نویدنو:15/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

شاخه دانشجويان جبهه مشاركت:

سناريوي دانشگاه اميركبير يادآور كارناوال عصر عاشوراست و اعتباري در نزد افكار عمومي ندارد

شاخه دانشجويان جبهه مشاركت ايران اسلامي با صدور اطلاعيه‌‏اي در مورد وقايع دانشگاه اميركبير، ضمن ابراز نگراني نسبت به موج جديد برخورد با فعالان دانشجويي، اقدام مشكوك استفاده از نشريات خوشنام دانشجويي براي ايجاد التهاب و نيز استفاده ابزاري از باورهاي پاك ديني مردم براي مقاسد سياسي را محكوم كرد.

به گزارش "ايلنا"، در اين اطلاعيه آمده است: هنوز تن دردمند جنبش دانشجويي از وقايع دانشگاه مازندران التيام نيافته است كه سناريوي جديدي براي برخورد با فعالان دانشجويي دانشگاه اميركبير توسط عناصر مشكوك و منتسب به جريان‌‏هاي اقتدارگرا كليد خورد. در اقدامي نه‌‏چندان بديع، گروهي با جعل همزمان لوگوي چهار نشريه دانشجويي اصلاح‌طلب و انتشار مطالب موهن، فضاي دانشگاه را دچار التهاب ساختند تا زمينه مناسبي براي غائله‌سازان و آشوب‌‏گران فراهم شود و در نتيجه برخورد با فعالان دانشجويي و به‌‏خصوص انجمن اسلامي منتخب دانشجويان از جانب مديران انتصابي دانشگاه توجيه‌پذير گردد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: تمسك به چنين شيوه‌هاي غيراخلاقي و سناريوهاي رسوايي كه يادآور اقداماتي نظير راه‌اندازي كارناوال عصر عاشوراست، شيوه نخ‌نما شده‌اي براي برخورد با جنبش اصيل اصلاح‌طلبي‌‏ است كه سال‌‏هاست اعتبار خود را در افكار عمومي از دست داده است.
اين اطلاعيه مي‌‏افزايد: صرف نظر از اينكه مقايسه نحوه واكنش مدعيان امروز دفاع از اسلام و شأن پيامبر رحمت، نسبت به موضوع اخير و طرح سوالات موهن توسط وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبي نشان از ميزان صداقت آنها و معركه‌گردان‌‏هاي حرفه‌اي است، متاسفانه بايد پروژه جديد را آغاز هولناكي براي بحران‌‏آفريني و برخورد با تريبون‌‏ها و جريانات منتقدي دانست كه در اثر بي‌كفايتي نودولتان هر روز با مشكلات بيشتري مواجه مي‌شوند.
شاخه دانشجويان جبهه مشاركت ايران اسلامي ضمن ابراز نگراني نسبت به موج جديد برخورد با فعالان دانشجويي، اقدام مشكوك استفاده از نشريات خوشنام دانشجويي براي ايجاد التهاب و همين‌‏طور استفاده ابزاري از باورهاي پاك ديني مردم براي مقاسد سياسي را محكوم كرده و نهادهاي مسوول را از دامن زدن به اين بحران برحذر داشته و آنها را به رعايت حقوق و پاسخگويي به دانشجويان منتقد به جاي فرافكني مشكلات دعوت كرده است.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics