نویدنو:04/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

سعود الفيصل:سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل عامل بحران در خاورميانه است

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه عربستان با اشاره به تسليحات هسته‌اي رژيم صهيونيستي گفت وجود سلاح‌هاي هسته‌اي در اسرائيل و خودداري اين رژيم از امضاي معاهده منع گسترش سلاح‌هاي كشتار جمعي عامل بحران در خاورميانه است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري ايلاف، سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان گفت:‌«موضع عربستان برگرفته واقعيت اوضاع منطقه است و ايران و عربستان بر اساس منافع و مصالح ملت‌هاي خود ايفاي نقش مي‌كنند.»
فيصل از احتمال بروز هرگونه خشونت در منطقه ابراز نگراني كرد و گفت خشونت بر مصالح همه كشورهاي منطقه تاثير خواهد گذاشت و عربستان در بحران‌ها سياست منفعل در پيش نخواهد گرفت بلكه سياست آرامش را ترجيح خواهد داد.
وي در ادامه ابراز اميدواري كرد، تلاش‌ها براي عاري سازي منطقه به ويژه خليج فارس از سلاح‌هاي كشتار جمعي به بار بنشيند.
وزير امور خارجه عربستان گفت وجود سلاح‌هاي هسته‌اي در اسرائيل و خودداري اين رژيم از امضاي معاهده منع گسترش سلاح‌هاي كشتار جمعي عامل بحران در خاورميانه است.
اسرائيل با در اختيار داشتن بيش از 200 كلاهك اتمي از پيوستن به پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي خودداري مي‌كند.
با وجود اينكه ايران همواره اعلام كرده برنامه هسته‌ايش صلح‌آميز و براي دستيابي به منابع جديد انرژي است و به بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اجازه داده از تاسيسات هسته‌اي آن بازديد كنند، اما غرب و در صدر آن آمريكا اين كشور را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم مي‌كنند.
از سوي ديگر بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز اعلام كرده‌اند در بازرسي‌هايشان از تاسيسات هسته‌اي ايران انحرافي به سوي سلاح‌هاي هسته‌اي مشاهده نكرده‌اند.

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics