نویدنو:15/02/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

روز جهانی کارگر، دموکراسی و رسانه های جمعی

ا. م. شیزلی

اوّل ماه مه روز جهانی کارگران بمبارکی سپری شد. به اخبار رسانه های «معتبر و مستقـل» جهانی در این روز توجه کـنید که بخودی خود شرحی است بر تراژدی کل بشریت:

- جرج بوش دوم ماه مه طرح قانونی گنگره آمریکا دایر بر خروج ارتش این کـشور از عراق را وتو خواهـد کـرد...(خبری از آینده(

- تونی بلر جانشین(بخوانیم ولیعهد) خود را معرفی کرد...

- لرد بایرون مدیر کل شرکت نفتی (B P) استعفا داد...

- ژان ماری لوپن به طرفدارانش گفت: نه رویال، نه سارکوزی... ( خبری از گذشته، این خبر "بسیارمهم" در تاریخ ٢۸ماه آوریل به سمع جهان رسانده شده بود(.

- ابو ایوب المصری رهبر القاعده در عراق، کشته شد...

- جمهوری استونی، در آستانه روز اول ماه مه و روز پیروزی بر فاشیسم، برگزاری هر گونه تظاهرات و تجمع را تا ١١ماه مه ممنوع کرد...( خبر تکراری دو روزپیش. ما پیشتر، در رابطه با ظهور مجدد فاشیسم در استونی خبر داده بودیم(

- اولمرت مسئول شکست اسرائیل در جنگ با حزب الله شناخته شد...

- احمدی نژاد از دولتها و مردم جهان خواست به «یکتا پرستی» روی بیاورند...

- ١٧هزار پلیس، از برگزاری تظاهرات در استانبول، بمناست سی امین سالگرد کشتار کارگران، جلو گیری کرد و ٦٠٠ تن از آنها را بازداشت کرد...

- در برلین، آشوبگران و اوباشان، شیشه های چندین مغازه را شکستند...

- در ونزوئلا و کوبا، اول ماه مه روز جهانی همبستگی کارگران و زحمتکشان برگزار شد...

این بود اهم اخبار جهان در روز اوّل ماه مه!؟ به زعم شبکه های اطلاع رسانی خیلی «معـتبر، مستقـل و مروج دموکراسی » سرمایه داری، در این روز، در جهان امن و امان، از بمباران و کشتار مردم عراق و افغانستان وغیره هم خبری نبود، تنها اخبار ورزشی و سقوط وصعود نرخها در بازارهای بورس، با ترافـیک سنگـینی همراه بود. تا آن حد که طبقه کارگر، حتی اظهار وجود هم نکرد( شاید که جوامع سرمایه داری «جامعه بی طبقه توحیدی» درست کرده اند).

با توجه به منظره ای که رسانه های سرمایه داری در روز اول ماه مه، از جهان ترسیم کردند، نمی خواهم وارد بحث شوم. چرا که، نمی دانم کارگران و زحمتکشان باید به ریش سرمایه داران و«دموکراسی آنها» بخندند و یا برعکس! به نظرم این یکی، با درک و شعورهر کسی بستگی کامل دارد. ما چند نفرکه به ریش امپریالیسم خندیدیم، شما خود دانید!

پیروزباد مبارزه کارگران و زحمکشان!

ا. م. شیزلی

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics