نویدنو:11/07/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

سالگرد بنیانگذاری حـزب تـودۀ ایـران گرامی باد!

ا.م.شیزلی

شصـت و ششمین سالگرد بنیانگذاری حـزب تـودۀ ایـران، بر همۀ هواداران، اعضاء و رهبران حزب تودۀ ایران، برجـویندگان علم و حقـیقـت، حـق و عـدالت ، صـلح و امنیت، آزادی و برابری انسانها و بر همۀ  میهـن پرستان و مبارزان راه استقلال، آزادی و اعـتلای ایران  مـبـارک باد !

این روز، نه تنها برای رهبری، اعـضا وفـعالین حـزب تـوده ایران، بلکه برای همۀ مردم میهـن ما گرامی است. چرا که این حزب، در بیداری همۀ ملتهای ایران، همۀ اقشار و طبقات اجتماعی، بویژه کارگران و زحمتکشان نقش انکار ناپذیری برعهده داشته است.  

پس از گذشت ٦٦ سال از زندگی پر فـراز و نشیب حزب تودۀ ایران، این حزب همچنان پیشتاز مبارزه برای دفاع از حـقـوق حـقـۀ طبقات استثمار و تاراج شده، آزادی و برابرحـقـوقی زنان، رفاه، آسایش و امنیت مردم ایران می باشد. گـذشت زمان، فـعـالین حزب تودۀ ایران را آبدیده تر و کارآزموده تر ساخته است. بـینـش، اعـتقاد و باورهای عمیقا علمی حزب، تاریخ آن را غنای انکار ناپذیری بخشیده است. تاریخ حزب تودۀ ایران مشحون از فـداکاریها و قـهـرمانیهاست. نام قـهـرمانان اسطوره ای توده ای در تاریخ مبارزاتی مردم ایران برای همیشه ثبت شده است. قهرمانانی که، نمونۀ صداقت و پایبندی به آرمانهای عدالت طلبانه و آزادی خواهانۀ حزب خویش و مردم ایران بوده اند.

حزب تودۀ ایران، نمایندۀ ایرانی ایدئولوژی جهانی رهائی طبـقـۀ کارگر از قـیـد استثمار، استعمار، برقراری آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی است. این حزب سمبل مقاومت و مبارزه با استثمار ، استعـمار،ارتجاع و امپریالیسم در میهن ماست.

حزب تودۀ ایران، در زمینۀ علوم سیاسی، اقـتـصادی، اجتماعی، فـرهنگی و ادبی بهترین ها را تقـدیم ملل ایران کرده است. ترجمه و نشر آثار کلاسیک های کمونیسم عـلمـی، بسط و اشاعـۀ  افکار و اندیشۀ سوسیالیسم علمی در جامعۀ ایران، از خدمات بی نظیر حزب تودۀ ایران می باشد. به همین جهت هر مبارز میهن پرست ایرانی، صرفنظر از تعـلقـات ملی، تشکیلاتی  و علیرغم برخی اختلاف نظرها در مورد مسائل مشخص، آگاهی، دانش سیاسی و ایدئولوژیک خود را مدیون حزب تودۀ ایران است. چرا که چه بخواهیم، چه نخواهیم، مکـتب کمونیسم علمی در میهن ما، ایران را ، حزب تودۀ ایران، غنا و توسعه بخشیده است.

قـدرت ایدئولوژیکی، توان فکری، تحلیلی، روشنگری و سازماندهی تحسین بر انگیزحزب تودۀ ایران، همیشه باعث برانگیختن خصومت و کـینۀ کـور ارتجاع داخـلی و امپریالیسم جهانی گردیده است. به همین سبب، با خـشـونت کم نظیری حزب تودۀ ایران را سرکوب کرده و مانع فـعـالـیت عـلـنی و تماس مستقـیم حزب با توده ها گشته اند و با لـجن پاشی های دائمی سعی برآلـودن سیمای این حزب عدالتخواه و برابری طلب نموده اند. با این همه، حزب تودۀ ایران، علیرغم ضربات سنگین و جبران ناپذیر، با قـامتی کشیده و گـامـهـای استوار هـمچنان ایستاده است.

در شصت و ششمین سالگرد مبارزۀ حزب تودۀ ایران، ما نیز به عنوان عضوی از جنبش کمونیستی ایران و جهان، بسیار مایلیم که، همۀ افراد، شخصیتها، دسته و گروههای منفصل و جداشده از حزب تودۀ ایران، با سعۀ صدر، با تعمقی بیشتر، با احساس و درک مسئولیت تاریخی خود، در راه حل اختلاف نظرهای خود، گامهای عملی و سازنده برداشته و برای تقویت، تحکیم و گسترش صفوف حزب خویش از هیچ کوشش و تلاش اصولی وحدت طلبانه، دریغ ننمایند. هر کسی باید مسئولیت تاریخی خود را درک نماید و درک کـند که، هرگونه تفرقه و جدائی، ولو هر قدر کوچک، باعث تضعیف حزب و بطور کلی جنبش چپ ایران تلقی می شود. واین همانی است که، استثمارگران، مخالفان آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی، ترقی و اعتلای میهن ما، همیشه در پی آن بوده است.  

در سالگرد بنیانگذاری حزب تودۀ ایران، یاد و خاطرۀ بنیاگذاران، شهدای قهرمان  و پویندگان حزب را گرامی داشته و برای همۀ مبارزان توده ای، اتحاد، پایداری، مقاومت و پیروزی آرزو می کـنیم!

ا. م . شیزلی

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics