نویدنو:04/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

درهمايش "رهاوردملت،تجلي عدالت" بيان شد

سوم تيرمحصول مسجد،بسيج وعشق است

گروه سياسي؛ يک روز پس از آنکه طرفداران احمدي نژاد در دانشگاه تهران گردهم آمدند تا به تحليل پديده سوم تير بپردازند، تالار سيدالشهدا واقع در هفت تير نيز ميزبان هواداران رئيس جمهور شد.هرچند مکان اين همايش متفاوت از همايش روز گذشته بود و ميزان تبليغات در سطح شهر نيز بسيار فراتر و گسترده تر به چشم مي خورد اما بزرگان اصولگرا در اين نشست نيز حضور نيافتند. همايش «حماسه سوم تير، رهاورد ملت، تجلي عدالت» با سخنراني علي ذبيحي مشاور رئيس جمهور آغاز شد و بعد از آن مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران، حسين شريعتمداري مديرمسوول روزنامه کيهان، پرويز داوودي معاون رئيس جمهور و حاج علي اکبري سخنراني کردند.هرچند انتظار مي رفت به رغم نشست روز دوم تير در دانشگاه تهران اين همايش شاهد تحليلي جدي تر پيرامون پديده سوم تير باشد يا حداقل به دستاوردهاي عيني و ملموس دولت نهم بپردازد، اما اين همايش نيز تنها شاهد سخناني بود که در فضايي انتخاباتي ايراد مي شود.

تلاش براي بي ريشه نشان دادن سوم تير

همايش «حماسه سوم تير، رهاورد ملت، تجلي عدالت» با سخنان علي ذبيحي مشاور رئيس جمهور آغاز شد. وي از «تلاش مذبوحانه» گروهي خبر داد که سعي در بي ريشه نشان دادن جريان سوم تير داشتند.

مشاور رئيس جمهور گفت؛ ما در حال حاضر حرکت هاي مشکوکي را در جامعه مشاهده مي کنيم که قصد دارند، حرکتي که مردم در سوم تير به وجود آوردند را زير سوال ببرند و با تلاش هاي مذبوحانه حرکت سوم تير را بي ريشه، کودتايي و گذرا تلقي کنند در صورتي که سوم تير ريشه در انقلاب دارد. وي با بيان اينکه «شعارها و حماسه سوم تير در اذهان مردم هست» ادامه داد؛ اين نشست يک حضور مدني در راستاي حرکت هاي سياسي انقلاب است. ما طرفداران سوم تير با مشورت هايي که انجام داديم و بنا بر مصلحت هايي که تشخيص داديم، تصميم گرفتيم که در عرصه سياسي و اجتماعي کشور حضور پررنگ تري را از خود نشان دهيم.

مشاور رئيس جمهور با بيان اينکه «اين دولت در عرصه هاي مختلف در مظلوميت قرار دارد» خاطرنشان کرد؛ اين دولت، دولت انقلابي و اسلامي است و همانطور که گفتم دوستداران فعال در حماسه سوم تير از مدتي قبل گردهم آمدند و يک حرکت خود جوش را براي برگزاري اين نشست ها و نشستي که روز شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، برنامه ريزي کردند، بدون تبليغات زياد ولي مي بينيد دوستاني که اطلاع پيدا کرده اند، حضوري فعال در اين عرصه دارند. وي با بيان اينکه «ما بايد ارزش حرکت رخ داده را بدانيم» گفت؛ ضروري است ما حضور خود را در صحنه هاي مختلف نشان دهيم و اعلام کنيم که دولت احمدي نژاد يک دولت تک و تنها نيست و حاميان او در صحنه حضور دارند و در مسيري که انتخاب کرده است، قدم بر مي دارند. ما بايد در برابر کساني که مي خواهند در طول اين مسير مانند گذشته انحرافاتي ايجاد و قطار را از ريل خود خارج کنند، هوشياري به خرج داده و چشمان خود را بيدار نگه داريم. ما وظيفه خود مي دانيم که از دولت برخاسته از بطن مردم در هر عرصه يي حمايت کنيم و اين وظيفه شرعي و ملي ما است.

«نه» به سياست هاي ناصواب گذشته

پرويز داوودي ديگر سخنران اين همايش انتخابات احمدي نژاد را «نه» بزرگ به سياست هاي ناصواب گذشته ارزيابي کرد و گفت؛ برگزيدن رئيس جمهوري که برترين و مهمترين شعارهايش پايبندي به اصول و اهداف اسلام و امام و رهبري عزيز و بازگشت به آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي بود و از سوي هيچ حزب و جناحي نيز حمايت نشد، نشانه ادامه اعتقاد راسخ ملت به آرمان هاي بلند اسلام، امام خميني(ره) و رهبري معظم انقلاب است.

رنسانس انقلاب

مهدي چمران ديگر سخنران اين همايش بود که به تکرار سخنان روز گذشته خود در دانشگاه تهران پرداخت.

رئيس شوراي شهر تهران از سوم تير به عنوان رنسانس و انقلاب خودباوري ملت ايران ياد کرد و گفت؛ در اين روز ملت ايران يک بار ديگر خود را باور کرده اند و به ارزش هاي انقلاب راي دادند. به گزارش مهر، مهدي چمران در همايش حماسه سوم تيردر تهران با بيان اين مطلب اظهار داشت؛ بعد از اينکه ارزش هاي ما در دوران قبل مورد تهاجم قرار گرفت و ارزش ها به بي ارزشي تبديل شد، به دوراني رسيديم که در آن ملت ايران يک بار ديگر خود را باور کردند و به ارزش هاي انقلاب راي دادند.چمران ادامه داد؛ بعد از سوم تير اصول مهم انقلاب که انقلاب اسلامي را تشکيل داد دوباره زنده شد و آن افسردگي از چهره انقلاب زدوده شد و از بين رفت، نشاط و هيجان واقعي در ملت ما به وجود آمد که تجديد حيات مردم ايران بود.

سوم تير، محصول مسجد و پايگاه

رئيس سازمان ملي جوانان نيز در اين همايش طي سخناني سوم تير را روز شکستن دايره انحصاري قدرت و انتقال آن به نسل جوان خواند و گفت؛ در سوم تير نوعي ساختارشکني رخ داد و در پي اين روز ارتباط تازه يي بين مسوولان و مردم باز شد. حاج علي اکبري تصريح کرد؛ در سوم تير آنچه که از گفتمان هاي وارداتي و نسخه هاي بيروني براي انقلاب فرستاده مي شد در حرکت مردمي از بين رفت و خواسته هاي مردمي در اين تاريخ به وقوع پيوست.وي گفت؛ سوم تير اثبات کرد انقلاب هسته هاي اصلي وفادار خود را در بطن مردم دارد. سوم تير نشانه يک رهبري فرهيخته و هوشيار و خردمند الهي است.

به گزارش مهروي تاکيد کرد؛ سوم تير محصول مسجد و پايگاه، بسيج و معنويت و عشق است. سوم تير در اصل طلوع دوباره خورشيد معنويت در آسمان سياست است.

کيهان پيشروتر از قوه قضائيه

شريعتمداري نيز در اين همايش گفت؛ دولت کنوني اگر چه در عملکرد با نقطه مطلوب فاصله دارد ولي براي رسيدن به نقطه موجود نيز گام هاي بلندي برداشته است. اگر چه ممکن است انتقاداتي وارد باشد اما بايد بدانيم که فقط ديکته نانوشته بدون غلط است. هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. به گزارش ايسنا مدير مسوول روزنامه کيهان گفت؛ من اين سوال ها را از اين بابت مطرح مي کنم که ما در روي اين مسائل بسيار حساس هستيم. به جرات مي گويم که تقريباً هيچ پرونده فساد اقتصادي نيست که قبل از اين که در قوه قضائيه به آن پرداخته شود، کيهان به آن نپرداخته باشد. آيا شما نشانه يي مي بينيد که اين دولت و اعضاي آن براي ثروت اندوزي کيسه دوخته باشند؟ نه، ما چنين نشانه يي نمي بينيم.

وي افزود؛ تصميماتي که اين دولت مي گيرد در راستاي عدالت گرايي است؛ اگر چه ممکن است در يک تصميم دچار اشتباه شود اما دولت کنوني براي اجرايي کردن بسياري از اقدامات در عرصه اقتصادي که شعار آن را ديگران مي دادند- ولي انجام ندادند- قدم برداشته است. در عرصه سياست خارجي نيز شاهديم که اتفاقات بسيار مهمي رخ داده؛ البته بعضي نسبت به سياست خارجي اين دولت انتقاداتي را مطرح مي کنند، ما خود نيز بعضاً انتقاداتي داشته ايم که با صراحت بيان کرده ايم اما سوال اين است که آيا اين دولت يک نقطه مثبت در اين عرصه ندارد که وقتي تريبون را مي گيريم حداقل به يک نکته آن اشاره کنيم.

مدير مسوول کيهان در بخش ديگري از سخنانش به دفاع از سياست خارجي در دولت نهم پرداخت و گفت؛ برخي مي خواهند سياست خارجي احمدي نژاد را در هولوکاست خلاصه کنند؛ در صورتي که اين درست نيست. ما در سياست خارجي از حالت نيمه فعال به حالت فعال درآمديم؛ چرا ما بايد هميشه در ميداني حرکت مي کرديم که دشمن ترسيم مي کرد. طرح هولوکاست خنجري بود که به صورت ناخودآگاه به پهلوي دشمن فرود آمد.

وي افزود؛ در حال حاضر دولت کنوني در سياست خارجي، مجري خوبي براي تحقق اهداف و منويات مقام معظم رهبري است؛ ما در شرايط کنوني به دنيا فهمانديم که تابع تهديد نيستيم و اين طور نيست که اگر کوچک ترين تهديدي کند از صحنه خارج شويم.

وي به تحولات رخ داده در عرصه داخلي کشور نيز اشاره کرد و گفت؛ خوشبختانه بسياري از تنش هايي که در قبل وجود داشت و کانون هايي که اين تنش ها را ايجاد مي کردند از بين رفته اند و فاصله مردم و مسوولان کم شده و به حق بايد گفت يکي از کارهاي اثرگذار دولت نهم که البته با نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد، اين است که رابطه مردم با مسوولان يک رابطه مساوي شده است. مديرمسوول کيهان ادامه داد؛ در حال حاضر گراني وجود دارد و اين را نمي خواهيم منکر شويم. به يک نفر گفتند تو که رئيس پليس شده يي باز هم در شهر دزدي مي شود، او در جواب گفت؛ حال برويد ببينيد اگر من رئيس پليس نشده بودم چه مي شد. وي همچنين گفت؛ يکي ديگر از ويژگي هاي اين دولت اين است که ظرفيت دولت براي پذيرش مشکلات بالا رفته است. شريعتمداري با بيان اينکه ما قبول داريم مشکلاتي هست، ادامه داد؛ ولي بايد دانست که بسياري از مشکلات روبه حل است و در عين حال که هنوز وجود دارد ولي اين دولت در راستاي حل آن قدم برمي دارد.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics