نویدنو:19/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

گزارش تجمع امروز معلمان و سرکوب آنها توسط گارد حکومتی

اصلی ترین شعار امروز معلمان:

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

 

سلام سوسیالیسم: اجرای آخرین بند از بیانیه دهم فروردین کانون های صنفی معلمان سراسر کشور امروز  با هجوم نیروهای ضد شورش به خشونت کشیده شد. کانون های صنفی که اعلام کرده بودند بیانیه دهم اسفند به قوت خود باقی است، از معملان دعوت کردند تا امروز 18 اردیبهشت ساعت 1 در برابر مجلس تجمع کنند. از دقایقی قبل از ساعت 1 دسته دسته معلمان به حوالی میدان بهارستان نزدیک می شدند. بسیاری از آنان به صورت گروهی و توسط مینی بوسها و اتوبوسها خود را به محل تجمع رسانده بودند. فضای میدان بهارستان به شدت امنیتی بوده و نیرهای پلیس و ضد شورش از جمع شدن، صحبت کردن و حتی ایستادن افراد در حوالی مجلس از بیمارستان طرفه تا نزدیک سرچشمه با توهین و خشونت جلوگیری می کردند. بیش از 3 هزار نیروی امنیتی مستقر در میدان بهارستان، خیابان های حوالی مجلس، ون های مستقر در خیابان های اطراف و ساختمانی در برابر مجلس با اجرای تدابیر امنیتی همچون تجعمات گذشته از جمله بستن ایستگاه های متروی دروازه شمیران و بهارستان سعی در شکستن تجمع معلمان داشتند.

با وجود همه تدابیر امنیتی و سرکوب نیروهای حکومتی دو گروه توانستند دور هم جمع شوند و تجمع را آغاز کنند. گروه اول در بالای میدان بهارستان و گروه دوم در ضلع جنوب غربی مجلس توانستند دور هم جمع شوند. در هر دو گروه شعار غالب که به دفعات و با شور بی پایان از سوی معلمان تکرار شد شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» بود. در هر دو مورد پس از تشکیل تجمع چند صد نفره نیروهای ضد شورش به جمع معلمان حمله کردند و ضمن ضرب و شتم شدید معلمان عده ای را دستگیر کردند. نیروهای ضد شورش که در حین ضرب و شتم و کوبیدن لگد با پوتین به صورت یکی از معلمان زن با اعتراض مردم در میدان بهارستان روبرو شدند برای جلوگیری از برافروخته شدن خشم مردم معلم مجروح را «جیب بر» خطاب کردند و عقب نشینی کردند. از تعداد، هویت و وضعیت بازداشت شدگان خبری در دست نیست.

پس از حمله وحشیانه پلیس ضد شورش به تجمات  معلمان پراکنده در حوالی میدان بهارستان به صورت جمع هایی تا 5 و 6 نفر به گفتگوو تبادل نظر پرداختند. همچنین چند معلم شجاع در ورودی های ایستگاه مترو با سخنرانی و گفتگو، مردم را از کم و کیف اعتراضات معلمان و از خواسته های آنان و از برخورد خشونت آمیز حکومت مطلع کردند. تعداد معلمان پراکنده در حوالی میدان بهارستان بین 5 تا 7 هزار نفر تخمین زده می شود.

شنیده شده است که با توجه به سرکوب تجمع امروز و با توجه به عدم امکان برگزاری مراسم توسط معلمان، فردا ساعت 9 صبح معلمان دوباره در برابر مجلس تجمع خواهند کرد که در این خصوص کانون های صنفی هماهنگ های لازم را به عمل خواهند آورد.

گفته می شود اگر چه تعداد معلمان در مقایسه با تجمع های پیش از شروع سرکوب ها (15 تا 20 هزار نفر) کاهش داشته است اما معلمان نگرانی در دل ندارند: این 5 هزار، این هفت هزار نفر، آماده هر گونه فداکاری هستند تا همکارانشان از بند آزاد شوند، احکام انفصال از خدمتشان لغو شود و آماده هر گونه فداکاری هستند تا حقوق معلمان با اجرای نظام هماهنگ پرداخت استیفا شود.

 

http://salam-socialism.blogfa.com

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics