نویدنو:30/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

يوسف عزيزي بني‌‏طرف اتهامات مطرح‌‏شده عليه وي در يك سايت خبري را رد كرد

 

تهران- خبرگزاري كار ايران

يوسف عزيزي بني‌‏طرف، نويسنده و روزنامه‌‏نگار نسبت به انتشار مطالبي در يكي از سايت‌‏هاي خبري كه وي را تغذيه‌‏كننده اطلاعاتي رسانه‌‏هاي وابسته به انگيس خوانده بود، انتقاد كرد و اين مطالب را تهمت‌‏هاي بي‌‏پايه خواند.
يوسف عزيزي بني‌‏طرف به خبرنگار "ايلنا"، گفت: در اين سايت خبري كه به جناح خاصي وابسته است، مطلبي تحت عنوان «مساله الاحواز و برادران صهيونيست» منتشر شده و پس از نگارش مطلبي درباره يك كنگره و انعكاس آن در برخي رسانه‌‏هاي عربي، نوشته است تعدادي از نويسندگان «پان‌‏عربيست» در ايران به رهبري «يوسف عزيزي بني‌‏طرف» رسانه‌‏هاي وابسته به انگلستان را تغذيه مي‌‏كنند.
وي افزود: در پاسخ به ادبيات غيرمسوولانه اين سايت خبري بايد بگويم كه اينجانب نه «پان‌‏عربيست» هستم و نه رهبري كساني با اين تفكر را به عهده دارم و نه رسانه‌‏هاي وابسته به انگلستان را تغذيه اطلاعاتي مي‌‏كنم. اين ادعاها تهمت‌‏هاي بي‌‏پايه‌‏اي بيش نيست و نشانگر ذهنيتي پيش‌‏ساخته و پيش‌‏داورانه است.
عزيزي بني‌‏طرف تصريح كرد: من يك نويسنده و پژوهشگر عرب ايراني هستم و طبق نوشته‌‏ها و كتاب‌‏هايم ضمن دفاع نوشتاري و مدني از حقوق قانوني مردم عرب خوزستان، همواره مدافع يكپارچگي كشورم ايران بوده‌‏ام و اين با «پان‌‏عربيسم» منافات كامل دارد. از مجموع 24 عنوان كتابي كه تاكنون منتشر كرده‌‏ام، 20 عنوان آنها به زبان فارسي بوده است كه حتي يك واژه را در آنها نمي‌‏يابيد كه مويد اين ادعا باشد.
اين روزنامه‌‏نگار گفت: گرچه حق قانوني و شهروندي خود مي‌‏دانم كه مجموعه و حزب و دسته سياسي داشته باشم اما تاكنون به علت روحيه و انديشه مستقل خويش از اين كار خودداري ورزيده‌‏ام.
وي افزود: دسترسي به اطلاعات به حضور در رده‌‏هاي بالاي حكومتي نياز دارد، در صورتي كه اينجانب به لطف عده‌‏اي سه سالي است كه حتي از كار در روزنامه همشهري كه از موسسانش بوده‌‏ام، محروم شده‌‏ام و در هيچ سازمان دولتي يا خصوصي عادي نيز كار نمي‌‏كنم لذا نمي‌‏دانم اين اطلاعات را از كجا آورده‌‏ام تا به قول آن سايت، رسانه‌‏هاي وابسته به انگلستان را تغذيه كنم.
بني‌‏طرف تصريح كرد: حداكثر كار من قلم‌‏زني در مطبوعات فارسي و عربي است كه به صورت آشكار و علني و با نام و نشان اين قلم منتشر مي‌‏شوند. اين تهمت‌‏زني‌‏ها و دروغ‌‏پردازي‌‏ها با آموزه‌‏هاي واقعي دين سازگار نيست و خطاب به منتشركنندگان اين مطالب مي‌‏گويم اگر مسلمان نيستيد، حداقل آزاده باشيد.
وي در پايان گفت كه سايت خبري مذكور از انتشار جوابيه وي خودداري كرده است.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics