نویدنو:20/12/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

شرکت در خیمه شب بازی ”انتخاباتی“ استبداد به ضرر جنبش مردمی و به نفع مرتجعان حاکم است
* در حالی که هیچ شانس و امکان واقعی ای برای تغییر توازن کنونی مجلس، در کنترل کارگزاران ارتجاع و تاریک اندیشان ذوب شده در ولایت، به نفع نیروهای اصلاح طلب و دگر اندیش وجود ندارد شرکت در روند انتخابات تن دادن به برنامه های ارتجاع است


حزب توده ایران در هفته های پیش از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی برای هشتمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی، پیش بینی کرد که ارتجاع حاکم مصمم است تا از تکرار تجربه مجلس ششم و به دست گرفتن مجلس توسط اصلاح طلبان حکومتی جلوگیری کند. برنامه همان طور که پیش بینی می شد سیاست ”به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن“ بود و ما در روزهای اخیر شاهد پیاده شدن ابعاد گوناگون این برنامه های ارتجاع هستیم.

مصطفي تاج‌زاده، رئيس ستاد انتخابات كشور در دوره اصلاحات، در گفت‌وگو با سايت ”بهارستان ايران“ از جمله گفت: ”آنچه شوراي نگهبان در 10 روز گذشته انجام داد يك تر‌دستي افشاشده است به اين معني كه ابتدا هيأت‌هاي اجرايي منتخب دولت نهم صلاحيت درصد عظيمي از نامزدهاي اصلاح‌طلب و مستقل را رد كردند به گونه‌اي كه براي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تنها 96 كرسي رقابتي به استثناي تهران باقي ماند. در مرحله دوم هيأت مركزي نظارت با مسئوليت آقاي جنتي صلاحيت تعداد زياد ديگري از داوطلبان اصلاح‌طلب يا مستقل را كه در هيأت‌هاي اجرايي تأييد شده بودند رد كرد به طوري كه براي ستاد ما تنها امكان رقابت در 24 كرسي به استثناي تهران باقي ماند.“ تاج زاده سپس می افزاید: ”در مرحله سوم آقاي جنتي با تبليغات وسيع صدا و سيما صلاحيت تعداد زيادي داوطلبان غيرمشهور و تعداد محدودي از داوطلبان مشهور را تأييد كرد و وضعيت اصلاح‌طلبان را به مرحله اول يعني داوطلبان تأييد صلاحيت شده در هيأت‌هاي اجرايي رساند. به اين ترتيب آقاي جنتي در مرحله دوم (هيأت مركزي نظارت) خود به رد صلاحيت وسيع داوطلبان پرداخت و سپس به همان ميزان كه خود رد كرده بود صلاحيت تعدادي از داوطلبان معروف را در مرحله سوم تأييد كرد تا انتخابات همچنان غيررقابتي بماند اما اصولگرايان شوراي نگهبان را فرشته نجات بخوانند.“

البته تنها اصول گرایان نبودند که از این مانورهای شورای نگهبان استقبال کردند، هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت انتخابات هشتمین دوره مجلس و ضوروت شرکت وسیع مردم در آن در زمینه فعالیت شورای نگهبان از جمله گفت: ”به‌طور قطع شوراي نگهبان با حركتي كه آغاز كرده و بنده نيز از حركت تعديلي آنها تشكر مي‌كنم به اين نكته توجه دارد كه انشاء‌ الله با رفتار خود پروسه انتخابات را به خصوص با مسائلي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين باره فرمودند تكميل خواهد كرد.“
بر خلاف نظریه ای که برخورد گروه های اصلاح طلب با ذوب شدگان در ولایت را ”جنگ زرگری“ ارزیابی کرده و می کند همه حوادث و رویدادهای سال های اخیر و خصوصاً دوران پس از پایان دولت خاتمی و روی کار آمدن دولت برگمارده احمدی نژاد نشانگر آن است که مرتجعان حاکم مصمم اند تا تمام امکانات خود را برای جلوگیری از تکرار تجربه روی کار آمدن اصلاح طلبان حکومتی به کار به گیرند. سران ارتجاع در سال های اخیر مرتباً از تجربه دوم خرداد به عنوان یک اشتباه فاحش تاریخی یاد کرده اند و معتقدند که این روند اصلاحات حیات ”نظام“ را با خطرات جدیی رو به رو کرد. تجربه انتخابات ریاست جمهوری نهم، که در آن دفتر خامنه ای (و حتی پسر او) به همراهی سپاه و نیروهای امنیتی و سرکوبگر برای روی کار آوردن احمدی نژاد، علنا به دخالت و سازمان دهی تقلبات گسترده انتخاباتی روی آوردند نشانگر همین عزم حزم ارتجاع برای قبضه کردن کلیه اهرم های جکومتی بود و کنار گذاشتن قاطع اصلاح طلبان حکومتی از هرگونه امکانات دولتی و یا قانون گذاری بود.

در هفته های اخیر نیز ما شاهد ادامه همین روند هستیم. آنچه مسلم است که ارتجاع حاکم، به رهبری ولی فقیه رژیم به چیزی کمتر از ”توبه“ کردن اصلاح طلبان حکومتی از اعمال گذشته خود، راضی نخواهد بود. درز پیدا کردن خبر برخی تماس های انجام گرفته از سوی رد صلاحیت شدگان با دفتر خامنه ای و اعلام خواست دفتر خامنه ای و دیگر مرتجعان برای ابراز ”انزجار“ نامزدهای رد صلاحیت شده از اعمال گذشته خود، خصوصاً ”بست نشستن در مجلس“، به اندازه کافی گویاست.

افزون بر این خامنه ای و سردار جعفری، سر دسته سپاه پاسداران، در روزهای اخیر با دخالت آشکار در روند انتخابات نه تنها حمایت خود را از حرکات انحصار طلبانه شورای نگهبان اعلام کرده اند بلکه تلویحاً نیز به اصلاح طلبان حکومتی درباره تن دادن به خواست های ارتجاع و یا حذف کامل از صحنه سیاسی کشور اولتیماتم داده اند.
روزنامه ”سرمايه“ به نقل از جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران، می نویسد:سپاه قطعا اصولگراست و در كنار اصولگرايان خواهد بود. اصولگرايي ولي نه معني حزب آن، اصولگرا به معناي اعتقاد قلبي و التزام عملي به اسلام، انقلاب و امام و مقام معظم رهبري است. هر كس در اين تعريف قرار مي‌گيرد، با ماست و ما با او هستيم... چطور مي‌توان پاسدار يك انقلاب با همه بار سياسي آن بود ولي سياسي نبود... اصلا ما به دلايل سياسي – عقيدتي وارد سپاه شديم و همه بنيانگذاران سپاه و فرماندهان سپاه، با انگيزه انقلابي و جهاد ديني – سياسي به سپاه آمدند و آمديم.“
این سخنان جعفری با توجه به سخنان سید حسن خمینی، و سپس سخنرانی آیت الله توسلی، در مجلس خبرگان، که به سکته قلبی وی انجامید، و همچنین سکوت و سپس دفاع قاطع خامنه ای از دولت احمدی نژاد و سپاه و مجلس هفتم نشانگر عزم جزم رژیم بر تثبیت و تحکیم پایه های سلطه بلامنازع ازتجاع حاکم است.

بدین ترتیب روشن است که ارتجاع حاکم تنها حضور نمایشی اصلاح طلبان در انتخابات را خواهان است و در حالی که هیچ شانس و امکان واقعی ای برای تغییر توازن کنونی مجلس، در کنترل کارگزاران ارتجاع و تاریک اندیشان ذوب شده در ولایت، به نفع نیروهای اصلاح طلب وجود ندارد شرکت در روند انتخابات تن دادن به برنامه های ارتجاع است. ما قبلاً در زمینه اتخاذ سیاست های سازش کارانه و مماشات گرایانه، برای کسب معدودی از کرسی های مجلس، هشدار داده بودیم و تکرار می کنیم که اتخاذ این سیاست لطمه شدید و جدی بر اعتبار و سابقه سیاسی اصلاح طلبان حکومتی و نیروهای وابسته به آنان خواهد زد.

مردم میهن ما طی سال های اخیر هر آنگاه که احساس کرده اند می توانند با حضور خود در صحنه های رای گیری بر تحولات و روندهای سیاسی کشور تأثیر گذاری کنند با هوشیاری و درایت از این امکان استفاده کرده اند و امروز نیز حاضر نخواهند شد در خیمه شب بازی حضور یابند که در اکثریت قاطع حوزه های رای گیری تنها حق انتخاب میان نامزدهای دست چین شده شورای نگهبان ارتجاع است.

نامه مردم

بازگشت به صفحه نخست         

                             blog stats

Free Web Counters & Statistics