نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

تجمعي ديگر براي روز دانشجو

نویدنو:19/9/1385

تجمعي ديگر براي روز دانشجو

جمعي از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي، با تجمع در صحن دانشکده علوم اجتماعي 16آذرماه، روز دانشجو را گرامي داشتند و همبستگي خود را با ساير دانشجويان اعلام نمودند. در اين تجمع که به صورت نمادين، دانشجويان ماسک به صورت داشتند، برخي از مطالبات دانشجويي مطرح گرديد و تعدادي از دانشجويان در تريبون آزادي به صحبت پرداختند. مراسم با خواندن سرود ادامه داشت. همچنين، عده اي از دانشجويان نيز براي اعلام همبستگي خود با دانشجويان ستاره دار، ستاره هايي به لباس هاي خود متصل کرده بودند و اعتراض خود را به اين مسئله ابراز مي داشتند.

پلاکاردها و شعارهاي آنان نيز جملات زير را در بر داشت:

ستاره دانشجو، مدال افتخار است.

ذرات معلق استبداد در هوا فراوانند، براي حفظ سلامتي از ماسک استفاد کنيد.

نان، صلح، آزادي.

رئيس انتصابي؛ استعفا، استعفا.

اتحاد، مبارزه پيروزي.

 

 

 

 

 

گزاري تريبون آزاد در دانشكده‌ علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي

برخبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس:
سياسي

جمعي از دانشجويان دانشكده‌ي علوم اجتماعي و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي به مناسبت روز دانشجو اقدام به برپايي تريبون آزاد در اين دانشكده كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشجويان با نصب ستاره‌هايي بر روي سينه خود و استفاده از ماسك بر دهانشان در اين تجمع كه آن را تريبون آزاد مكتوب مي‌خواندند، شركت كردند.

دانشجويان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود«من از سلاله‌ي درختانم، ‌تنفس هواي مانده ملولم مي‌كند»،‌ «وقتي هوا تاريك مي‌شود، ستاره‌ها ديده مي‌شوند»،‌«ستاره دانشجو مدال افتخار است» و‌« براي حفظ سلامتي خود از ماسك استفاده مي‌كنيم»، «سنگ‌ها محكم نيستند، واژه‌ها را پرتاب كنيد».

همچنين چند تن از فعالان دانشجويي طي سخناني نسبت به وضعيت دانشجويان موسوم به ستاره‌دار، احضار برخي دانشجويان به كميته‌هاي انضباطي، مجوز ندادن به برخي نشريات دانشجويي و وضعيت خوابگاه‌ها انتقاد كردند و در پايان با خواندن سرود‌هايي از جمله "يار دبستاني" از يكي از كاركنان حاضر در اين تجمع خواستند پيامشان به رياست دانشگاه داده شود.

 

تریبون آزاد مکتوب دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

گلایه های دانشجویان با ماسک های ستاره دار

تریبون آزاد مکتوب دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عده ای از دانشجویان ماسک هایی را بر دهانشان قرار داده اند و ستاره هایی بر روی این ماسک ها نصب کرده اند.

تریبون آزاد مکتوب در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی خودجوش است و هیچ کدام از تشکل ها و کانون های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری آن را منتسب به خود نداسته است.

دانشجویان شرکت کننده در تریبون آزاد مکتوب دانشگاه علامه طباطبایی شعارها و نظریاتشان را با ماژیک بر روی کاغذ و مقوا می نویسند.

تریبون آزاد امروز دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی یک تریبون صامت است و امکان گفتگو با هیچ یک دانشجویان وجود ندارد.

 

 

مهر

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics