نویدنو:29/03/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

محمدرضا تابش: تقسيم‌‏بندي احزاب با ملاك دينداري

 با هدف حذف گروه‌‏هاي خاص در نزديكي انتخابات است

دبير فراكسيون اقليت مجلس هفتم، گفت: تنها ملاك تقسيم‌‏بندي احزاب و گروه‌‏ها بايد اعتقاد به نظام و قانون اساسي باشد.

محمدرضا تابش، خبرنگار "ايلنا" در خصوص اظهارات برخي مبني بر لزوم تقسيم‌‏بندي احزاب بر اساس دينداري، گفت: طبق پيمايشي كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام داده است، بالغ بر 95 درصد از مردم ايران موحد هستند.

وي اظهار داشت: اين ارقام نشان‌‏دهنده اعتقاد اكثريت مردم ايران به وحدانيت خدا و دين و آيين اسلام است. من نمي‌‏دانم اين تقسيم‌‏بندي چه گرهي از مشكلات ما مي‌‏گشايد.

تابش با اشاره به تقسيم‌‏بندي‌‏هاي خودي و غيرخودي، تصريح ‌‏كرد: اين‌‏گونه بحث‌‏ها تنها وسيله‌‏اي براي كوبيدن گروهي توسط گروه ديگر و از صحنه خارج كردن يك گروه خاص را در بردارد.

وي با اشاره به اينكه چنين تقسيم‌‏بندي‌‏هايي را قبول ندارد، اظهار داشت: ما مي‌‏توانيم گروه‌‏ها را به اينكه نظام و قانون اساسي كشور را قبول دارند يا نه، تقسيم كنيم زيرا ملاك امر براي فعاليت‌‏ها و اداره جامعه، قانون اساسي است. مردم به قانون اساسي راي داده و اكنون ملاك عمل است.

تابش افزود: چه لزومي دارد اصلي كه جزو محكمات نظام و انقلاب است و همه آن را قبول دارند، كنار بگذاريم و تقسيم‌‏بندي‌‏هايي را به وجود آوريم كه اسباب تنش و تشنج شود. تقسيم‌‏بندي كه در جهت همبستگي، وفاق و كاهش مشكلات مردم حركت نمي‌‏كنند.

نماينده اردكان گفت: خيلي از افراد مسلمان و پايبند به اسلام هستند ولي معتقد نبوده و از اسلام و مقدسات استفاده ابزاري مي‌‏كنند.
دبير فراكسيون اقليت مجلس هفتم تصريح‌‏كرد: اين تقسيم‌‏بندي‌‏ها زمينه هجمه به برخي گروه‌‏ها را فراهم مي‌‏كند و در جهت كم كردن وفاق و همبستگي و همدلي است.

تابش با اشاره به اينكه گروه‌‏ها و احزاب بايد قانون اساسي را قبول داشته باشند، افزود: اين ملاك‌‏ها باعث شفاف شدن موقعيت افراد مي‌‏شود تا مردم به راحتي در مورد آنها قضاوت كنند، اين تقسيم‌‏بندي‌‏ها حذف، طرد و برخورد را به همراه ندارد.

وي در پايان تاكيد كرد: وقتي تنور انتخابات داغ مي‌‏شود، مباحثي از اين دست نيز آغاز مي‌‏شود.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics