نویدنو:24/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

فراخوان مشترک احزاب کمونیست و کارگری اروپادر همبستگی با کوبا
 


به ترفندهای تازة ضد کوبایی اتحادیة اروپا نه بگوییم

ما، احزاب امضا کنندة زیر، تشدید کارزار ضد کوبایی به راه افتاده توسط اتحادیة اروپا، و به ویژه هدف آن برای به تصویب رساندن یک "استراتژی میان مدت و دراز مدت درباره کوبا" را در نشست آتی سران کشورهای عضو شورای اروپا قاطعانه محکوم می کنیم.
با تصویب سند مذکور، اتحادیة اروپا خود را به طور کامل در خط سیاست ها و طرح های ایالات متحد آمریکا، به منظور ضربه زدن به انقلاب کوبا، قرار می دهد که در تضاد کامل با احساسات دوستی و همبستگی مردم اروپا با کوباست.
این برای نخستین بار خواهد بود که اتحادیة اروپا آشکارا استراتژی مشترکی را بر ضد یک کشور دیگر دنیا اتخاذ می کند. با این اقدام، اتحادیة اروپا، در هماهنگی کامل با به اصطلاح "طرح بوش"، نقشی فعال در کارزار امپریالیستی و ضد کوبایی به عهده می گیرد، و مجدانه تلاش می کند تا کشورهای عضو اتحادیه را به شرکت فعال در طرح های مداخله جویانه علیه کوبا جلب کند.
این اقدام سبب تشدید روند فشارها و فعالیت های تبعیض آمیز بیدادگرانه و مداخله جویانه ای خواهد بود که از سال 1996 (1375خ) تحت عنوان به اصطلاح "موضع مشترک" به راه انداخته شده است. این رویداد گام خطرناک دیگری به سوی همگرایی با سیاست های ایالات متحد آمریکا، و مؤید موضع خصمانة اتحادیة اروپا علیه آرمان خودمختاری و استقلال ملی است.
آنچه به ویژه آزار دهنده است آن است که این کارزار تازة ضد کوبایی به بهانة حمایت از "حقوق بشر" و "دموکراسی"، بیشتر به تحریک دولت های "قهرمان" ضد کمونیست و ضد دموکراتیک همچون دولت های جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، مجارستان، لیتوانی، و دیگران صورت می گیرد که خود ارتجاعی ترین و ضد مردمی ترین سیاست ها را در کشورشان اجرا می کنند.
اتحادیة اروپا نه حق دارد و نه در مقامی است که بخواهد شرط و شروطی را در مورد روابط و مناسبات کوبا با کشورهای دیگر به آن کشور دیکته کند. ما از دولت های مان می خواهیم که "استراتژی میان مدت و دراز مدت در مورد کوبا" را در نشست شورای اتحادیة اروپا رد کنند. ما خواهان الغای "موضع مشترک" و برقراری روابط با کوبا بر مبنای اصول برابری و بی غرضی و انصاف بین المللی هستیم. ما زحمتکشان، جوانان، زنان و جنبش های مردمی، و نیز هر فرد مترقی و دموکرات منش در اروپا را فرا می خوانیم تا مخالفت خود با این ترفندهای ضد کوبایی را اعلام کنند.
پیش به سوی طرد و شکست دادن کارزار تبلیغات ارتجاعی، و منزوی کردن نیروهای سیاسی حامی آن.
پیش به سوی دفاع از حق مردم برای مقاومت و برای تعیین سرنوشت خودشان.
پیش به سوی تقویت همبستگی با کوبای سوسیالیستی و مردم آن.
حزب کمونیست بلژیک
حزب کمونیست بریتانیا
حزب کمونیست نوین بریتانیا
حزب کارگران سوسیالیست کرواسی
سازمان زحمتکشان مترقی قبرس ـ آکل
حزب کمونیست بوهم و موراوی
حزب کمونیست دانمارک
حزب کمونیست فنلاند
حزب کمونیست متحد گرجستان
حزب کمونیست آلمان
حزب کمونیست یونان
حزب کارگران کمونیست مجارستان
حزب کمونیست ایرلند
حزب کارگران ایرلند
حزب کمونیست های ایتالیا
حزب سوسیالیست لتونی
حزب کمونیست لوکزامبورگ
حزب کمونیست مالت
حزب کمونیست نروژ
حزب کمونیست لهستان
حزب کمونیست پرتغال
حزب کمونیست رومانی
حزب ائتلاف سوسیالیستی ـ رومانی
حزب کمونیست فدراسیون روسیه
حزب کارگران کمونیست روسیه ـ حزب کمونیست های روسیه
حزب کمونیست نوین یوگسلاوی
حزب کمونیست اسلواکی
حزب کمونیست خلق های اسپانیا
حزب کمونیست اسپانیا
حزب کمونیست سوئد
حزب کمونیست ترکیه
حزب کار ترکیه

 

منبع : سایت حزب توده ایران

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics