نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

ربودن منصور اسانلو
توسط نیروهای لباس شخصی در تهران

نویدنو:28/8/1385

ربودن منصور اسانلو
توسط نیروهای لباس شخصی در تهران

 

• امروز صبح منصور اسانلو در خیابان توسط مامورین لباس شخصی بازداشت و به نقطه نامعلومی برده شد. آقای اسانلو هنگام بازداشت با فریاد، خواهان نشان دادن کارت شناسایی مامورین می شود که آنها با شلیک تیر هوایی ایشان را با زور به درو ن ماشین می برند. در این میان دو نفر از فعالین سندیکا که همراه اسانلو بودند مورد ضرب و شتم مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات قرار گرفته و مجروح می شوند. ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
يکشنبه 
۲٨ آبان ۱٣٨۵ -  ۱۹ نوامبر ۲۰۰۶

 

 
بنا بر گفته ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه، امروز صبح منصور اسانلو در خیابان توسط مامورین لباس شخصی  بازداشت و به نقطه نامعلومی برده شد.
آقای اسانلو هنگام بازداشت با فریاد، خواهان نشان دادن کارت شناسایی مامورین می شود که آنها با شلیک تیر هوایی ایشان را با زور به درو ن ماشین می برند. در این میان دو نفر از فعالین سندیکا که همراه اسانلو بودند مورد ضرب و شتم مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات قرار گرفته و مجروح  می شوند.
 
رژیم جمهوری اسلامی  طی ماه های اخیر فعالین کارگری را زیر فشار بسیار شدیدی قرار داده است. فعالین کارگری شهرستان سقز را که قبلآ توسط دادگاه تبرئه شده بودند دوباره به همان اتهام تحت محاکمه قرار داده و طی احکامی محمود صا لحی و جلال حسینی را را به چهار و دوسال زندان محکوم می کنند.
منصور اسانلو را برای روز دوشنبه به دادسرا احضار کرده ، جوانمیر مرادی رئیس انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه به دادگاه احضار شده، تعدادی از فعالین شرکت واحد زیر تیغ دادگاههای رژیم قرار دارند و منتظر دادگاه هستند و امروز منصور اسانلو را در وسط خیابان می ربایند و  به همراه خود می برند.
 
ما ضمن محکوم کردن این اقدامات ضد بشری، مسئولیت هرگونه پیشامدی برای منصور اسانلو را رژیم جمهوری اسلامی دانسته و از همه  ارگانهای بین المللی کارگری و تمامی نهادها و افراد آزادیخواه اتنظار داریم تا ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی ، خواستار پایان دادن فشار و ارعاب رژیم  بر فعالین کارگری در ایران شوند.
 
 
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۱۹-۱۱-۲۰۰۶
www.etehadbinalmelali.com
alliance@workers-iran.org
 
 خبرگزاری کار نیز در گزارشی نوشت: منصور اصانلو، رییس سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صبح امروز بازداشت شد.

ابراهیم مددی، نایب رییس سندیکای مزبور در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، با اعلام این مطلب، گفت: اصانلو صبح امروز زمانی که قصد خرید برای منزل خود را داشت در خیابان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
وی با بیان اینکه در زمان بازداشت اصانلو همراه وی بوده است، افزود: در ابتدا چند لباس شخصی به اصانلو نزدیک و با وی به گفت‌‏وگو پرداختند. در این زمان بنده خواستار ارایه برگه احضاریه و کارت شناسایی شدم اما در همین زمان مأموران اصانلو را به داخل خودرو هدایت کردند.
مددی تصریح کرد: اصانلو روز پنج‌‏شنبه هفته گذشته از ناحیه چشم مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و در حین بازداشت نیز بانداژی بر روی چشم وی قرار داشت.
نایس رییس سندیکای شرکت واحد با بیان اینکه طبق احضاریه‌‏ای که روز شنبه برای اصانلو ارسال شده، وی قرار بود صبح روز دوشنبه در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حاضر و پاسخگوی اتهامات خود باشد، گفت: از وضعیت اصانلو بی‌‏اطلاعیم و هم‌‏اکنون نیز وکلای وی اقدامات حقوقی و قانونی مربوط به بازداشت وی را پیگیری می‌‏کنند.

همسر منصور اصانلو نیز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، با بیان اینکه همسرش صبح امروز بازداشت شد، از وضعیت همسرش اظهار بی‌‏اطلاعی کرد.
منصور اصانلو به همراه ۱۶ نفر از اعضای سندیکای شرکت واحد پرونده‌‏ای در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب تهران دارند که در حال بررسی است.
رییس سندیکای شرکت واحد پیش از این در دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از تحمل نزدیک به هشت ماه حبس با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.


ایسنا نیز خبر ربودن اسانلو را این گونه بازتاب داده است: وکیل برخی متهمان پرونده بازداشت‌شدگان شرکت واحد از بازداشت صبح امروز منصور اسالو خبر داد.

پرویز خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مدعی شد: صبح امروز برخی افراد در قالب مامور بدون ارائه حکم قضایی و کارت شناسایی به بازداشت منصور اسالو در خیابان اقدام کردند.

وی با بیان این که با مراجعه به دادسرای انقلاب موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت که اتهام موکلش، منبع صدور دستور بازداشت و علت آن هنوز مشخص نشده است.

ابراهیم مددی، یکی دیگر از متهمان پرونده‌ی بازداشت‌شدگان شرکت واحد اتوبوسرانی که صبح امروز همراه اسالو بوده نیز در این زمینه ضمن تشریح چگونگی دستگیری اسالو و انتقاد از آن به خبرنگار حقوقی ایسنا گفت: اسالو چندی است با قرار وثیقه‌ی ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد و در انتظار محاکمه در شعبه‌ی ۱۴ دادگاه انقلاب است. قرار بود اسالو صبح فردا(دوشنبه) جهت ادای توضیحات به دلیل اعتراضات مهرماه سال گذشته به شعبه‌ی ۴ دادسرای امور کارکنان دولت مراجعه کند و به همراه شش نفر از دیگر متهمان پرونده در شعبه حضور یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics