نویدنو:27/06/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

رسوايي بزرگ مالي و انتخاباتي دولت

افشاگري مشاور سابق وزير رفاه

مهرزاد فرهودي
mehrzadfarhoodi@yahoo.com

افشاگري يک جانباز و مشاور سابق وزارت رفاه درباره فساد مالي و انتقال بودجه جانبازان و مستضعفان به ستادهاي انتخاباتي جناح راست، در حالي که دولت و جناح راست براي انتخابات اسفند ماه آماده مي شوند، از بزرگ ترين رسوائي هاي دولت دو ساله محمود احمدي نژاد است که تاکنون با زور و تهديد و تغيير ناگهاني مديران با اين گونه افشاگري ها مقابله کرده بود. رسوائي بزرگي که دامن عده اي از اعضاي فراکسيون اکثريت مجلس را هم گرفته است.

طي چند روز گذشته کارکنان ستادي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي شاهد درگيريهاي شديد لفظي ميان مشاور امور ايثاگران وزير و شخص وزير بودند .دکتر رضا جلالي مشاور امور ايثارگران و دبير شوراي عالي راهبردي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي به شدت به رفتارهاي سياسي عبدالرضا مصري وزير رفاه اعتراض کرده و در افشاگري خود نشان داده بودجه اي که بايد براي جانبازان و بي سرپرستان و نيازمندان هزينه شود توسط وزير دولت احمدي نژاد به ستادهاي انتخاباتي هواداران دولت منتقل شده است. دکتر جلالي که با اولين اعتراض هاي خود توسط وزير رفاه از کار برکنار شد خود جانباز 70 درصدي جنگ هشت ساله ايران و عراق است.

به دنبال درگيري هاي اوليه دکتر جلالي با وزير رفاه، که پادر مياني ها و وساطت ها هم نتوانست آن را آرام کند، و بعد از آن که عبدالرضا مصري وي را از مشاورت و دبيري ستاد راهبردي برکنار کرد وي در نامه اي خطاب به همکاران خود در وزارت رفاه، ضمن برخي افشاگريها ، خواستار مناظره با مصري شد . وي در بخشي از نامه خود نوشت: "آيا مي دانيد که چرا اين حقير مورد بغض و کينه آقاي مصري و ايلش قرار گرفتم . به دليل ورود غير قانوني به حيات خلوت تشکيلاتي آقايان و به خاطر فرياد عدالتخواهانه اي که از حنجره حق گويم ، برخاسته بود" .

دبير برکنار شده شوراي عالي راهبردي وزارت رفاه در ادامه نامه خود نوشته است: "براستي آيا اين است معني عدالت ؟ عدالت يعني فرزندان شهيد و جانباز را از کار اخراج کردن؟ عدالت يعني براي سوگلي هاي کرمانشاهي وزارت رفاه در شمال پايتخت خانه هاي 400 ميليون ريالي رهن کردن؟ عدالت يعني باج خواهي از شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي؟ عدالت يعني تحويل دادن يک دستگاه خودروي آخرين مدل تويوتا به همسر وزير؟ عدالت يعني پژو پرشياي وزارتخانه را در اختيار فرزند وزير قرار دادن؟"

جلالي همچنين با نگارش نامه اي براي رئيس جمهور احمدي نژاد عليه مصري افشاگري کرده است . او در اين نامه با جعلي خواندن مدرک تحصيلي مصري مدعي شده مدرک دکتراي وزير رفاه همچون شيوه راهيابي او به مجلس هفتم از طريق تقلب به دست آمده است .

مشاور معزول امور ايثاگران وزير رفاه در نامه خود نوشته است: "اين حقير و همکارانم در وزارت رفاه و تأمين اجتماعي بسيار مشتاقيم تا بدانيم که عبدالرضا مصري در چه سالي در کنکور کارشناسي ارشد و دکتري شرکت کرده و رتبه قبولي او چند بوده است؟!"

جلالي همچنين دليل اصلي درگيري خود با وزير رفاه و تأمين اجتماعي را تبديل اين وزارتخانه به ستاد انتخاباتي جناح راست در انتخابات مجلس هشتم عنوان و اعلام کرده : "وزارت رفاه و تأمين اجتماعي از طريق اعطاي چندين ميليارد کالابرگ به نامزدهاي مورد حمايت جناح راست در انتخابات مجلس هشتم آنان را در جلب آراي مردم فقير و دهک هاي پائين جامعه ياري مي رساند" .


به نوشته جلالي هم اکنون برخي از نمايندگان با دريافت تعدادي از اين کالابرگ ها به توزيع آنها در ميان روستانشينان و محرومان مشغول هستند . به گفته جلالي حداقل اعتبار ريالي اين کالابرگها 170 هزار تومان است .

وي همچنين اعلام کرده است در صورتي که وزير رفاه و تأمين اجتماعي مناظره در اين باره را بپذيرد حاضر است نکات مهمي از اقدامات مصري در تبديل اين وزارتخانه به ستاد انتخاباتي راست راافشا کند .
اين در حالي است که مطابق برخي گزارشها بخشي از جناح اصوگرا که تحت عنوان « حاميان دولت » در انتخابات شوراي سوم شرکت کرده بود هم اکنون مشغول تدوين برنامه هايي براي استفاده کلان از منابع دولتي در انتخابات حساس مجلس هشتم است .

استعفاي 150 مدير دولتي و 50 سردار سپاه پاسداران که به سردار ذوالقدر جانشين وزير کشور نزديک هستند سبب شده دولت نهم اميدوار باشد با حمايت هاي همه جانبه از اين افراد ، 200 کرسي مجلس هشتم را از آن خود کند . رياست ستاد انتخاباتي حمايت از اين گروه 200 نفره را حاج صادق محصولي مشاور ثروتمند محمود احمدي نژاد بر عهده دارد و هماهنگي هاي لازم با وزارتخانه هاي مختلف از سوي او صورت مي گيرد . معاونان پارلماني وزارتخانه ها ، مشاوران جوان وزرا و تعدادي از مديران کارخانجات بزرگ دولتي، اعضاي اين ستاد انتخاباتي هستند .

اين ستاد ، حمايت هاي غير مستقيم و تأثير گذار خود از نامزدهاي فهرست « حاميان دولت » را شروع کرده و توزيع بن هاي 170 هزار توماني بين اعضاي "گروه 200 " بخشي از اقدامات وسيعي است که دولت احمدي نژاد براي کسب کرسي هاي مجلس هشتم آغاز کرده است .

گفتني است که عبدالرضا مصري که در وضعيت حساسي از مجلس به دولت راه يافت و وزارتش حاصل توافقي بين جناح راست و دولت احمدي نژاد بود، اين دوره با حمايت بنيادامام از حوزه کرمانشاه وارد مجلس شد. بالاترين سمت وي معاونت بنيادامام کرمانشاه بود. در مجلس هم با حمايت فراکسيون راست به رياست کميسيون رفاه اجتماعي مجلس رسيد. و در زماني که عدم راي اعتماد به دو وزير و احتمال استيضاح دو وزير ديگر دولت را در مقابل جناح راست قرار داده بود، ملاقاتي که در زمان خود در مطبوعات منعکس شد بين حبيب الله عسگراولادي پدرخوانده هيات موتلفه اسلامي و جناح راست، دو طرف را به تفاهم رساند و به انتقادهاي جناح راست عليه دولت پايان داد. و چنين بود که عبدالرضا مصري به وزارت رسيد و اولين کار وي انتقاد دويست ميليارد بودجه مصوب مجلس براي وزارت رفاه به بيناد امام بود.

پرويژ کاظمي وزير قبلي رفاه بافشار جناح راست که گردانندگان اصلي بنيادامام هستند کنار رفت و مددي نامزد وزارت از سوي احمدي نژاد که با حمايت وي مدير عامل سازمان تامين اجتماعي شده بود نيز نتوانست در مقابل مصري مقاومت کند.

اينک بايد منتظر بود و ديد افشاگري جانبازي که به حياط خلوت هيات موتلفه و بنيادامام راه پيدا کرده است به کجا مي انجامد.

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics