نویدنو:26/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

تاج‌‏زاده پس از برگزاری دادگاه:به دليل عدم تشكيل دادگاه جنتي به دفاع از خود نپرداختم

جلسه رسيدگي به اتهامات مصطفي تاج‌‏زاده، اولين معاون سياسي وزارت كشور دولت اصلاحات صبح امروز در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان برگزار شد.

مصطفي تاج‌‏زاده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در اين زمينه با اشاره به دو پرونده تشكيل‌‏شده عليه خود، گفت: در اولين پرونده، شاكي خصوصي كه نماينده آقاي جنتي در هيأت بازرسي انتخابات تهران در مجلس ششم بود، عليه من اعلام شكايت كرده بود كه بنده در دفاعيات خود در دادگاه شش سال پيش كه در كتاب خود به آنها اشاره كرده‌‏ام و نيز در مصاحبه‌‏هاي بعدي به دبير شوراي نگهبان و آقايان غفوري، مصطفوي و شيخ‌‏ عطار كه گزارش كذب آنها در جريان انتخابات مجلس ششم در تهران باعث ابطال غيرقانوني 700 هزار رأي شهروندان تهراني توسط آقاي جنتي شد، تهمت زده‌‏ام، افترا وارد كرده‌‏ام و هجوشان كرده‌‏ام.
وي افزود: بنده در اين جلسه توضيح دادم كه به دليل عدم تشكيل دادگاه آقاي جنتي، وارد ماهيت شكايت نمي‌‏شوم و به دفاع از خود نمي‌‏پردازم البته شاكي پرونده ادعا كرد كه دادگاه آقاي جنتي در دادگاه ويژه روحانيت تشكيل و به پرونده وي رسيدگي شده است. بنده نيز اعلام كردم كه اگر دستگاه قضايي به طور رسمي اعلام كند كه به شكايت من از دبير شوراي نگهبان رسيدگي و حكم لازم صادر شده است -اگرچه نسبت به عدم دعوت از بنده براي حضور در دادگاه آقاي جنتي اعتراض خواهم داشت- اما به دفاع از خود در اين دادگاه خواهم پرداخت.
تاج‌‏زاده با اشاره به موضوع پرونده دوم خود، آن را مربوط به شكايت مدعي‌‏العموم عنوان كرد و گفت: در اين پرونده نماينده مدعي‌‏العموم در سال 1380 از بنده به اتهام توهين و هجو اعضاي شوراي نگهبان شكايت كرده بود كه چون اين شكايت نيز مربوط به اعضاي شوراي نگهبان مي‌‏شد، اعلام كردم كه مثل پرونده قبلي وكيلي اختيار نخواهم كرد و از خود به دفاع نخواهم پرداخت و قاضي محترم مي‌‏تواند هرگونه كه صلاح مي‌‏داند حكم خود را صادر كند.
اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تصريح كرد: با توجه به گذشت پنج سال و نيم از شكايت مدعي‌‏العموم عليه بنده و نيز با توجه به عدم حضور نماينده مدعي‌‏العموم در دادگاه، ممكن است اين پرونده مشمول مرور زمان شده باشد.
تاج‌‏زاده با بيان اينكه دادگاه ختم رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرد، گفت: در صورت صدور حكم محكوميت نيز تقاضاي تجديدنظر نخواهم كرد.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics