد.

رئيس ‌جمهور در اين گفت‌وگو دو خبر را اعلام كرد. و اظهار داشت: امروز در جلسه هيأت دولت، ‌بررسي لايحه‌ي متمم بودجه را به اتمام رسانديم و انشاءالله اين لايحه به زودي به مجلس ارسال خواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه لايحه متمم بودجه كه امسال براي انجام فعاليتهاي عمراني است، گفت: بودجه‌اي كه براي دولت تصويب شده بود ‌تا پايان آذرماه به پايان مي‌رسد و ما به وسيله متمم بودجه، سه ماه آخر سال يعني دي،‌بهمن و اسفند و دو ماه اول سال آينده را طي خواهيم كرد. يعني متمم بودجه سوخت ما براي 5 ماه آينده خواهد بود و انشاءالله نمايندگان مجلس با نظري مثبت اين لايحه را بررسي كرده و به دولت جهت پيشبرد هدفهايش مثل گذشته كمك كند.

وي همچنين خبر داد كه بررسي بودجه سال آينده از چهارشنبه هفته جاري در دستور كار قرار مي‌گيرد.

رييس جمهور همچنين اظهار داشت: فردا در دانشگاه اميركبير حضور پيدا خواهد كرد و با جوانان و دانشجويان درباره مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادي گفت‌وگو خواهد كرد.

رئيس‌جمهور در ادامه‌ي گفت‌وگوي خود با مجريان شبكه خبر،‌ به اهميت رسانه ملي اشاره كرد و گفت: من بسياري از اخبار را از طريق صدا و سيما و شبكه خبر دنبال مي‌كنم.

در هنگامي كه رئيس جمهور در شبكه خبر حضور داشت،‌ يكي از خبرنگاران اين شبكه در جمع مردم حضور پيدا كرده بود و به وسيله ارتباط مستقيم با اين شبكه زمينه‌اي را فراهم كرده بود تا مردم و شهروندان تهراني، سؤالات خود را از رئيس ‌جمهور بپرسند، بنابراين گزارش يكي از شهروندان تهراني از رئيس‌جمهور در مورد برنامه‌هاي دولت در ارتباط با مسكن پرسيد كه رئيس‌جمهور گفت: مسكن هميشه بخشي از درآمدهاي خانوارهاي ايراني را به خود اختصاص داده و كساني كه داراي دستمزد ثابت هستند و اگر خانه‌اي نداشته باشند،‌ مي‌بايست مقداري از دريافتي خود را صرف اجاره خانه و مسائل مربوط به مسكن بكنند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت در ارتباط با بحث مسكن، راهكارهايي را اتخاذ كرده است،‌ گفت: محور اقدامات دولت اين است كه بتواند قيمت زمين را از قيمت تمام شده مسكن جدا كند و اين سياست را در حال حاضر در مورد شهرهايي كه زير 150 هزار نفر جمعيت دارند، اتخاذ كرده و سعي مي‌كنيم آن را اجرايي كنيم و انشاء‌الله اين سياست در سال آينده در شهرهايي كه جمعيت آن بالاي 150 هزار نفر است نيز اجرايي خواهد شد.

وي همچنين اظهار داشت: ما خانه‌هاي استيجاري و ساخت اجاره به شرط تمليك را براي حل مسكن در پيش گرفته‌ايم.

رييس جمهور در پاسخ به سؤال يكي ديگر از شهروندان تهراني كه از وي در مورد انتخابات و راهكارهاي دولت جهت هرچه باشكوه برگزارتر شدن انتخابات 24 آذر پرسيده بود، گفت: انتخابات در كشور ما يك امر اصيل است و مردم ما به اهميت تاثير آرايشان بر سرنوشتشان واقف هستند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: خوشبختانه روند در كشور ما به گونه‌اي است كه هيچ كس نمي‌تواند رأي خود را به مردم تحميل كند و خوشبختانه ملت ما براساس اراده‌ي خود تصميم مي‌گيرد و من مطمئن هستم كه ملت ما به مانند هميشه در صحنه انتخابات حضوري باشكوه خواهد داشت و كار خود را به نحو احسن انجام مي‌دهد.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين افزود: در حال حاضر تمام امكانات دولت براي برگزاري يك انتخابات سالم و با شكوه بسيج شده و ما اميدواريم در روز جمعه شاهد حضور باشكوه مردم در صحنه انتخابات باشيم.

رئيس‌جمهور همچنين در پاسخ به سؤال مجري شبكه خبر درخصوص گراني نان، و اينكه وزارت بازرگاني اين گراني و افزايش قيمت نان را رد مي‌كند، اظهار داشت: بحث نان بحث پيچيده‌اي است و نان در غذاي ما ايراني‌ها، جايگاه وسيعي دارد.

وي گفت: اكنون در مورد آرد، مسئله‌ي يارانه‌ها وجود دارد و توزيع آرد، پخت آرد، وضعيت به‌ساماني نيست. از طرفي ديگر مشاهده مي‌كنيم كه نانواهاي ما نيز از نظر اقتصادي در وضعيت مناسبي به سر نمي‌برند و دولت معتقد است كه بايد اين روند اصلاح شود؛ به گونه‌اي كه هم وضعيت آرد سامان پيدا كند و هم به مردم در اين راستا فشاري وارد نشود و هم اينكه نانواها بتوانند وضعيت اقتصادي خود را سر و سامان بدهند.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: همچنين دولت وظيفه دارد كه توزيع يارانه‌ها را هدفمند كند و ما نمي‌توانيم يارانه‌ها را به صورت عمومي توزيع كنيم.

وي در ابتداي سخنان خود با ابراز خرسندي از حضور در شبكه خبر ‌اظهار داشت: در حال حاضر شبكه خبر در امر اطلاع‌رساني، نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اخبار كشور را از چه طريقي جويا مي شود، گفت: بخش عمده‌اي از اخبار را از طريق صدا و سيما و خبرگزاري‌ها كسب اطلاع مي‌كنم و صدا و سيما به علت اينكه خبرهاي متنوعي ارائه مي‌دهد و سرعت زيادي دارد، نقش اصلي را در اين ارتباط ايفا مي‌كند.

وي گفت: همچنين سازمانها و دستگاه‌هاي مختلف نيز به صورت منظم به من گزارش مي‌دهند و يا خودم از عملكرد آنها سؤال مي‌كنم.

رييس جمهور ادامه داد:دو شبكه ديگر نيز به من در راستاي جويا شدن از اخبار كمك مي‌كنند: يكي شبكه بازرسي ويژه غيرعلني كه افراد اين شبكه در سراسر كشور به صورت ناشناس و افتخاري فعاليت مي‌كنند و ما اخبار را از طريق آنها اطلاع پيدا مي‌كنيم و شبكه ديگر از طريق ارتباط مستقيم با مردم يا دوستان قديمي است.

وي گفت: تلفن همراه من 24 ساعته روشن است و زنگ مي‌خورد و يك نفر در دفتر من حضور دارد كه به اين تلفن‌ها پاسخ مي‌دهد و بعضا نيز ممكن است به صورت اتفاقي خود نيز به تلفن‌ همراهم پاسخ دهم.

وي گفت: من دوستان زيادي دارم كه به من در مورد مسائل مختلف اطلاعات مي‌دهند.

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه به چه ميزان از اخبار به وسيله خانواده‌شان آگاه مي‌شويد، ‌گفت: من هر وقت به خانه‌ي اقوام مي‌روم، آنها نامه‌هاي زيادي را از طرف مردم به من مي‌دهند و آنجا نيز محل رجوع است، البته وقتي خانمم براي خريد به بازار مي‌رود،‌ اخباري كه از بازار مي‌شنود را نيز به من اطلاع مي‌دهد و خانواده نيز در دادن اخبار به من كمك مي‌كند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به مشغله كاري زياد، به چه ميزان مي‌توانيد به خانواده‌تان رسيدگي كنيد، گفت: به واقع به خاطر مشغله‌ي زياد نمي‌توانم به واقع آنجور كه حق است همراه خانواده باشم و بايد بگويم كه تقاضاي خانواده از من در حد صفر است.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه به نقش زنان ايراني در پيشرفت همسرانشان اشاره كرد و گفت: به واقع در پشت هر مرد موفقي، يك زن خوب وجود دارد. فعاليت زنان ايراني بسيار زياد است و همسران ايراني به خاطر فرهنگي كه ما دارا مي‌باشيم، مسؤوليتهاي زيادي را براي پيشبرد امور خانواده بر دوش مي‌كشند و شايد بتوان گفت: مسئوليتهايي كه زنان برعهده دارند چندين برابر مسئوليتي كه مردان بر عهده دارند.

وي گفت: من ترديد ندارم كه اگر عنصر مهر و محبت زنان در خانواده وجود نداشته باشد، آن خانواده نمي‌تواند به پيشرفت و موفقيتي برسد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين گزارشي از يكي از برنامه‌هاي شبكه خبر در مورد ورزشگاه شميران نو پخش شد كه چندي پيش اين برنامه در ساعت 24 از شبكه خبر پخش شده بود و رئيس‌جمهور با ديدن اين گزارش،‌ دستورهايي را براي حل مشكلات اين ورزشگاه صادر كرده بود.

در اين مراسم، تيم رسانه‌اي رئيس‌جمهور از جمله كلهر، نماينده رئيس‌جمهور در امور رسانه‌ها، دكتر الهام سخنگوي دولت و جهان‌ديده مسئول دفتر رسانه‌اي رئيس‌جمهور حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics