نویدنو:14/11/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

پاسخ عيسی سحرخيز به دولت احمدی‌ نژاد :

 دولت نهم حقايق را وارونه می‌كند 

 

خبرگزاری حکومتی آفتاب : «عيسی سحرخيز» مديركل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت خاتمی با رد اظهارات اخير مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد در مقايسه عملكرد دولت‌های قبلی و فعلی تاكيد كرد كه جوانفكر حقايق را وارونه می‌كند. پيش از اين «علی‌اكبر جوانفكر» مشاور رئيس جمهور در گفت‌وگو با ايرنا گفته بود «سيدمحمد خاتمی هنگامی كه مسئوليت رياست جمهوی را برعهده گرفت، مجموعه‌ای از عوامل همفكر و همراه او كه در عرصه‌های سياسی و مطبوعاتی فعال بودند، با وی به صحنه آمدند و مراكز مهم اجرايی و پس از آن مراكز تصميم گيری‌ مانند مجلس ششم را در اختيار خود گرفتند. اما احمدی‌نژاد نه با يك عقبه سياسی و مطبوعاتی بلكه با پشتوانه‌ای از خدمات درخشان اجرايی در عرصه پيچيده‌ای مانند مديريت شهری به صحنه آمد».

سحرخيز در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب تصريح كرد: خاتمی نه تنها از يك وجهه داخلی بلكه بين‌المللی نيز برخوردار بود و بسياری از مديران بخش‌های مختلف كشور به ويژه فرهنگی و مسئولين سياسی كه پيشينه كار در دولت و مجلس را داشتند مشوق او بودند كه در انتخابات رياست جمهوری در هر دو مرحله شركت كند. با وجودی كه وی علاقه‌ای نداشت.

مديركل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت خاتمی افزود: طبيعی است هنگامی كه خاتمی در مسند رياست جمهوری قرار گرفت گروه‌های مختلف سياسی، فرهنگی، اجتماعی و... تمام توان خود را به كار بستند كه خواسته ملت را كه در رای به خاتمی تبلور پيدا كرد، محقق كنند و اصلاحات را در جامعه پيش ببرند.

وی در عين حال تاكيد كرد: اما در مقابل، احمدی‌نژاد گرچه عنوان می‌كرد حزبی نيستيم اما در ٤٨ ساعت پايانی انتخابات رياست جمهوری نهم گروه‌های حامی وی تمام تلاش خود را بكار بردند كه وی در مقابل هاشمی پيروز شود. به گفته سحرخيز، «احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری نهم از يك عقبه خاص برخوردار شد و نتيجه رويكرد اين جريان در عرصه‌های فرهنگی، سياسی و اجتماعی همين وضعيتی است كه در دولت نهم شاهد هستيم».

او افزود: در مقايسه دولت خاتمی و احمدی‌نژاد مردم هستند كه بايد قضاوت كنند كداميك كار كارشناسی كردند و به جای شعارهای پوپوليستی، درصدد حل مسائل اقتصادی، سياسی و اجتماعی جامعه برآمدند.

سحرخيز معتقد است: تمام شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی از جمله روند تورم، ميزان ذخاير ارزی و نظم و ترتيب در مقابل شاخص بيكاری، تورم، نابسامانی در قيمت كالاهای مصرفی، بودجه آشفته و كمبودهای مقطعی كالاهای مصرفی در شرايط حساس كنونی نشان‌دهنده ميزان موفقيت اين دو جريان است.

سحرخيز در ادامه پيرامون سياست خارجی دولت نهم و مقايسه آن با سياست خارجی دولت خاتمی نيز اظهار داشت: در زمان دولت خاتمی، روابط بسيار مثبتی با كشورهای منطقه، تعامل سازنده‌ای با كشورهای صنعتی و حركتی به سمت رفع تنش با آمريكا داشتيم. اما هم اكنون تمام اين مسائل روند معكوس گرفته كه نتيجه آن يك بيانيه و دو قطعنامه در شورای امنيت است و هم اكنون در آستانه قطعنامه سوم و تحريم‌ قرار گرفته‌ايم.

وی تاكيد كرد: اگر اين دو شرايط را مقايسه كنيد و سپس شخصيت، منش و روش خاتمی را با احمدی‌نژاد مقايسه كنيد، جايی برای چنين شعارهايی باقی نمی‌ماند.

سحرخيز در ادامه درباره بخشی از سخنان مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور مبنی بر اينكه «مجموعه‌ای از عوامل همفكر و همراه خاتمی كه در عرصه‌های سياسی و مطبوعاتی فعال بودند، مراكز مهم اجرايی و همچنين مجلس ششم را در اختيار خود گرفتند» گفت: مشاور رئيس جمهور حقايق را وارونه می‌كند. اگر بدنه دولت احمدی‌نژاد و ياران نزديك او را نگاه كنيم، مشاهده می‌كنيم كسانی كه مسئوليت سايت‌ها و رسانه‌های پشت پرده منتقد دولت‌های قبلی را در اختيار داشتند امروز در جايگاه معاونين وزير مشغول به كارند.

وی تصريح كرد: اين افراد نه تنها رسانه‌ها را خدمت خود دارند بلكه بودجه كشور را به انحای مختلف در اختيار دولت گذاشته‌اند. چنانكه در دوره مسئوليت خود، حتی مديريت خبرگزاری‌هايی مانند ايرنا را تغيير داده‌اند و درصدد تغيير مديريت خبرگزاری غير دولتی ايسنا هستند. ضمن آنكه سايت‌هايی بی‌نام و نشان را در اختيار دارند كه عملا نقش تبليغات و حمايت از دولت را انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics