نویدنو:15/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

ابلاغیه ای برای سرکوب معلمان

منبع : سلام سوسیالیسم

همانطور که پیش از این خبرگزاری انتخاب خبر داده بود، در زیر نامه ای از "هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان مازندران" خطاب به "ریاست سازمان آموزش و پرورش استان مازندران" می بینید که بر اساس این نامه رییس این هیات "تقی شادمان" در تاریخ 4 اردیبهشت دستور برخورد با معلمان حق طلب استان مازندران را ابلاغ می کند. وی که اعتراضات معلمان ایران بر اساس بیانیه کانون های صنفی معلمان سراسر کشور را قصور در انجام وظایف می داند از رییس آموزش و پرورش استان می خواهد  که با حق طلبی معلمان، با  گزارش ندادن مدیران مدارس، شرکت معلمان و کارکنان در تحصن و اعتصاب و تظاهرات و سرپیچی از دستور مقامهای بالاتر و ... بوسیله کسر حقوق، انفصال موقت، تنزل مقام، تنزل یا تعویق گروه، بازخرید خدمت، بازنشستگی، اخراج و انفصال دائمی از خدمات دولتی پاسخ دهد.

احتمالا معلمانی که در روزهای گذشته در شهرهای مختلف ایران به احکام انفصال از خدمت و ... محکوم شده اند بر اساس چنین نامه هایی دستور سرکوبشان صادر شده. کانون صنفی معلمان تهران هم خبر از ابلاغیه محرمانه فوری وزارت ارشاد "به مدیران مسوول جراید ساسر کشور" داده و اعلام کرده که "بر حسب جلسه مورخ 26 / 1 / 86  شوراي امنيت ملي در مورد "اعتراضات معلمان" به كليه جرايد امر مي شود  كه از درج هر گونه اخبار مربوط به مسائل معلمان مگر به دستور دبيرخانه شوراي امنيت ملي تا اطلاع ثانوي خودداري نمايند" و اینکه "با توجه به اهميت موضوع چنانچه نشريه اي بدون اجازه كتبي اقدام به نشر اخبار نمايد مطابق مقررات با آنها برخور د خواهد شد".

حاکمیت با تمام قوا در برابر جنبش معلمان و کانون های صنفی آنان ایستاده است و سرکوب آنان را پیگیرانه دنبال می کند. پس باید با تمام قوا در برابرسیاستهای سرکوبگرانه اش ایستاد.

دولت باید فعالیت صنفی معلمان را به رسمیت بشناسد. فعالیت سندیکاها و کانون های مستقل صنفی  خواسته همه مزد بگیران ایران است. خواسته ای که از آن کوتاه نیامده اند و نخواهند آمد.

گفته می شود در روزهای پیشین بیشترین فشار به مسوولان کانون های صنفی بازداشت شده در زندان وارد آمده تا آنان را به پس گرفتن بیانیه کانون های صنفی سراسر کشور در 10 فروردین و اعتراضات برنامه ریزی شده وادار نمایند و در عین حال مسوولان کانون صنفی پیش از بازداشت خود تاکید کرده اند که در هیچ صورتی نباید بیانیه و اقدامات اعتراضی پیش بینی شده کنار گذاشته شود.

فردا(شنبه) آقای خاکساری یکی از فعالین باتجربه کانون های صنفی معلمان و مدیر مسوول نشریه توقیف شده قلم معلم در پی احضار خود به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد کرد. این در حالی است که وی در تجمع معلمان در 12 اردیبهشت مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش تاکید کرد که فعالیت صنفی متکی به افراد نیست و در صورتی که او نباشد دیگران راه او را پی خواهند گرفت. وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دکتر خانعلی و دیگر معلمانی که در 12 اردیبهشت 1340 به دست رژیم پهلوی کشته شدند اعلام کرد که آماده است تا همچون آنان جان خود را در راه احقاق حقوق فرهنگیان از دست بدهد. در همان تجمع تصمیم گرفته شد که معلمان با استفاده از تجربه موفق پایمردی معلمان در شهرستانها برای آزادی همکارانشان روز شنبه همراه ایشان به دادگاه انقلاب بروند و در مقابل دادسرا متحصن شوند.

بدون شک جنبش معلمان ایران می تواند با استفاده از آگاهی معلمان ایران از این آزمون پیروز و سربلند بیرون بیاید. سد استبداد و ارتجاع را بشکند، مطالبات خود را به دست بیاورید و یاران دربند را رهایی بخشد.

باید در حفظ و گسترش کانون های صنفی معلمان کوشید.

باید در جهت پیوستن فعالانه معلمان به این کانون ها تلاش کرد.

باید با اطلاع رسانی مناسب سرکوب ها، «تئاتر بوسه بر دستان خانم معلم کلاس اول» را افشا کرد.

باید که با اطلاع رسانی مناسب، شهامت معلمان را به همه نمایاند.

باید که در نیمه راه نایستاد. باید که ترس را از خود دور کرد. باید که تطمیع نشد.

باید که چون خزر بخروشیم.

باید که در هر سپیده ی البرز، نزدیک تر شویم.

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics