نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

تکذيب امضاء

نویدنو:25/8/1385

نویدنو: متن زیر توسط ای میل ئلصل شده است . نویدنو بذون ورود به ماهیت موضوع ، صرفا جهت اطلاع رسانی به درج آن اقدام می نماید.

بيانيه سازمان سوسياليست های ايران

در رابطه با تکذيب امضاء

در اعتراض به دستگيری مهندس کورش زعيم ، نامه ای به امضاء « 80  نفر از فعالين فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی ايرانيان مقيم خارج از کشور»  به رئيس سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر ارسال گرديد که محتوی آن نيزبوسيله بسياری ازسايت های اينترنتی ، منتشر شد. (1)

در بين نام امضاء کنندگان، امضاء « منصور بيات زاده »  نيز ديده می شد. چون بدون اطلاع و آگاهی دکتر بيات زاده ، نام  وی در جمع نام  80  نفر ذکر شده بود ، او طی نامه ای به سازمان  «جبهه ملی ايران در خارج از کشور» که چگونگی ترتيپ جمع آوری امضاء و نگارش آن نامه را بعهده داشته است ، اعتراض کرد و رونوشت آن نامه را نيز برای تعدادی از سازمان های سياسی ايرانی ارسال داشت. تنها عکس العمل در مقابل اعتراض دکتر بيات زاده ، تا کنون حذف نام  وی از  جمع امضاء کنندگان  از روی سايت « جبهه ملی ايران ـ اروپا » ،  آنهم بدون هيچگونه توضيح و دليلی که چرا اين هموطنان آزاديخواه، دست به چنين عملی زده اند، می باشد! در حاليکه  سازمان « جبهه ملی ايران ـ اروپا »، جزو آن عده از سازمانهائی بوده است که  نامه ی اعتراضی دکتر بيات زاده  را دريافت کرده و از دلايل اعتراض دکتر بيات زاده با خبر شده است.

وانگهی اعضاء سازمان «جبهه ملی ايران در خارج از کشور» ، سازمانی که گويا آقايان بيژن مهر و  فرزين بستجانی ، سخنگويان  آن می باشند، در صحبت های تلفنی با برخی از فعالين سياسی  مدعی شده اند که برخی از افراد ـ از جمله دکتر بيات زاده  ـ «امضاء خود را پس گرفته اند »؛ در حاليکه آنطور که از محتوی نامه اعتراضی  دکتر بيات زاده به سازمان «جبهه ملی ايران در خارج از کشور»   بروشنی پيداست، وی در رابطه با اين موضوع مشخص قبلا به کسی امضائی نداده بوده است که حال  آنرا پس بگيرد؛  بلکه اعتراض او به چگونگی شيوه عمل غير دمکراتيک فعالين سازمانی بنام « جبهه ملی ايران در خارج از کشور» بوده است. شيوه کاری که دکتر بيات زاده آنرا  « قيموميت » ناميده است!

 

برای جلوگيری از هرنوع سوء تفاهم و تفسير و برداشت های غلط ،ما نامه ی اعتراضی  دکتر منصور بيات زاده در رابطه با تکذيب امضائشان  را انتشار خارجی می دهيم و همچنين آنرا برای سايت های اينترنتی که قبلا  نامه ی 80 نفر به سازمان ملل متحد را انتشار داده اند، ارسال می داريم.

 

هيئت اجرائی سازمان سوسياليست های ايران

 

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ Tuesday 14 November 2006

 

socialistha@ois-iran.com

www.ois-iran.com

 

 

پاورقی:

(1) ـ  نامه ی « 80  نفر از فعالين فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی ايرانيان مقيم خارج از کشور»  به سازمان ملل متحد  را بسياری از سايت های اينترنتی  انتشار داده اند. همچنين متن آن نامه در روی سايت سازمان سوسياليست های ايران  قرار دارد. برای خواندن آن به لينک زير مراجعه کنيد

 

www.tvpn.de/sa/sa-ois-iran-2726.htm

 

 

متن نامه ی اعتراضی دکتر منصور بيات زاده:

 

دوستان و هموطنان محترم جبهه ملی ايران در خارج از کشور

با عرض سلام،

 

اخيرأ نامه ای سرگشاده به « سازمان ملل متحد، سازمان حقوق بشر و آقای کوفی عنان » به امضاء  80 نفر از فعالين فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی ايرانيان مقيم خارج از کشور در اعتراض به ادامه ی بازداشت مهندس کوروش زعیم ارسال گرديده است ــ اينطور که از مصاحبه آقايان بيژن مهر و فرزين بستجانی با راديو فردا می توان برداشت کرد، «سازمان جبهه ملی ايران در خارج از کشور » مبتکر تهيه آن نامه بوده است ــ . در آن نامه بدرستی به پايمال شدن  و نقض مداوم حقوق بشر و وضع ناهنجار حاکم بر زندانيان سياسی و عقيدتی در جمهوری اسلامی ايران اشاره رفته  است و شمه ای از اعمال غير دمکراتيک هيئت حاکمه جمهوری اسلامی از جمله   اخراج و بازنشسته کردن اساتيد دانشگاهها ـ  اساتيدی که حاضر نيستند بنحوی با دستگاههای سرکوب و تبليغاتی رژيم همصدا شوند و يا حداقل در مقابل عملکرد و سياست های غير دمکراتيک رژيم سکوت اختيار کنند

 ـ ، وضع سانسور حاکم بر مطبوعات ، فيلتر سايت های اينترنتی ... برشمرده شده است،  مسائلی که نمی تواند  همچنين مورد اعتراض نيروهای آزاديخواه و دمکرات ايران  از جمله من نباشد .

 

اما برای من روشن نيست که جمع آوری امضاء های « فعالين فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی » ايرانی  در خارج  از کشور  به  چه نحوی و از چه طريقی انجام گرفته است؟ اسم من ( منصور بيات زاده ) بعنوان يکی از امضاء کنندگان آن نامه سرگشاده در جمع  نام امضاء کنندگان، همچنين  ذکر شده است ، در حاليکه من شخصأ از تهيه کنندگان نامه سرگشاده تقاضا نکرده ام که اسم مرا در جمع امضاء کنندگان ذکر کنند  و همچنين از کسی  نيز تقاضا نکرده بودم که  به وکالت از سوی من ، آن  نامه را امضاء نمايد و چون به کسی در اينمورد مشخص وکالتی نداده ام و همچنين با اصل « قيموميت » نيز مخالفم، به امضاء خود در کنار  امضاء آن جمع  در زير نامه سرگشاده به رئيس سازمان ملل متحد معترضم.

 

البته اين اعتراض من، همانطور که اشاره رفت فقط در رابطه  با  چگونگی شيوه جمع آوری امضاء ( مسئله ای که مربوط به  پايمال شدن حقوق دمکراتيک من می باشد) است.همانطور که اطلاع داريد ، سازمان سياسی که من در آن عضويت  دارم ( سازمان سوسياليست های ايران ) ، جزو اولين نيروهای سياسی می باشد که به دستگيری آقای مهندس کورش زعيم اعتراض کرده است و حتی  «صفحه ای » در روی سايت اينترنتی سازمان،  بخاطر انعکاس بيانيه ها و اعلاميه های سازمان های سياسی که به اين دستگيری  اعتراض کرده اند اختصاص داده است. (1)

 

برای من روشن نيست که چرا  ، افراد و نيروهای سياسی که درصدر خواست های سياسی خود،  مبارزه با اصل  «ولايت فقيه» موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی را قرار داده اند ؛ آنهم بدين خاطر که  يکی از مشخصات رژيم « ولايتی »، بر پايه « قيموميت » ولی فقيه بر ديگران  می باشد که در مغايرت با حقوق دمکراتيک تمام « نيروهای دگر انديش» و در واقع در جهت نفی  حقوق بشر و حرمت انسانی قرار دارد، خود دست به قيموميت و تصميم گيری بجای ديگران زده اند!

 

تقاضامنداست بررسی کنيد که از طريق چه فردی و يا سازمانی نام من برای درج در زير نامه سرگشاده  در اختيار تشکيلات سياسی شما قرار داده شده است؟  چون ما بعنوان افراد و نيروهای مخالف ولايت فقيه حق نداريم  بدون رضايت و موافقت افراد ، بنام آنها دست بعملی بزنيم ، حتی اگر آن  عمل ، عملی خيرهمچون نگارش نامه سرگشاده به سازمان ملل متحد در اعتراض به پايمال شدن حقوق بشر و دستگيری مهندس کورش زعيم  در ايران باشد!!

 

متأسفانه امروز ما بين نيروهائی که ادعا دارند که « مصدقی» هستند،پراکنندگی و رقابت و مخالفتهای زيادی وجود دارد، اگر چه بخشی از اين مخالفت ها در رابطه با نظرات و عملکردهای سياسی و حتی برداشت ها و تفسيرهای متفاوت و متضاد از « ارزش» های هويتی  که بيانگر « مصدقی » بودن می باشد، هست.  در حاليکه برطرف کردن اين وضع ناهنجار احتياح به بحث و گفتگو و تبادل نظر در جهت  روشن کردن « ارزش » های سياسی تشکيل دهنده « راه سياسی» معروف به  « راه مصدق» دارد. چونکه « ارزش» های تشکيل دهنده آن «راه» ــ  يعنی دفاع از آزادی، استقلال و حاکميت ملی،حاکميت قانون ، حاکميت مردم(حاکميت ملت) و تماميت ارضی  ــ  سبب می شوند که  افراد و نيروهای سياسی ، اين افتخار راپيدا کنند تا  خود را « مصدقی » بنامند!

 بنظر من نمی توان خود را ادامه دهنده « راه مصدق» خواند، ولی با نيروهای سياسی که مخالف شکل گرفتن يک تشکيلات بزرگ مصدقی با در برگرفتن و تاکيد بر  ارزشهائی که در بالا اشاره رفت، آنهم با اين ادعا که عصر گلوباليزاسيون ، با دوران مصدق فرق دارد، هستند، همصدا شد.

بنظر من در زمان کنونی نيز بايد به  اهميت ارزش های برشمرده « راه مصدق » همچون « دفاع از آزادی، استقلال و حاکميت ملی،حاکميت قانون ، حاکميت مردم(حاکميت ملت) و تماميت ارضی »  همانند دوران دکتر مصدق  پايبند بود و بر آنها تاکيد داشت!!!

 

بنظر من امر همسو کردن افراد و نيروهای « مصدقی » ــ  که اين خواست بايد وظيفه تمام  نيروهای مدعی به طرفداری از « راه مصدق» باشد و در دستور فعاليت های سياسی آنها قرار گيرد ــ ، در مرحله اول احتياج به اعتماد متقابل  مابين افراد و گروه ها و سازمانها و احزاب سياسی که خود را« مصدقی » می نامند دارد ، که محترم شمردن حرمت انسانی و حقوق دمکراتيک يکديگر شرط اول شروع کار در آن جهت می باشد.

 

 

با احترام

دکتر منصور بيات زاده

 

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۸۵ - Friday 10 November 2006

 

Dr.mansur@bayatzadeh.de

 

 

 

من رونوشت اين نامه را برای سازمانهای زير، که هر يک بنحوی خود را يک جريان« مصدقی» می داند ، جهت اطلاع ارسال می کنم.:

 

جبهه ملی ايران در ايران،

جبهه ملی ايران در خارج از کشور،

جبهه ملی ايران در اروپا،

سازمانهای جبهه ملی ايران در آمريکا،

کمیته موقت همآهنگی ملیون ایران برای برگذاری پیش کنگره جبهه ملی ایران در خارج از کشور،

سازمان فراکسيون متحد (پيروان راه مصدق)،

گروه ليبرال دمکرات ايران،

سازمان سوسياليست های ايران؛

 

 

پاورقی:

 

( 1 ) ـ مجموعه ای از بيانيه ها و اطلاعيه های اعتراضی سازمان های سياسی و دانشجوئی در رابطه با بازداشت مهندس کورش زعيم عضو شورای مرکزی جبهه ملی ايران

www.tvpn.de/sa/sa-ois-iran-2697-bazdashte-k-zaim.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics