نویدنو:27/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

بیانیه هیئت اجراییهٔ کمیتهّ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه
دربارهٔ نتایج مقدماتی انتخابات دومای پنجم برای پارلمان فدراسیون روسیه و نقض فاحش قانون انتخابات

 

آذین داد- انتخابات دومای پنجم (مجلس نمایندگان) برای مجمع قانون گذاری فدرال [پارلمان] فدراسیون روسیه، به گواه ده ها هزار مورد بی نظمی و بی قانونی که طی برگزاری کارزار انتخابات دیده و افشا شد، ننگین تر و غیرقانونی تر از هر انتخابات دیگری بود.

بیانیه هیئت اجراییهٔ کمیتهّ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه
دربارهٔ نتایج مقدماتی انتخابات دومای پنجم برای پارلمان فدراسیون روسیه و نقض فاحش قانون انتخابات
انتخابات دومای پنجم (مجلس نمایندگان) برای مجمع قانون گذاری فدرال [پارلمان] فدراسیون روسیه ننگین تر و غیرقانونی تر از هر انتخابات دیگری بود. گواه این امر ده ها هزار مورد بی نظمی و بی قانونی بود که طی برگزاری کارزار انتخابات دیده و افشا شد. نتایج رأی شماری موازی توسط دفاتر سراسری انتخاباتی حزب کمونیست فدراسیون روسیه مؤید این امر است. بر این اساس ما دلایل محکمی در دست داریم که انتخابات ۱۱ آذر (۲ دسامبر) را باطل و نتایج آن را بی اعتبار بدانیم.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه در برابر سیل دروغ ها و تهمت ها مقاومت و ایستادگی کرده است و از این انتخابات پرتوان تر و منسجم تر از پیش بیرون آمده است. نفوذ و اعتبار حزب تحکیم و تقویت شده است. حزب ما در مقایسه با انتخابات قبلی پارلمان روسیه [متشکل از دوما و سنا – م] نیم میلیون رأی بیشتر به دست آورد. حزب ما به کارزار خودش برای به قدرت رساندن زحمتکشان ادامه می دهد.
ما سپاسگزار آنهایی هستیم که در شرایط فشار بی سابقه، دروغ پردازی های همه جانبه و اهانت و بی احترامی به قانون انتخابات، جرأت و شجاعت داشتند که به نامزدهای حزب کمونیست فدراسیون روسیه رأی بدهند. ما اعلام می کنیم که برای عمل کردن به تعهدات انتخاباتی مان هر چه از دستمان برآید خواهیم کرد.

ما دلیلی نمی بینیم که خودمان را برای چیزی نکوهش کنیم. ما در برابر رأی دهندگان روسی صادق بوده ایم. ما برنامهٔ انتخاباتی مان و طرح هایی را که برای گروه های گوناگون مردم داشتیم، منتشر کردیم. ما ترکیب تیم مان را برای رأی دهندگان حوزه های انتخاباتی مان آشکار کردیم. ما در مناظره های رادیویی و تلویزیونی، خودمان را پشت سر دیگران پنهان نکردیم. ما میلیون ها نسخه روزنامه، جزوه، کتابچه، و نوارهای صوتی و تصویری منتشر و پخش کردیم. ما هزاران نشست با رأی دهندگان حوزه های انتخاباتی برگزار کردیم. و برای همهٔ اینها باید قدردان تک تک اعضا و هواداران حزب کمونیست و نامزدهای انتخابات و ناظران بود.

تا زمان انتشار این بیانیه، دفاتر انتخاباتی ما بیشتر از یک سوم صورت جلسه های سیستم رأی شماری موازی را تنظیم کرده اند. نتایج بازشماری آرا گواه تقلب آشکار در شمارش مقدماتی است. ما بیشتر از ده هزار مورد شکایت گردآوری کرده ایم، که ۸۰۰۰ مورد از این شکایت ها را به نهادهای گوناگون، از جمله نهادهای پیگرد قانونی فرستاده ایم.
ما مصمم به پیگیری کارمان تا پایان راه هستیم. مدارک لازم را تهیه خواهیم کرد و به کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه خواهیم فرستاد. ما مسئلهٔ باطل کردن نتایج انتخابات را به دیوان عالی فدراسیون روسیه هم خواهیم کشاند. اما این هم کافی نیست.

وظیفهٔ تک تک اعضای حزب کمونیست و همهٔ شهروندان فدراسیون روسیه است که نتایج حقیقی انتخابات را جویا باشند. به همین دلیل ما از همهٔ آنانی که خواستار آرمان حکومت واقعی مردم هستند می خواهیم که از اعتراض مردمی پشتیبانی کنند و برای پیوستن به خیل مبارزان راه دموکراسی و قدرت زحمتکشان، در حرکت اعتراضی سراسری روسیه در روز ۱ دی (۲۲ دسامبر) شرکت کنند.

هدف ما حق است، پیروزی از آن ماست.

گنادی زیوگانوف
صدر کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه


به نقل از سایت اینترنتی «سولیدنت»
برگردان توسط آذین داد- 15 دسامبر 2007

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics